چاپ مقاله با هدف شرکت در آزمون مصاحبه دکتری

انتشار 13 اردیبهشت 1400
مطالعه 5 دقیقه

یکی از بهترین راه های آمادگی برای شرکت در آزمون مصاحبه دکتری، تقویت رزومه با چاپ مقالات علمی است. در این مطلب میخواهیم در این مورد صحبت کنیم.

چاپ مقاله با هدف شرکت در آزمون مصاحبه دکتری

پس از مشخص شدن نتایج آزمون کتبی دکتری، داوطلبانی که توانسته اند در آزمون کتبی موفق عمل کنند، باید خود را آماده شرکت در آزمون مصاحبه دکتری کنند. مصاحبه دکتری به صورت حضوری برگزار شده و چند تن از اساتید دانشگاه مورد نظر، سوالاتی را از متقاضی میپرسند. هدف از طرح این سوالات این است که فرد مورد نظر بتواند از داشته های خود دفاع کند و به داوران نشان دهد که صلاحیت ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارد. برای اینکه داوطلبی بتواند داوران را مجاب نماید، نیاز دارد که رزومه تحصیلی و پژوهشی قوی داشته باشد. همانطور که میدانید مهمترین و امتیاز آورترین فعالیت پژوهشی، مربوط به چاپ مقالات علمی است. در ادامه در مورد چاپ مقاله در مجلات معتبر صحبت میکنیم.

تصویر
 

پروسه چاپ مقاله در مجلات علمی

تهیه مقاله: اولین قدم برای شروع، تهیه یک مقاله علمی است. برای این کار یا باید مقاله بنویسید و یا اینکه به استفاده از پایان نامه خود، مقاله یا مقالاتی را استخراج کنید. باید این نکته را بدانید نگارش یک مقاله با کیفیت، در حدی که بتواند در مجلات معتبر بچاپ برسد قطعا آسان نیست و تحقیق و جمع آوری اطلاعات و آماده سازی و تدوین مقاله بسیار زمان بر خواهد بود، از این رو پیشنهاد میشود باتوجه به اینکه پایان نامه زیر نظر  حداقل یک یا دو استاد با تجربه کار شده، از آن استفاده کرده و با اصول کامل، از آن مقاله استخراج کنید، با این کار هم مقاله خوبی دارید و هم در زمان بسیار صرفه جوئی کرده اید.

انتخاب ژورنال: بخش دوم و بسیار حیاتی، انتخاب نشریه علمی برای سابمیت مقاله است. برای اینکه مجله درستی انتخاب کنید، میبایست چند ژورنال مرتبط را در نظر بگیرید و به بخش اهداف تک تک نشریه ها در سایت مجلات بروید و آنها را با دقت مطالعه کنید و در نهایت نشریه ای که نزدیکترین ارتباط موضوعی را با مقاله دارد، انتخاب کنید.

ترجمه تخصصی: اگر نشریه انتخابی شما، خارجی باشد، باید مقاله به زبان انگلیسی ترجمه شود. همانطور که میدانید، ترجمه انجام شده روی متون علمی با متون عمومی و غیر تخصصی فرق دارد و با توجه به این که متن حوزه خاصی از علم را پوشش میدهد، باید کسی که مسئولیت ترجمه این متون  را بر عهده میگیرد، علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی، به موضوع متن نیز اشراف کامل داشته باشد تا بتواند مفهوم نویسنده را به درستی به خواننده انتقال دهد.

فرمت بندی و سابمیت مقاله: پس از اینکه مقاله خام آماده شد و یک نشریه را انتخاب کردید، باید به سایت مجله و بخش راهنمای نویسندگان رجوع کنید و فایل راهنما را دانلود کنید. این فایل همان فرمت مجله است و لازم است قبل از سابمیت، مقاله به ساختاری که مجله درخواست کرده تبدیل شود. معمولا در فرمت بندی نوع و اندازه قلم، فاصله از بالا و پایین صفحه، تعداد کلمات مقاله و شیوه ارجاع دهی منحصر بفردی درخواست میشود که لازم است تمام موارد جزء به جزء انجام شود. پس از فرمت بندی مقاله، نویسنده میتواند با استفاده از سیستم سابمیت خود مجله و یا بطور مستقیم، مقاله را به ادیتور مجله ارسال نماید.

داوری مقاله: پس از دریافت مقاله توسط سردبیر مجله، مقاله مورد بررسی موضوعی قرار میگیرد و در صورتی که به اهداف مجله نزدیک باشد، ادیتور مقاله را در اختیار چند داور قرار میدهد. داوران هم پس از بررسی دقیق مجله، در صورتیکه مقاله را مناسب دیدند رای به پذیرش مقاله، در صورتیکه دارای ایرادات جزئی دیدند، درخواست اصلاحیه میکنند و در صورتیکه مقاله دارای ایرادات کلی باشد، ریجکت خواهند کرد. معمولا بیشترین دلایل ریجکت مقاله عبارتند از: انتخاب اشتباه مجله (هم اسکوپ نبودن مقاله و مجله)، موضوع تکراری، ضعیف علمی، منابع قدیمی، ترجمه ضعیف و نامفهوم و مشابهت (پلاجیاریسم) بیش از 15 درصدی.

پذیرش و چاپ: پس از پذیرش شدن مقاله، نامه پذیرش به نویسندگان مقالات ایمیل شده و در یکی از شماره های آتی، مقاله به چاپ میرسد. ممکن است چاپ مقاله 2 ماه الی 1 سال بطول انجامد.

چاپ مقاله با هدف شرکت در آزمون مصاحبه دکتری

در آزمون مصحبه دکتری، هر فعالیت مرتبط با رشته تخصصی دارای امتیاز است و امتیازات پژوهشی بیشترین تاثیر را در موفقیت داوطلب دارند؛ اما در این میان، چاپ مقاله بین تمام فعالیت های پژوهشی دارای بیشترین امتیاز است. در مصاحبه دکتری هر مقاله پذیرش شده تا 7 امتیاز پژوهشی و در صورت داشتن چند مقاله، تا 22 امتیاز پژوهشی میتوان دریافت کرد. این امتیاز نشان میدهد که چاپ مقاله چقدر میتواند برای داوطلبان مصاحبه دکتری مفید باشد.

خدمات چاپ مقاله در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

تصویر
 

پروسه چاپ مقاله در موسسه آذرگان

  • ارسال عنوان و چکیده مقاله به شماره واتساپ و یا ثبت سفارش از طریق سایت موسسه

  • بررسی درخواست توسط کارشناسان موسسه و ارسال مجلات و شرایط چاپ مقاله

  • بررسی مجلات توسط مشتری و انتخاب یک نشریه

  • ارسال قرارداد توسط کارشناس

  • ارسال فایل وورد مقاله توسط مشتری

  • ارسال مقاله به بخش مربوطه و سابمیت آن به مجله تایید شده

سایر خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش