چگونه میتونم خدمات چاپ کتاب با قیمت مناسب پیدا کنم؟

انتشار 30 فروردین 1400
مطالعه 6 دقیقه

یکی از بهترین راه های نشر مطالب علمی، چاپ کتاب است. اما چگونه میتونم خدمات چاپ کتاب با قیمت مناسب پیدا کنم؟ با ما همراه باشید.

چگونه میتونم خدمات چاپ کتاب با قیمت مناسب پیدا کنم؟

چاپ کتاب یک فعالیت ذهنی بسیار فوق العاده است که موجب نشر اطلاعات فردی در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی میشود که میتوان بصورت پولی یا رایگان در اختیار همه قرار بگیرد. با اینکه در سال های اخیر، با پیشرفت علم شاهد خلق سیستم های اطلاعات دیجیتالی گسترده مثل کتاب های الکترونیکی، وب سایت ها و وبلاگ ها بودیم، اما هیچ گاه هیچ کدام از این موارد نتوانست جای کتاب چاپی را بگیرد و حتی در سال های اخیر شاهد گرایش هر چه بیشتر نویسندگان به چاپ کتاب بودیم. در ادامه میخواهیم برای کسانی که تصمیم دارند اولین کتابشان را آماده و نشر دهند، پروسه چاپ کتاب را شرح دهیم.

تصویر
 

پروسه چاپ کتاب

مرحله اول: آماده سازی فایل کتاب

شما در هر موضوع و کاری که تخصص دارید، میتوانید از آن کتاب بنویسید. کتاب ها میتوانند تالیفی یا ترجمه شده از منابع معتبر خارجی باشند. زمانی که مطالب کتاب آماده شد، نویسنده موظف است مطالب کتاب را در قالب فایل وورد، تایپ شده و آماده کند، سپس آن را در اختیار ناشر معتبر قرار دهند.

مرحله دوم: ویراستاری و صفحه آرایی کتاب

با نظر نویسنده، برای اینکه مطالب کتاب فاقد ایرادات نگارشی و املائی باشد، بهتر است متن توسط ویراستار مجرب بررسی و ویرایش گردد. پس از ویراستاری کتاب، زمان صفحه آرایی است. تمام کتاب های موجود با توجه به موضوع و تیراژی که دارند باید در قطعی استاندارد، صفحه آرایی شوند. صفحه آرایی همان زیبایی ظاهری کتاب است.

مرحله سوم: دریافت مجوز شابک

شابک مخفف "شماره استاندارد بین المللی کتاب" است که به یک کد منحصر بفرد 10 الی 13 رقمی گفته میشود که برای هر کتاب منسوب میشود. در ایران ناشران میتوانند بصورت اینترنتی و از خانه کتاب این مجوز را دریافت کنند. به یاد داشته باشید تجدید چاپ یک کتاب نیازی به دریافت شابک ندارد.

مرحله چهارم: دریافت مجوز فیپا

فیپا مخفف "فهرست نویسی پیش از انتشار"  است و شامل اطلاعات کامل کتاب است که در صفحه عنوان (شناسنامه کتاب) درج میشود. در ایران مسئول صدور مجوز فیپا "اداره كل پردازش و سازماندهي سازمان اسناد و كتابخانه ملي" است. برای دریافت این مجوز باید فایل کتاب شابک دار به همراه مشخصات کامل نویسنده و فرم درخواست فهرست نویسی به کتابخانه ملی ارسال شود. زمان حدودی دریافت این مجوز بین 2 تا 4 هفته میباشد.

مرحله پنجم: دریافت مجوز ارشاد

در این مرحله باید اطلاعات کتابشناختی؛ (مجوز فیپا و شابک) به همراه فایل نهایی و نمونه طرح جلد به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شود. در این مرحله محتوای کتاب بررسی میشود و در صورت وجود موارد ممیزی مثل موارد سیاسی، توهین قومیتی و کلمات نامتناسب با فرهنگ اسلامی در یک فایل جدا ارسال شده و با ذکر دقیق آدرس صفحه، از نویسنده درخواست اصلاح یا حذف کلمه یا جمله میشود. پس از اصلاح، مجوز ارشاد صادر میشود. دریافت این مجور بسته به محتوا و موضوع کتاب بین 4 الی 12 هفته زمان میبرد.

مرحله ششم: چاپ و صحافی

اکنون که تمام مجوز ها دریافت شده، زمان چاپ کتاب است. فایل در اختیار چاپخانه قرار داده میشود و در تیراژ دلخواه، کتاب ها چاپ میشوند. معمولا اگر تیراژ محدود باشد (زیر 1000 نسخه) از چاپ دیجیتال استفاده میشود و اگر تیراژ بالا باشد (بالای 1000 نسخه) از چاپ افست استفاده میشود.این مرحله بدلیل اینکه در دست ناشر است بسیار سریع انجام میگیرد.

مرحله هفتم: ارسال کتاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعلام وصول

 پس از اینکه کتاب ها چاپ شد، ناشر موظف است تعدادی از کتاب های چاپ شده را به وزارت ارشاد ارسال کند. پس از ارسال، نسخه چاپ شده کتاب با فایلی که قبلا مجوز گرفته شده مقایسه میشود و در صورت یکی بودن، مجوز اعلام وصول صادر میشود. در واقع اعلام وصول، همان اجازه نشر کتاب است. پس از دریافت اعلام وصول پروسه چاپ کتاب به پایان میرسد. 

مزایای چاپ کتاب

نامتان در لیست مشاهیر کتابخانه ملی به ثبت می‌رسد. کارت اهل قلم دریافت می‌کنید. می‌توانید از وام تا سقف 25 میلیون تومان با بهره کم استفاده کنید. در جلسات نویسندگان، همایش‌ها و کارگاه‌های علمی پژوهشی شرکت کنید. از بیمه تأمین اجتماعی، تکمیلی و درمانی بهره‌مند گردید. بن کتاب دریافت کنید. از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور به صورت رایگان استفاده کنید. در مصاحبه دکترا امتیاز بیشتری دریافت کنید. علاوه بر تمام موارد گفته شده اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید.

تصویر
 

هزینه چاپ کتاب به چه عواملی بستگی دارد؟

تیراژ کتاب: تعداد کتابی که قرار است چاپ شود تعیین کننده قیمت است و تیراژ کتاب نوع چاپ را تعیین میکند.

تعداد صفحات کتاب: تعداد صفحات کتاب یکی از مواردی است که قیمت کاغذ را تعیین میکند. هر چه تعداد بیشتر باشد، هزینه چاپ بیشتر خواهد بود.

قطع کتاب: قطع کتاب همان اندازه طول و عرض کاغذ مصرفی است. کاغذ ها با قطع های مختلف، دارای هزینه های متفاوتی هستند.

جنس کاغذ: جنس کاغذ مصرفی برای چاپ نیز در تعیین قیمت تمام شده تاثیر گذار است. طبیعی است که قیمت کتابی که از کاغذ کاهی استفاده شده بسیار پایین تر کاغذ سفید وارداتی باشد! معمولا کاغذ های استاندارد بکار رفته در چاپ، 60، 70 یا 80 گرمی هستند.

نوع چاپ: برای چاپ کتاب ها معمولا از دو روش استفاده میشود. چاپ افست و چاپ دیجیتالی. در چاپ افست از زینک برای چاپ استفاده می شود که خود در محاسبه هزینه دخیل می باشد. در چاپ دیجیتال زینک وجود ندارد و متن مستقیم بر روی کاغذ چاپ می گردد. پس نوع چاپ در تعیین قیمت تاثیر گذار است.

نوع صحافی: بسته به تعداد صفحات کتاب، صحافی آن فرق میکند. معمولا چندین نوع صحافی داریم که رایج ترین آن صحافی شومیز (جلد گلاسه با چسب گرم) و صحافی جلد سخت (روکش گالینکور با چسب سرد) استفاده میشود.

 خدمات چاپ کتاب با قیمت مناسب را از ما بخواهید.

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. در همین راستا یکی از تخصصی ترین خدمات موسسه آذرگان، چاپ کتاب تالیفی، ترجمه شده و استخراج شده از پایان نامه است. برای چاپ کتاب در انتشارات آذرگان کافی است با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمائید تا توضیحات تکمیلی خدمتتان ارائه شود. بصورت کلی پروسه چاپ کتاب در موسسه آذرگان به شکل زیر میباشد:

  • تماس با کارشناسان موسسه یا ثبت سفارش از طریق سایت

  • ارائه توضیحات توسط کارشناس و ارسال قرارداد

  • ارسال فایل نهایی کتاب به همراه کارت ملی تمام نویسندگان توسط مشتری

  • صفحه آرایی، دریافت مجوز شابک، ارسال نامه رسمی انتشارات، طراحی جلد، اقدام برای مجوز فیپا، چاپ و ارسال کتاب ها از طریق پست

نکته: کل پروسه چاپ کتاب، بسته به موضوع و محتوا، 25 الی 40 روز کاری زمان خواهد برد.

خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

 
تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
بازدیدکننده
کارشناس آذرگان
1 سال پیش
در پاسخ به:
سلام برای چاپ کتابی از مجموعه اشعار سروده ی یک بانوی خانه دار ایا امکانش هست یا باید مراحل خاص تری دنبال بشه؟و اگه امکانش هست حدودا میشه هزینه ی آنرا مشخص کرد؟ممنون میشم پاسخ بدین
سلام وقت بخیر بله امکان چاپ کتاب اشعار شما هست.هزینه چاپ کتاب با توجه به تعداد صفحات و تعداد جلد درخواستی است. لطفا فایل کتاب خود را از طریق ایمیل زیر ارسال فرمایید. azargan.pub@gmail.com 09914516340
بازدیدکننده
نَ
1 سال پیش
سلام برای چاپ کتابی از مجموعه اشعار سروده ی یک بانوی خانه دار ایا امکانش هست یا باید مراحل خاص تری دنبال بشه؟و اگه امکانش هست حدودا میشه هزینه ی آنرا مشخص کرد؟ممنون میشم پاسخ بدین
بازدیدکننده
کارشناس آذرگان
1 سال پیش
در پاسخ به:
با سلام درخصوص قیمت ودستمزد چاپ کتاب از شما راهنمایی خواستم واینکه میتونم از شهر خودم قضیه را دنبال کنم یا به شما بستگی دارد درخصوص چاپ برای من یک دختر آیا مشکلاتی هم وجود دارد یا نه ؟ متشکرم ر .ا
سلام وقت بخیر خوشبختانه تمامی خدمات موسه آذرگان به صورت آنلاین به سرتاسر ایران و خارج از ایران می باشد. به همین دلیل شما از هرکجای ایران و از هر شهری می توانید سفارش چاپ کتابتان را ثبت کنید.
بازدیدکننده
رویا آل بو عفری
1 سال پیش
با سلام درخصوص قیمت ودستمزد چاپ کتاب از شما راهنمایی خواستم واینکه میتونم از شهر خودم قضیه را دنبال کنم یا به شما بستگی دارد درخصوص چاپ برای من یک دختر آیا مشکلاتی هم وجود دارد یا نه ؟ متشکرم ر .ا
بازدیدکننده
کارشناس آذرگان
1 سال پیش
در پاسخ به:
چاپ کتاب برق
سلام وقت بخیر لطفا فایل ورد کتاب خود را از طریق ایمیل ارسال فرمایید. azargan.pub@gmail.com
بازدیدکننده
حمید رحیمی
1 سال پیش
چاپ کتاب برق
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش