نحوه سابمیت مقاله در مجلات PubMed (پابمد)

انتشار 26 مهر 1400
مطالعه 6 دقیقه

یکی از بهترین نمایه های موجود در بین تمام نمایه های معتبر علمی، متعلق به پایگاه پابمد است. در این مطلب میخواهیم در مورد نحوه سابمیت مقاله در مجلات PubMed (پابمد) صحبت کنیم.

نحوه  سابمیت مقاله در مجلات PubMed (پابمد)

بدلیل امتیازات و مزایای زیاد چاپ مقاله، در سال های اخیر، مقاله نویسی بشدت مورد توجه اهالی علم، بخصوص پژوهشگران، دانشجویان و اساتید دانشگاه ها قرار گرفته است و بسیاری میخواهند مقالات خود را در مجلات و ژورنال های معتبر بچاپ برسانند. درست است که نوشتن و چاپ مقاله دارای امتیازات بالای علمی است اما شاید مهمترین و اصلی ترین دلیل تلاش برای چاپ مقاله در واقع تلاش برای "توسعه دانش" است چرا که با انجام پژوهش، داده ها و نتایج جدیدی معرفی میشوند که میتوانند گره گشای مشکلات و پاسخگوی بسیاری از سوالات علمی باشند. در جهان پایگاه های علمی بسیاری وجود دارند که میتوانند مقالات علمی را بچاپ برسانند، یکی ار معتبرترین پایگاه های علمی، پابمد است. در این مطلب میخواهیم به بررسی این نمایه معتبر بپردازیم و بدانیم چطور میتوان مقاله خود را به این مجلات ارسال کرد.

تصویر
 

تعریف مجلات پابمد

NLM بزرگترین کتابخانه پزشکی دنیا محسوب میشود که رسالت آن ارائه اطلاعات لازم به کاربران حوزه ای پزشکی و پیراپزشکی است که میخواهند در این زمینه ها آموزش ببینند یا پژوهش کنند. این کتابخانه از سال 1879 بالغ بر 29 میلیون رکورد اطلاعاتی و کتاب شناسی را در خصوص مقالات منتشر شده در زمینه پزشکی و پیراپزشکی است در خود انبار کرده است و در اختیار کاربران قرار می دهد. لازم به ذکر است اصلی ترین پایگاه داده پابمد، مدلاین است که  اطلاعات مقالات زیست-پزشکی را در خود ذخیره دارد و در برخی مواقع این دو واژه به جای یکدیگر به استفاده می شوند. از سال 1996 به بعد نیز دسترسی به این مجموعه برای  عموم و به صورت رایگان از طریق پابمد میسر گشت. نشریاتی که در پایگاه پابمد نمایه میشوند جز بهترین مجلات هستند و در دسته بندی درجه A قرار میگیرند. برای اینکه مطمئن شویم مجله ای PUBMED است ، به سایت www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed مراجعه کرده و ISSN یا نام مجله را بررسی میکنیم.

پروسه سابمیت یک مقاله در مجلات علمی

آماده سازی مقاله: در ابتدا باید مقاله خود را نوشته و آماده کنیم. نوشتن مقاله شاید برای بسیاری از دانشجویان کار سخت و زمان بری باشد، در این خصوص پیشنهاد میشود اگر پایان نامه قوی و جدیدی دارید، مقاله یا مقالاتی از آن استخراج کنید. اگر نکات لازم را بلد باشید و بدانید چطور از پایان نامه مقاله استخراج کنید میتوانید در کمترین زمان، مقاله ای با کیفیت تهیه کنید. حتما پس از استخراج مقاله، برای اینکه هماهنگی لازم بین تمام اجزای مقاله ایجاد شود، یک بار دیگر بازخوانی و ویراستاری کنید تا متنی روان و ساده داشته باشید.

انتخاب نشریه: یکی از بخش های مهم در پروسه سابمیت مقالات علمی، انتخاب نشریه مناسب است. در ابتدا باید با توجه به موضوع و هدف مقاله، به سراغ چند مجله برویم. سپس چند ژورنال انتخاب کنید و به سایت تک تک مجله ها بروید و بخش اهداف مجلات را به دقت مطالعه کنید. سعی کنید به مقالات چاپ شده در مجلات هم نگاهی بیندازید. از این چند مجله، تنها مجله را انتخاب کنید که از نظر موضوعی و اهداف، فصل مشترک بیشتری با مقاله داشته باشند. مقالات اگر هم با کیفیت باشند اما در اسکوپ مجله نباشد قطعا ریجکت میشوند.

ترجمه تخصصی: برای اینکه مقالات به مجلات خارجی ارسال شوند، در ابتدا باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند. ترجمه مقالات علمی بدلیل داشتن اصطلاحات و عبارات تخصصی کار سختی است و باید توسط مترجمانی انجام شوند که هم به زبان انگلیسی تسلط دارند و هم به موضوع مقاله اشراف دارند. برای مثال مقالاتی موضوع آنها شیمی است، باید توسط مترجمی ترجمه شود که به این رشته و کلمات تخصصی آن آگاه است. این مورد مد نظر باشد که اگر ترجمه مقاله ضعیف باشد، حتی با داشتن محتوای قوی، بدلیل نامفهوم بودن جملات، امکان ریجکت مقاله بالا خواهد بود.

فرمت بندی: پس از انتخاب مجله و ترجمه مقاله، اکنون زمان فرمت بندی مقاله است. به سایت مجله انتخابی بروید و از بخش راهنمای نویسندگان، فایل فرمت بندی مقاله را دانلود کنید. فرمت بندی موارد ساده ای است که نویسنده موظف است قبل از سابمیت، تغییراتی را در ظاهر مقاله ایجاد نماید. برای مثال نوع و اندازه قلم، تعداد کلمات اجزای مقاله، روش رفرنس دهی و ... از این دست هستند. هر موردی که در فایل فرمت بندی باشد و مجله درخواست کرده باشد، نویسنده موظف است انجام دهد.

سابمیت: معمولا دو نوع سیستم سابمیت داریم. سیستم سابمیت آنلاین و سیستم سابمیت ایمیلی. در سیستم سابمیت آنلاین در ابتدا باید نویسنده عضو سایت مجله شود و یوزر و پسوورد دریافت نماید. پس از دریافت میتوانید وارد کارتابل خود شوید و مرحله مرحله پیش بروید. باید هر کدام از اجزای مقاله در جای مخصوص خود بارگذاری کنید تا درنهایت مقاله به مرحله نهایی سابمیت برسد. پس از سابمیت، به مقاله شما کد مخصوص تعلق خواهد گرفت. هر زمان هم خواستید میتوانید از طریق کارتابل خود، از وضعیت مقاله اطلاع یابید. در سابمیت ایمیلی، هم تنها کافی است فایل نهایی مقاله را به ایمیل مجله سابمیت کنید و منتظر ایمیل تایید مجله باشید. هر زمان هم خواستید میتوانید با همین ایمیل از آخرین وضعیت مقاله باخیر شوید.

 
تصویر
 

نحوه  سابمیت مقاله در مجلات PubMed (پابمد)

در بخش قبل در مورد سیستم سابمیت مجلات علمی توضیح دادیم و مجلات پابمد نیز به همان شکل هستند. باید پس از انتخاب نشریه به سایت مجله بروید. یا سیستم سابمیت آنلاین دارند یا اینکه باید بوسیله ایمیل مقاله را به نشریه ارسال کنیم. توجه شود که نوع سیستم سابمیت نمیتواند ملاک صد در صدی برای کیفیت مجله باشد، اما بطور عمومی و در بیشتر مواقع، نشریاتی که دارای سیستم سابمیت آنلاین هستند، اعتبار بالاتری دارند. 

سابمیت مقاله در مجلات PubMed (پابمد) در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند. همچنین اگر قصد ارسال مقاله به مجلات معتبر پابمد دارید، میتوانید عنوان و چکیده مقاله خود را در اختیار کارشناسان ما قرار دهید تا پس از بررسی کامل چند مجله معتبر را معرفی کنند تا پس از تایید نهایی نشریه، مقاله ترجمه تخصصی، فرمت بندی و به نشریه انتخابی ارسال گردد. پس از ارسال مقاله نیز معمولا هر دو هفته یک بار مقاله پیگیری و وضعیت آن به اطلاع مشتریان میرسد تا انشالله بهترین نتیجه حاصل گردد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش