چگونه میتوانیم مقاله ای با کیفیت از پایان نامه استخراج کنیم؟

انتشار 12 خرداد 1400
مطالعه 5 دقیقه

اکثر دانشجویان برای اینکه بتوانند در بازه زمانی کوتاهی، پروسه تهیه مقاله را انجام دهند، نیاز دارند تا از پایان نامه خود مقاله استخراج کنند. در این مطلب میخواهیم بدانیم، چگونه میتوانیم مقاله ای با کیفیت از پایان نامه استخراج کنیم؟

چگونه میتوانیم مقاله ای با کیفیت از پایان نامه استخراج کنیم؟

از دهه های گذشته تا به امروز، یکی از بهترین روش های ثبت یافته های جدید علمی، چاپ مقاله است. با چاپ مقاله، محققان علاوه بر اینکه داده های جدید خود را بنام خود ثبت میکنند، میتوانند آنها را در اختیار سایر محققان نیز قرار دهند و با این کار کمک بسیار بزرگی به سایر علاقمندان و محققان میکنند تا بتوانند با کمک تحقیقات همدیگر، به دستاورد های بزرگی برسند. با توجه به اهمیت موضوع در چندین سال اخیر، جامعه دانشگاهی کشور اساتید و دانشجویان را ملزم میکند، تا با کمک یکدیگر تعداد پژوهش ها و مقالات با کیفیت خود را بیشتر کنند و در مجموع بتوانند مسیر علمی کشور را بیش از پیش روشن تر نمایند، از این رو با توجه به اهمیت پایان نامه ها، معمولا اکثر دانشگاه ها الزام بر استخراج مقاله از پایان نامه دارند تا بتوانند از دل این مطالب، بهترین ایده ها را بدست بیاورند. در ادامه این مطلب میخواهیم در مورد نحوه استخراج مقاله با کیفیت از پایان نامه صحبت کنیم.

تصویر
 

پایان نامه چیست و چرا استخراج مقاله از آن لازم است؟

پایان نامه یا رساله، نوشته علمی در موضوعی تخصصی و مرتبط با تحصیلات دانشجویان است که با کمک اساتید خود انجام میدهند تا ثابت کنند، دروس خود را بخوبی فرا گرفته اند و آماده فارغ التحصیلی هستند. همانطور که میدانید سیستم دانشگاهی و نظام آموزشی کشور این اجازه را نمیدهد که پایان نامه ها، محتوای تکراری داشته باشند، از این رو دانشجویان مجبور هستند موضوعی که انتخاب میکنند، کاملا جدید باشد، در همین راستا با توجه به جدید بودن موضوع و هم اینکه پایان نامه ها با کمک اساتید مجرب تدوین و آماده میشوند، انتظار میرود که مقالات استخراجی از آنها دارای محتوایی قوی و مفید باشد.

نحوه استخراج مقاله با کیفیت از پایان نامه

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشت این است که نوشتن مقاله از پایان نامه صرفاً کار برش و چسباندن نیست. هدف و قالب یک پایان نامه یا رساله بسیار متفاوت از قالب یک مقاله است. مخاطب پایان نامه اساتید خودتان و جامعه کاربردی آن، دانشگاه خودتان است، اما یک مقاله بسیار فراتر از این مخاطب و فضا است و داورانی که قرار است در مقام قضاوت، مقاله شما را داوری کنند، اساتید بزرگی هستند که ریز به ریز موارد و جزئیات مقاله را واکاوی میکنند؛ پس نباید به هیچ عنوان، استخراج مقاله را ساده گرفت. بصورت ساده شده، نحوه استخراج مقاله با کیفیت از پایان نامه عبارتند از:

انتخاب موضوع: برای اینکه شانس پذیرش مقاله بالاتر رود، بهتر است موضوعی که انتخاب میشود، موضوع بروزی باشد و حدالامکان مقالات کمتری در باب آن موضوع چاپ شده باشند. مهمترین اصل در پژوهش، نوآوری است.

چکیده مقاله: چکیده مقاله هم میتواند بخشی از چکیده پایان نامه باشد، هم بخشی از مقدمه؛ اما معمولا حجم بخش ها پایان نامه بسیار بالا است و باید خلاصه نویسی شود. اگر فرضیات و داده های شما اجازه استخراج بیش از یک مقاله را میدهد، میتوانید مطالب را بخش بندی کنید. بطور کلی چکیده مقالات بین 150 الی 250 کلمه میباشد، بهتر است جملات خبری و بصورت گذشته یا ماضی بعید نوشته شود، در یک یا دو جمله موضوع معرفی شود، به نحوه انجام پژوهش، نحوه آزمایش، گرداوری داده ها و ابزار های پژوهش اشاره شود و حتما یافته های اصلی پژوهش ذکر شود.

کلمات کلیدی: کلمات کلیدی به کلماتی میگویند که بیشتری ارتباط معنایی را با محتوای اصلی داشته باشند و معمولا در مقاله بیشتر استفاده شده باشند. تعداد کلمات کلیدی بین 3 تا 6 کلمه مناسب است.

مقدمه مقاله: در مقدمه باید به مسئله اصلی و عوامل بوجود آورنده آن اشاره شود تا خواننده بدلیل اصلی مشکل پی ببرد. مقدمه نشان دهنده انگیزه اصلی نگارش مقاله است. به این مورد بپردازید که مشکل چیست، چه شرایطی باعث ایجاد این مسئله شده است. جملات آخر را به بیان اهداف پژوهش بپردازید و نشان دهید بدنبال چه چیزی هستید. مقدمه و بیان مسئله جدا از هم نیستند و اگر هم در مقاله ای جدا نوشته شده باشند، آن مقالات را مبنا قرار ندهید.

پیشینه تحقیق: در این بخش باید با جملاتی از پژوهش های قبلی را بررسی و نقد کنید و باید حتما پژوهش های جدید نیز گفته شوند. حتما پژوهش های مستقیم و نزدیک به موضوع را نقد کنید چون باعث دید مثبت داوران میشود.

فرضیه ها یا سوالات پژوهش: پس از نوشتن پیشینه باید اهداف و فرضیه های مقاله درج گردد. میتوانید برای نوشتن این بخش، از فصل اول یا فصل سوم پایان نامه کمک بگیرید.

روش تحقیق: در این بخش باید نحوه انجام پژوهش را بیان کنید. برای این کار به سراغ فصل سه (روش تحقیق) پایان نامه بروید و آن را خلاصه کنید. اگر پژوهش آزمایشی است، باید به نحوه ترتیب آزمایش، نوع کنترل، دریافت داده ها و روش تحلیل اشاره کنید و اگر غیر آزمایشی است، باید به منبعی که قرار است داده ها را از آن گردآوری کنید، اشاره کنید.

استخراج مقاله با کیفیت از پایان نامه در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان یکی از موسسات فعال در زمینه های پژوهشی بوده که توانسته است با اجماع گروهی از بهترین نخبگان و کارشناسان کشور، در کیفیت ارائه خدمات، رضایت مشتریان خود را جلب نماید، از این رو اعلام میکن با استفاده از محققان تخصصی رشته های علمی مختلف، میتواند مقالاتی با کیفیت از پایان نامه شما استخراج کرده و با چاپ آنها در مجلات معتبر بین المللی، شما را در این مسیر یاری نماید. 

تصویر
 

سایر خدمات موسسه آذرگان

چاپ مقاله در مجلات معتبر 

ترجمه تخصصی و ادیت مقالات  و کتب علمی

چاپ کتاب در تیراژ دلخواه در زمان کوتاه

معرفی کتاب های جدید النشر خارجی به همراه ترجمه و چاپ آنها

تبدیل پایان نامه به کتاب

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش