هزینه چاپ مقاله در مجلات ISI

انتشار 26 خرداد 1400
مطالعه 5 دقیقه

یکی از مهمترین مواردی که در چاپ مقاله برای نویسندگان اهمیت دارد، قیمت پذیرش و چاپ مقاله است. در همین راستا میخواهیم در این مطلب در مورد هزینه چاپ مقاله در مجلات ISI صحبت کنیم.

هزینه چاپ مقاله در مجلات ISI

افرادی که به نوعی با علم و دانش سروکار دارند، بخوبی تاثیر چاپ مقاله در مجلات معتبر را روی رزومه تحصیلی و شغلی خود میدانند و در همین راستا تمام تلاش خود را میکنند تا بتوانند به این مهم دست یابند. چاپ مقاله برای دانشمندانی که کار تحقیقاتی انجام میدهند نیز بسیار مهم است. یک مقاله تحقیقاتی در مورد یک پروژه تحقیقاتی یا آزمایش خاص، گزارش می دهد. هنگامی که گروهی از دانشمندان با یک سوال تحقیقاتی روبرو می شوند، فرضیه هایی را تشکیل می دهند، آزمایشاتی را انجام می دهند و نتایج را برای پاسخ به سوال اصلی تحقیق تجزیه و تحلیل می کنند. آنها یک مقاله تحقیقاتی را توصیف می کنند که کل این روند را برای سایر دانشمندان توصیف می کند و با چاپ آن در مجلات معتبر میتوانند حاصل تلاش خود را اول بنام خود ثبت کنند، دوم در ادامه راه، به سایر پژوهشگران اطلاعات مفیدی را انتقال دهند تا آنها نیز بتوانند با نتایج بدست آمده، با پژوهش مجدد به سوالات و مسائل دیگری پاسخ دهند. اما گروهی از افرادی که نیاز بسیار شدیدی به چاپ مقالات علمی دارند، گروه دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری است. این افراد خواسته یا ناخواسته، برای اینکه بتوانند در دانشگاه های معتبر ادامه تحصیل دهند یا از رساله خود دفاع کنند و فارغ التحصیل شوند، نیاز به چاپ مقالات علمی دارند. پایگاه های علمی معتبر زیادی در جهان هستند که میتوانند مقالات علمی را چاپ کنند اما شاید معروفترین آنها پایگاه iSI باشد. در ادامه میخواهیم در مورد چاپ مقاله در مجلات ISI صحبت کنیم.

مجلات ISI

پایگاه اطلاعات علمی (ISI) یک سرویس انتشارات دانشگاهی است که توسط یوجین گارفیلد در سال 1956 در فیلادلفیا تاسیس شد. هدف پایگاه ISI، ارائه خدمات داده علم سنجی و کتابشناختی و تخصص آن نمایه سازی استناد و تجزیه و تحلیل میباشد؛ زمینه ای که خود گارفیلد در آن پیشگام بود. این پایگاه هزاران مجله دانشگاهی را پوشش می دهد، از جمله خدمات نمایه سازی مبتنی بر چاپ طولانی مدت خود، فهرست استناد علوم (SCI)، فهرست استنادی علوم اجتماعی (SSCI) و شاخص استنادی هنر و علوم انسانی (AHCI) میباشد، همه اینها از طریق سرویس پایگاه داده Web of Knowledge در دسترس میباشد. این پایگاه داده به یک محقق اجازه می دهد تا مشخص کند کدام مقالات بیشترین استناد را داشته اند و چه کسی آنها را ذکر کرده است. این بانک اطلاعاتی مقداری از تأثیر علمی مقالات نمایه شده در آن را ارائه می دهد و ممکن است با بیشتر دیده شدن و ارائه برچسب کیفیت، تأثیر آنها را افزایش یابد. برخی از شواهد حاکی از آن است که حضور در این پایگاه داده می تواند تعداد استنادات دریافتی توسط مقاله معینی را دو برابر کند. همچنین ISI گزارش های استنادی ژورنال سالانه را منتشر می کند که برای هر یک از ژورنال هایی که بررسی می کند یک فاکتور تأثیر برای آن قرار میدهد. دلیل این همه معروفیت این پایگاه هم کیفیت و استاندارد های علمی بالای آن است که همه افراد را به تکاپوی چاپ مقاله در مجلات خود انداخته است.

تصویر
 

چاپ مقاله در مجلات ISI

بر هیچ کس پوشیده نیست که پذیرش گرفتن از مجلات معتبر ISI چقدر میتواند دشوار باشد و هر مقاله ای در این مجلات نمیوانند بچاپ برسند. باید چند نکته مهم را رعایت کرد تا درصد پذیرش در این مجلات بالا برود:

انتخاب موضوع جدید: اگر میخواهید مقاله شما بدون مشکل داوری شود، به دنبال موضوعات ناب و بروز بروید. با موضوعات قدیمی نمیتوان نظر داوران را جلب نمود.

انتخاب مجله: مجلاتی را انتخاب کنید که از نظر موضوعی و اسکوپ، با مقاله هم راستا باشند. انتخاب مجله بسیار مهم است، بارها دیده شده مقالات با کیفیتی که با انتخاب غلط مجله ریجکت شده اند و زمان زیادی را از نویسنده گرفته اند. همچنین با توجه به مسائل سیاسی و مشکلات تحریم پژوهشی، بهتر است بررسی کنید که آیا مجله انتخابی (بیشتر اروپایی و آمریکایی) مقالات ایرانی را پذیرش میدهد یا نه! چون این مورد هم دیده شده که مقاله بدون دلیل و فقط به خاطر مسائل سیاسی رد شود، از این رو در آرشیو مجلات چک کنید که آیا مقالات چاپ شده ایرانی دارند یا نه.

محتوای قوی: نوشتن محتوای قوی یک کار تخصصی است و باید زیر نظر استاد راهنما انجام شود، بدون محتوای قوی هیچ مقاله ای پذیرش نمیشود.

منابع جدید: استفاده از منابع جدید، مقاله را بروز میکند. حتما باید دقت کنید که ارجاعات شما به جدید ترین منابع مرتبط با مقاله انجام شود.

هزینه چاپ مقاله در مجلات ISI

مجلات از نظر هزینه در حالت کلی به دو دسته مجلات پولی و مجلات رایگان تقسیم بندی میشوند. مجلات رایگان مجلاتی هستند که دارای داوری سختگیرانه و زمان بر هستند، اما اگر مقاله ای پذیرش شود، هزینه چاپ این مقاله برای نویسنده رایگان است اما کاربران باید برای دانلود این مقاله، هزینه واریز نمایند، در مقابل، مجلات پولی، مجلاتی هستند که نسبت به مجلات رایگان، داوری نسبتا آسان و کوتاهتری دارند و در صورت پذیرش مقاله، هزینه چاپ مقاله به عهده خود نویسنده است و کاربران میتوانند این مقالات را رایگان دانلود نمایند. معمولا هزینه چاپ مقاله در مجلات پولی، بین 100 الی 2000 دلار متغیر است.

چاپ مقاله در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

تصویر
 

سایر خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش