دریافت امتیاز چاپ کتاب در مصاحبه دکتری

انتشار 26 آذر 1399
مطالعه 3 دقیقه

یکی از فعالیت های مهم پژوهشی که در مصاحبه دکتری امتیاز بالایی هم دارد، چاپ کتاب است. در این مطلب میخواهیم بدانیم چطور میتوانیم کتاب چاپ کنیم.

دریافت امتیاز چاپ کتاب در مصاحبه دکتری

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند، باید پس از موفقیت در آزمون کتبی، در مصاحبه دکتری دانشگاه مورد نظر خود نیز شرکت کرده و این بار توانایی های خود در آزمون شفاهی بسنجند. اگر از کسانیکه تجربه شرکت در آزمون مصاحبه دارند سوال کنید، قطعا مهمترین پیشنهادی که به شما میدهند، این است که تا وقتی که زمان دارید سعی کنید رزومه پژوهشی خود را تقویت کنید. این پیشنهاد کاملا درست است و در واقع آزمون مصاحبه دکتری روی این محور میچرخد که رزومه تحصیلی شما و اهداف ذهنی شما آیا مناسب تحصیل در مقطع دکتری میباشد! در واقع شما باید قبل از آزمون، رزومه پژوهشی خود را قوی کنید تا بتوانید در جلسه آزمون از داشته های خود در برابر سوالات اساتید دفاع کنید. 

تصویر
 

چه فعالیتهایی رزومه پژوهشی محسوب میشوند؟

معمولا هر فعالیت علمی مربوط به رشته تخصصی، جزء رزومه پژوهشی محسوب میشود که مهمترین آنها، چاپ کتاب، چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی، شرکت در همایش ها و کنفرانس های علمی و ارسال مقاله به آنها، تدوین پایان نامه، داشتن گواهی ثبت اختراع و برگزیدگان برتر جشنواره های علمی از این دست به حساب میآیند. در ادامه میخواهیم در مورد نحوه دریافت امتیاز چاپ کتاب در مصاحبه دکتری صحبت کنیم.

تصویر
 

چه طور میتوانیم یک کتاب داشته باشیم؟

برای اینکه بتوانیم یک کتاب چاپ شده داشته باشیم، یا باید کتاب تالیف کنیم، یا با استفاده از منابع خارجی، کتاب های جدید النشر خارجی را ترجمه کنیم و یا اینکه پایان نامه یا رساله خود را به کتاب تبدیل کنیم. در ادامه در مورد مراحل چاپ کتاب صحبت مبکنیم.

مراحل چاپ کتاب

  • در ابتدا باید فایل کتاب ( تالیفی، ترجمه شده و یا استخراج شده از پایان نامه) آماده و ویراستاری شود. 

  • قدم بعدی انتخاب قطع و چارچوب کتاب با توجه به موضوع متن است. 

  • در مرحله بعد باید کتاب صفحه آرایی شود. 

  • پس از صفحه آرایی، اقدام به دریافت شابک از خانه کتاب میکنیم. این مجوز اینترنتی است و سریع صادر میشود.

  • سپس باید طراحی جلد انجام شود که این کار توسط طراح انجام میشود. طرح جلد باید ارتباط معنایی با موضوع کتاب داشته باشد

  • قدم بعدی اقدام برای دریافت مجوز فیپا است. این مجوز باید از کتابخانه ملی دریافت گردد.

  • در ادامه باید برای دریافت مجوز ارشاد اقدام کنیم. در این مرحله پرینت کتاب و پرینت طرح جلد به وزارت ارشاد ارسال میشود. کتاب دقیق بررسی شده و در صورت داشتن کلمات و عبارات نامناسب، سیاسی و قومیتی نامتعارف، در خواست حذف یا اصلاح این جملات میشود.

  • پس آماده شدن فایل نهایی کتاب و دریافت مجوزات، کتاب آماده چاپ است. 

  • مرحله پایانی کار هم دریافت اعلام وصول از وزارت ارشاد است که در آن چند نسخه از کتاب به ارشاد تحویل داده میشود.

امتیاز چاپ کتاب در مصاحبه دکتری

در مصاحبه دکتری اگر کتاب چاپ شده مرتبط با رشته تخصصی خود داشته باشید (تالیفی، ترجمه شده و یا استخراج شده از پایان نامه)، میتوانید تا 4 امتیاز پژوهشی از اساتید دریافت کنید. همچنین چاپ کتاب میتواند روی 30 امتیاز خود جلسه آزمون که اساتید به دانشجویان میدهند، تاثیر مثبت داشته باشد.

تصویر
 

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش