سابمیت فوری و اورژانسی مقاله در مجلات ISC (آی اس سی)

انتشار 21 مهر 1400
مطالعه 7 دقیقه

یکی از معتبرترین مجلات در بین پایگاه های علمی، مجلات منتسب به پایگاه ISC است. در این مقاله میخواهیم در مورد سابمیت فوری و اورژانسی مقاله در مجلات ISC (آی اس سی) صحبت کنیم.

سابمیت فوری و اورژانسی مقاله در مجلات ISC (آی اس سی)

نوشتن مقاله و چاپ آن در مجلات معتبر داخلی و خارجی، یکی از بزرگترین چالش های هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی است که با آن میتواند رزومه تحصیلی خود را تقویت کند، از دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی اپلای بگیرد یا از رساله خود دفاع و فارغ التحصیل رشته خود شود. همانطور که میبینید دانشجویان خواسته یا ناخواسته نیاز به نگارش مقاله دارند، اما نگارش مقاله به هیچ عنوان کار آسانی نیست و مجلات علمی معتبر هر مقاله ای را پذیرش نمیدهند. در ادامه میخواهیم در مورد نکات مهم نگارش مقاله صحبت کنیم که با رعایت آن ها درصد موفقیت نویسندگان مقالات، بالا خواهد رفت.

تصویر
 

نکات مهم در نگارش مقاله 

همانطور که مشخص است، یک سری نکات باید در زمان نگارش مقاله رعایت شوند تا مقاله ای که آماده میشود، یک مقاله با کیفیت باشد.

انتخاب موضوع: موضوع مقاله شما، بخش مهمی از پروسه چاپ مقاله است و به اصطلاح باید از همین ابتدا پی کار را محکم ببندید. موضوع مقاله باید جدید و بروز باشد و موضوعات قدیمی و تکراری به هیچ عنوان موفق نمیشوند. برای انتخاب موضوع جدید باید دائما در حال مطالعه باشد و از استاد در راهنمای خود کمک بگیرید. 

نوشتن محتوای اصلی: برای نوشتن محتوای قوی، حتما باید برنامه ریزی کنید و با پژوهش و مطالعه میدانی، داده های خام خود را بدست آورید و روی آنها تجزیه و تحلیل کنید. سپس شروع به تدوین مقاله کنید. البته اگر تجربه کافی برای جمع کردن و نگارش مقاله ندارید حتما باید آموزش ببینید. میتوانید از استاد راهنمای خود کمک بگیرید و حتما مطالعه مقالات جدید چاپ شده هم میتواند در این راه بشما کمک کند. 

استفاده از منابع جدید: همانطور که قبلا گفتیم، جدید بودن مقاله شاخصه مهمی است و باید در تمام اجزای مقاله جدید بودن و نوآوری بخوبی دیده شود. یکی از بهترین راه های جدید کردن مقاله، استفاده از منابع مرتبط با موضوع و جدید است. حتما تلاش کنید اکثر رفرنس های مقاله سه سال اخیر باشد.

نکات مهم در زمان سابمیت مقاله 

همانطور که مشخص است، یک سری نکات باید در زمان سابمیت مقاله رعایت شوند تا مقاله ای که نهایی میشود، بدلایل غیر محتوایی ریجکت نشود!

انتخاب نشریه مناسب: برای اینکه مقاله بدون مشکل به مرحله داوری برسد، انتخاب نشریه مناسب مرحله بسیار مهم و حساسی است که متاسفانه بسیاری از نویسندگان به این موضوع توجه نمیکنند و طبق آمار پایگاه های مهم مثل iSI و ISC و ... بیش از 50 درصد مقالات ارسالی، بدلیل عدم تطابق موضوعی مقاله و مجله، قبل از اینکه به مرحله داوری برسند ریجکت میشوند!! همین مورد کافی است تا نویسندگان بیشتر در این مورد تامل کنند. برای انتخاب  آگاهانه، بهتر است فقط به عنوان مجله توجه نکنید و سایت مجله، بخصوص بخش اهداف آن را بخوبی مطالعه کنید. همچنین بهتر است چند مورد از آخرین مقالات چاپ شده در مجله را هم مورد مطالعه قرار دهید تا به این اطمینان برسید که مجله انتخابی شما کاملا هم موضوع و هم اسکوپ مقاله است. در غیر این صورت بهتر است سریعا مجله را تغییر دهید.

ترجمه تخصصی: اگر قصد ارسال مقاله به مجلات خارجی و بین المللی دارید، حتما میدانید که ترجمه مقاله، یکی از مراحل مهم در پروسه چاپ آن است. شما هر چقدر هم که مقاله فارسی با کیفیت و جدیدی نوشته باشید، اگر ترجمه آن ضعیف و نامفهوم باشد، داوران مجله نمیتوانند تصمیم درستی برای مقاله بگیرند و قطعا مقاله را ریجکت میکنند. برای این حل این موضوع لازم است مقاله، توسط مترجمی ترجمه و ویراستاری شود که هم به زبان مبدا و مقصد مسلط است و هم به موضوع مقاله تخصص دارد تا بتواند مفهوم مقاله و معنی کلمات و عبارات تخصصی را درست به خواننده انتقال دهد. 

فرمت بندی دقیق مقاله: هر مجله علمی برای اینکه بتواند هماهنگی و نظم خاصی بین تمام مقالات ارسالی ایجاد کند، از یک فرمت و ساختار خاص و منحصر بفردی استفاده میکند و نویسندگان مقاله را ملزوم میکنند قبل از ارسال مقاله، مقاله را به فرمت مجله درآورند. فرمت بندی در واقع یک سری ظاهر سازی اولیه مقاله، مثل انتخاب نوع و سایز قلم، شیوه ارجاع دهی، تعداد کلمات بخش های مختلف مقاله و امضای برخی تعهد نامه ها است که لازم است نویسنده برای اینکه مقاله بتواند بدون مشکل از مرحله اولیه داوری عبور کند، تمام موارد را بطور کامل انجام دهد. پس از فرمت بندی، مقاله آماده سابمیت به مجله است.

 پایگاه علمی ISC (آی اس سی)

پایگاه علمی ISC یا همان پایگاه استنادی جهان اسلام، یکی از قویترین پایگاه های علمی در جهان است که بسیاری از محققان معتقدند، پس از پایگاه ISI و اسکوپوس، ISC سومین پایگاه علمی محبوب در بین کاربران داخلی است که در زمینه چاپ مقالات و نشریات علمی، کنفرانش ها و ... فعالیت میکند. در این مرکز، ۵۷ کشور مشارکت دارند و روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود و توسط مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز مدیریت و گردآوری می شود. برای اینکه اطمینان یابیم نشریه ای جز لیست معتبر ISC است، باید به سایت رسمی این پایگاه به نشانی  www.isc.gov.ir بروید و نام یا ISSN مجله وارد کنید تا این مورد مشخص شود. در این پایگاه علمی، مقالات بیشتر به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی چاپ و نمایه میشوند. در ادامه میخواهیم در مورد نحوه سابمیت مقاله به مجلات ISC صحبت کنیم.

تصویر
 

سابمیت مقاله در مجلات ISC (آی اس سی)

پس از فرمت بندی ، زمان سابمیت مقاله به مجله انتخابی است. بطور کلی مقالات به دو روش سابمیت میشوند. بصورت آنلاین و بصورت ایمیلی. مجلاتی که دارای سیستم سابمیت آنلاین هستند، در ابتدا نویسنده باید عضو سایت مجله شود. سپس یوزر و پسوورد دریافت کند. در این روش به ترتیب باید پیش برود و فایل مقاله، تصاویر، جداول و مشخصات نویسندگان را جداگانه در جای مخصوص خود بارگذاری کند. اگر فایل های دیگری مثل تعهد نامه یا کاورلتر نیاز باشد آن را نیز در جای مخصوص خود بارگذاری کند. در نهایت گزینه سابمیت را زده و مقاله به نشریه ارسال میشود. برای پیگیری مقاله، نویسنده مسئول میتواند از طریق کارتابل خود مقاله را پیگیری کند، هر اصلاحیه ای هم ارسال شود در این بخش قابل رویت است. در مقابل سیستم سابمیت ایمیلی دارای یوز و پسوورد نیست و نویسنده باید به صورت مستقیم فایل نهایی مقاله را به مجله ایمیل بزند. برای پیگیری مقاله هم میتواند از همین ایمیل استفاده کند و با مجله در ارتباط باشد.

سابمیت فوری و اورژانسی مقاله در مجلات ISC (آی اس سی) در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند. دانشجویان و محققانی که قصد ارسال مقاله به مجلات معتبر iSC دارند میتواند مقالات خود را در اختیار تیم تخصصی آذرگان قرار دهند. با توجه به اسکوپ کار شما، مجلات معتبر ISC معرفی شده و در صورت نیاز مقاله ترجمه تخصصی میشود. پس از انتخاب نشریه، مقاله ترجمه شده فرمت بندی و در کوتاهترین زمان ممکن به نشریه منتخب ارسال میگردد. تیم تخصصی آذرگان نیز معمولا هر دو هفته یکبار از نشریه پیگیر اوضاع مجله است و هر موردی باشد سریعا به اطلاع نویسنده میرساند. امید است با خدمات این موسسه مقالات شما عزیزان در کمترین زمان پذیرش شود.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش