روال سابمیت مقاله در مجلات الزویر (Elsevier)

انتشار 6 آبان 1400
مطالعه 5 دقیقه

همانطور که میدانید یکی از معتبرترین ناشران علمی در جهان، انتشارات الزویر است. در این مطلب میخواهیم در مورد روال سابمیت مقاله در مجلات الزویر (Elsevier) صحبت کنیم.

روال سابمیت مقاله در مجلات الزویر (Elsevier)

یکی از بزرگترین پایگاه های اصلی ارائه دهنده خدمات علمی، مهندسی و پزشکی در جهان شرکت الزویر است. این شرکت اطلاعاتی - تحلیلی، از سال 1880 بعنوان ناشر اطلاعات علمی کار خود را آغاز کرده است. از نمونه نشریات این ناشر میتواند به Lancet and Cell، مجموعه مجلات الکترونیکی ScienceDirect، سری مجلات Trends and Current Opinion، پایگاه اسکوپوس (Scopus) و مجله ClinicalKey solution for clinicians اشاره نمود. این ناشر بزرگ توانسته است، سالانه بیش از 430 هزار مقاله علمی را از 2500 ژورنال مختلف چاپ و نشر دهد. با یک بررسی ساده متوجه میشویم که بیش از 13 میلیون مقاله، سند علمی و کتاب الکترونیکی در آرشیو این پایگاه موجود است که سالانه کاربران، بیش از 900 میلیون بار اقدام به دانلود آنها کرده اند. همچنین در سال 2017 بیش از 1.6 میلیون مقاله علمی، جهت چاپ در نشریات منتسب به این ناشر، سابمیت شده بود که خود نشان دهنده اهمیت این شرکت، در بین مجامع علمی است. در ادامه در مورد روال سابمیت مقاله در مجلات الزویر (Elsevier) صحبت میکنیم.

تصویر
 

روال سابمیت مقاله در مجلات الزویر (Elsevier)

آماده کردن مقاله: نوشتن و آماده کردن یک مقاله با کیفیت، مهمترین کار نویسنده است. چه مقاله بخواهد از صفر نوشته شود و چه از پایان نامه یا رساله استخراج شود، نیاز به این است که فاکتور های مهم مقاله نویسی مثل نوآوری و بروز بودن مطالب رعایت شود. برای این منظور الزامی است که از رفرنس های کاملا مرتبط و جدید در بخش منابع استفاده شود. هر چقدر مقاله در بخش موضوع، نتایج و منابع قوی و جدید باشد، درصد موفقیت و پذیرش در نشریات معتبر بالا خواهد رفت. ماهانه ده ها مقاله با موضوعات مختلف به نشریات علمی، ارسال میشوند تا داوران روی کیفیت آنها داوری کنند، از این رو موضوعات قدیمی و تکراری شانسی برای موفقیت نخواهند داشت.

انتخاب نشریه: در ابتدا باید مجله مورد نظر انتخاب شود. برای انتخاب نشریات منتسب به انتشارات الزویر، میتوانید به سایت www.elsevier.com بروید و از آنجا نشریه مورد نظر خود را پیدا کنید. مجله انتخابی علاوه بر اینکه باید سطح کیفی مناسب با مقاله داشته باشد، باید از نظر موضوعی و اسکوپ، کاملا یکسان باشد. همانطور که میدانید مجلات تخصصی علمی، تنها یک یا دو موضوع علمی را مورد بررسی قرار میدهند و اگر مقاله از نظر موضوعی با مقاله هم خوانی نداشته باشد، بطور قطع ریجکت میشود. پیشنهاد میشود، با کمک استاد خود دو الی سه نشریه را انتخاب کنید و بصورت جداگانه بخش اهداف مجلات را مورد بررسی قرار دهید. همچنین بهتر است از آرشیو مجله، چند مقاله از آخرین شماره چاپ شده هر کدام را دانلود و به دقت مطالعه کنید و بررسی کنید از بین این چند مجله، کدام نشریه، به موضوع مقاله نزدیک تر است. در نهایت با توجه به موضوع و کیفیت مقاله، یک مجله را به عنوان نشریه نهایی انتخاب کنید.

ترجمه تخصصی: اگر قصد ارسال مقاله به مجلات الزویر دارید، باید مقاله خود را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. ترجمه مقالات علمی، تفاوت زیادی با سایر متن ها دارند، چرا که این متون، دارای کلمات و اصطلاحات خاص علمی هستند و هر مترجمی نمیتواند مفهوم آنرا درست به مخاطب انتقال دهد. از این رو باید متن مقاله در اختیار کسی قرار بگیرد که هم به زبان انگلیسی مسلط باشد و هم به موضوع متن اشراف داشته باشد. توجه داشته باشید، مقالات توسط اساتید بزرگ مود ارزیابی و داوری قرار میگیرند، اگر ترجمه ضعیف باشد، حتی با داشتن محتوای قوی شانسی برای پذیرش نخواهد داشت. فراموش نکنید پس از ترجمه، بهتر است مقاله توسط ویراستار بررسی و ایرادات ادبی، گرامری و املائی برطرف شود تا جملات روان و دارای انسجام لازم باشند.
فرمت بندی: پس از ترجمه و آماده شدن متن نهایی، اکنون زمان فرمت بندی مقاله است. همانطور که میدانید، هر مجله ای ساختار و فرمت خاص و منحصر بفردی برای خود دارد و تمام مقالات ارسالی باید از آن طبعیت کنند. 

سابمیت: پس از فرمت بندی مقاله، زمان سابمیت آن به مجله انتخابی است. معمولا تمام مجلات موجود، از دو نوع سابمیت آنلاین یا ایمیلی بهره میبرند. مجلات الزویر هم به همین شکل هستند. در سیستم سابمیت آنلاین، نویسنده در ابتدا باید عضو مجله شده و یوزر و پسوورد دریافت کند. سپس با استفاده از آن وارد کارتابل خود شود و مرحله به مرحله جلو برود. معمولا در سیستم آنلاین چکیده، شکل ها و متن اصلی در فایل های جداگانه و در بخش مخصوص خود بارگذاری میشوند. پس از اتمام تمام مراحل، مقاله سابمیت میشود. برای پیگیری مقاله، نویسنده مسئول میتواند از طریق کارتابل خود اقدام کند و پاسخگویی اصلاحات درخواستی مجله هم باشد. اما در سیستم سابمیت ایمیلی، بخش مخصوص سابمیت وجود ندارد و نویسنده باید از طریق ایمیل مجله، نسخه نهایی مقاله را سابمیت کند. پس از ارسال هم با همان ایمیل میتواند پاسخ گوی اصلاحیه های درخواستی مجله باشد و اینکه از آخرین وضعیت مقاله با خبر گردد.

تصویر
 

سابمیت مقاله در مجلات الزویر (Elsevier) در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله، چاپ کتاب، ترجمه تخصصی، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند. همچنین در صورتیکه مایل هستید مقالات خود را به مجلات معتبر الزویر ارسال نمائید، موسسه آذرگان میتواند در این راه به شما کمک کند. مجلات الزویر خدمت شما معرفی و پس از تایید یکی از مجلات، کارهای فرمت بندی و سابمیت انجام میگیرد.

سایر خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش