تبدیل پایان نامه به کتاب با هدف تقویت رزومه دکتری

انتشار 16 اردیبهشت 1400
مطالعه 5 دقیقه

یکی از بزرگترین اهداف چاپ کتاب برای متقاضیان پذیرش در آزمون دکتری، امتیاز پژوهشی آن است. در این مطلب میخواهیم در مورد تبدیل پایان نامه به کتاب با هدف تقویت رزومه دکتری صحبت کنیم.

تبدیل پایان نامه به کتاب با هدف تقویت رزومه دکتری

کسانی که تصمیم دارند در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند، باید بعد از اعلام نتیج آزمون کتبی دکتری، تلاش کنند تا رزومه پژوهشی خود را تقویت کنند. همانطور که میدانید آزمون مصاحبه، یک آزمون بسیار مهم و حیاتی است که داوطلبان تلاش میکنند از داشته های  خود دفاع کنند و به داوران نشان دهند که لایق ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستند! این کار به هیچ عنوان راحت نیست و باید از هر نظر آماده باشید؛ اما مهمترین عامل موفقیت افراد در این آزمون، داشتن رزومه پژوهشی قوی است و کسانی که توانسته اند فعالیت علمی بیشتری داشته باشند، قطعا شانس بالاتری برای موفقیت دارند. در همین راستا، در ادامه میخواهیم در مورد تبدیل پایان نامه به کتاب با هدف دریافت امتیاز چاپ کتاب در آزمون مصاحبه دکتری صحبت کنیم.

تصویر
 

تبدیل پایان نامه به کتاب 

پایان نامه یک منبع غنی از پژوهش ها و یافته های جدید دانشجویان مقاطع ارشد است که با هدف فارغ التحصیلی و زیر نظر یک یا چند استاد ممتاز و با تجربه گرداوری و تدوین شده است و قطعا ارزش این را دارد که این مطالب به کتاب تبدیل شود. البته بیشترین هدف از چاپ کتاب از پایان نامه، دریافت امتیاز پژوهشی است، اما بارها دیده شده، کتاب هایی که از برخی پایان نامه های قوی به چاپ رسیده اند مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته اند. در ادامه در مورد نحوه تبدیل پایان نامه به کتاب صحبت خواهیم کرد.

نحوه چاپ کتاب از پایان نامه

آماده سازی فایل: برای اینکه بتوانیم کتابی از پایان نامه خود استخراج و چاپ کنیم، نیاز است تا در اولین قدم فایل پایان نامه به فایل یک کتاب تبدیل کنیم. برای این کار در ابتدا باید عنوانی مناسب برای کتاب انتخاب کنیم که متفاوت با عنوان پایان نامه باشد. چکیده به مقدمه تغییر یابد. یک پیشگفتار مناسب نوشته شود. تمام کلماتی مانند، "این پایان نامه"، "این مطالعه"، "رساله"، "نام دانشگاه" و "نام استاد راهنما" حذف شوند یا با کلماتی مناسب جایگزین آنها شوند. 

صفحه آرایی: صفحه آرایی، زیبایی ظاهری کتاب است. همچنین هر کتابی با توجه به موضوع و تعداد صفحات آن، باید در قطعی مناسب، فرمت بندی شوند. معمولا کتاب های علمی در قطع وزیری صفحه آرایی میشوند. پس از صفحه آرایی، باید بخش فهرست کتاب بدقت ادیت شود تا با توجه به جابجایی صفحات، فهرست، با صفحه کتاب هم خوانی داشته باشد.

طراحی جلد: برای هر کتابی لازم است که با توجه به محتوا و موضوع کتاب، طرح جلدی طراحی گردد. این طرح جلد میبایست با نظر مستقیم نویسنده انجام شود. در صورتیکه نویسنده انجام کار را به طراح واگذار کند، وی موظف است بخشی از کتاب را مطالعه و طرح جلدی بر اساس موضوع کتاب طراحی کند.

دریافت مجوزات: برای هر کتابی که میخواهد مجوز چاپ گرفته شود، باید چند مجوز، از چند اداره و سازمان دریافت شود. اولین مجوز، مجوز شابک است. این مجوز که همان "شماره استاندارد بین المللی کتاب" است، یک شماره 10 الی 13 رقمی منحصر به فرد است که به صورت آنلاین از "خانه کتاب" دریافت میشود و معمولا یک روزه میتواند این مجوز را دریافت نمود. پس از آن باید مجوز فیپا دریافت شود. این مجوز که مخفف "فهرست نویسی پیش از انتشار" است و همان صفحه حقوقی و شناسنامه کتاب است که اطلاعات کتابشناسی و بازیابی کتاب طبق ضوابط و استاندارد های بین المللی قبل از انتشار است. این مجوز از "کتابخانه ملی" دریافت میشود و معمولا 2 الی 4 هفته زمان میبرد. پس از آن مجوز، زمان دریافت مجوز ارشاد است. این مجوز را از "اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی" دریافت میکنند که باید نسخه نهایی کتاب به همراه طرح جلد به این سازمان ارسال شود. در این سازمان محتوای کتاب دقیق بررسی شده و در صورت داشتن ایرادات ممیزی مثل کلمات و عبارات نامناسب یا جملات قومیتی و سیاسی، درخواست اصلاحیه میکند و در صورت رفع آنها مجوز ارشاد صادر میشود. این مجور معمولا 1 الی 3 ماه زمان میبرد و این زمان به محتوا و موضوع کتاب بستگی دارد.

اعلام وصول: اعلام وصول یا همان اجازه نامه انتشار کتاب است که از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت میشود. ناشر موظف است چند نسخه از کتاب های چاپ شده را به این سازمان تحویل دهد. پس از ارسال کتاب ها، این سازمان متن چاپ شده را با متنی که قبلا مجوز گرفته شده مقایسه میکند و در صورت یکسان بودن، مجوز اعلام وصول به ناشر، بابت انتشار کتاب، داده میشود.

تبدیل پایان نامه به کتاب با هدف تقویت رزومه دکتری

با اینکه اولین هدف در تبدیل پایان نامه به کتاب، دریافت امتیاز پژوهشی است، اما بارها دیده شده که بسیاری از پایان نامه ها، قابلیت چاپ و عرضه عمومی را دارند، اما در هر حال، استخراج کتاب از پایان نامه، عمدتا بخاطر تقویت رزومه دکتری است. در همین راستا، داوطلبانی که پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنند، میتوانند 4 امتیاز پژوهشی را از داوران دریافت کنند.

تصویر
 

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک کارشناسان متخصص حوزه چاپ کتاب، پایان نامه های دانشجویان عزیز را در کمترین هزینه و با بالاترین کیفیت، چاپ نماید.

پروسه تبدیل پایان نامه به کتاب در موسسه آذرگان

  • در ابتدا ثبت سفارش توسط مشتری

  • ارسال مکتوب شرایط توسط کارشناس به همراه قرارداد تبدیل پایان نامه به کتاب

  • ارسال فایل وورد پایان نامه به همراه عکس کارت ملی توسط مشتری

  • تبدیل فایل پایان نامه به کتاب در مدت 7 روز کاری

  • صفحه آرایی، طراحی جلد، دریافت مجوز شابک، فیپا، ارشاد، چاپ کتاب در تیراژ دلخواه و ارسال کتاب ها به آدرس مشتری

نکته: تمام مراحل بالا با نظر مشتری انجام شده و پس از تایید نهایی فایل، کتاب ها چاپ و ارسال میشوند.

سایر خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

 

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش