پذیرش و چاپ مقاله، در مجلات معتبر، جهت شرکت در آزمون مصاحبه دکتری

انتشار 20 اردیبهشت 1400
مطالعه 6 دقیقه

داوطلبان شرکت در آزمون مصاحبه دکتری برای اینکه بتوانند درصد موفقیت خود را بالا ببرند، نیاز دارند تا رزومه پژوهشی قوی داشته باشند، از این رو در این مطلب میخواهیم در مورد پذیرش و چاپ مقاله، جهت شرکت در آزمون مصاحبه دکتری صحبت کنیم.

پذیرش و چاپ مقاله، در مجلات معتبر، جهت شرکت در آزمون مصاحبه دکتری

مقطع دکتری یا همان Ph.d، بالاترین مقطع تحصیلی است که میتوان از یک مرجع معتبر، مدرک دانشگاهی دریافت کرد. سالانه بسیاری از متقاضیان ورود به این مقطع تحصیلی تلاش میکنند تا با نشان دادند توانایی های علمی خود، مجوز ورود به دانشگاه های کشور را دریافت کنند. برای ورود به این مقطع ابتدا لازم است که امتیاز لازم را در آزمون کتبی دریافت کنید، سپس باید خود را آماده آزمون مصاحبه دکتری کنید. همانطور که میدانید ماهیت آزمون مصاحبه دکتری بصورت شفاهی است و چند استاد دور هم جمع میشوند تا با پرسیدن سوالات مختلف، توان علمی و صلاحیت متقاضیان را بسنجند. از این رو افرادی که تصمیم دارند وارد مقطع دکتری شوند، باید با یک برنامه ریزی درست، رزومه پژوهشی خود را تقویت کنند.

تصویر
 

چه مواردی در آزمون مصاحبه دکتری دارای امتیاز است؟

آزمون مصاحبه دکتری، داری 100 امتیاز است که از آن 40 امتیاز به فعالیت های پژوهشی(کتاب، مقالات علمی مرتبط با رشته، پایان نامه و ...)، 30 امتیار به فعالیت های آموزشی(معدل، کیفیت دانشگاه، طول فارغ التحصیلی از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، نمره مدرک زبان و ...) و 30 امتیاز به اوضاع خود جلسه آزمون امتیاز میدهند. از این فعالیت های مهم، فعالیت آموزشی که تمام شده و نمیشود کاری کرد، امتیاز خود جلسه هم که با توجه به رفتار و برخورد و تسلط شما به موضوع داده میشود و نمیتوان فعلا برای آن کاری کرد، میماند امتیاز فعالیت های پژوهشی که داوطلبان لازم است روی رزومه خود حساسیت بالایی داشته باشند و تا میتواند آن را بهبود بخشد. فعالیت های پژوهشی مربوط به فعالیت های علمی داوطلب است و بدون داشتن رزومه خوب نمیتوان انتظار نمره بالایی در آزمون مصاحبه باشید. در بخش بعد در این مورد بیشتر صحبت میکنیم.

امتیازات پژوهشی در مصاحبه دکتری

همانطور که اشاره شد، این امتیازات، به تمام فعالیت های مرتبط با رشته تخصصی مرتبط میشوند. در آزمون مصاحبه هم، هر فعالیتی امتیاز خود را دارد. در جدول زیر میتوانید امتیازات پژوهشی در مصاحبه دکتری را مطالعه کنید.

نحوه ارزیابی

حداکثر امتیاز

نوع فعالیت

ردیف

- هر مقاله تا ۷ امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء

- گواهی ثبت اختراع بین المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز

- برگزیدگی داخلی تا ۳ و خارجی تا ۷ امتیاز

۲۲ امتیاز

۱-۱ مقالات علمی - پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی

۲-۱ گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

۳-۱ برگزیدگان در جشنواره علمی معتبر

1

هر مقاله تا ۲ امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء

۶ امتیاز

مقالات علمی - ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی

2

خارجی تا ۲ و داخلی ۱ امتیاز

۴ امتیاز

مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر (داخلی یا خارجی)

3

 

۴ امتیاز

تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی

4

عالی تا ۴ و بسیار خوب تا ۲ امتیاز

۴ امتیاز

کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد

5

 

۴۰ امتیاز

جمع

نکته: همانطور که در جدول بالا ملاحظه فرمودید، چاپ مقاله دارای بیشترین امتیاز پژوهشی است که میتواند کمک بسیار زیادی به داوطلبان بکند تا در مصاحبه دکتری نتیجه خوبی کسب کنند. در ادامه در مورد پروسه چاپ مقاله صحبت خواهیم کرد.

پروسه چاپ مقاله

همانطور که میدانید، یکی از بهترین راه های ثبت و نشر یافته های جدید علمی، نوشتن مقاله و چاپ آن در ژورنال های معتبر علمی است. چاپ مقاله مزایای بسیار زیادی دارد که یکی از آنها، تقویت رزومه پژوهشی است. اساتید، دانشجویان و محققان برای اینکه بتوانند در مصاحبه دکتری امتیاز بالای بگیرند، از رساله خود دفاع کنند، از دانشگاه های برتر کشور اپلای بگیرند یا تغییر وضعیت و ارتقای شغلی داشته باشند، نیاز دارند تا مقاله یا مقالاتی را نگارش و در نشریات علمی داخلی و خارجی به چاپ برسانند. چاپ مقاله پروسه ای دارد که در ادامه بصورت خلاصه بررسی میکنیم:

آماده کردن یک مقاله: برای اینکه یک مقاله داشته باشید، اول باید مقاله تهیه کنید که یا باید مقاله بنویسید و یا اینکه از پایان نامه خود مقاله استخراج کنید.

انتخاب ژورنال: بعد از اینکه مقاله تهیه کردید، باید با توجه به موضوع مقاله، نشریه ای انتخاب کنید. برای این کار باید به دنبال مجله ای بگردیم که با مقاله نوشته شده هم اسکوپ و هم موضوع باشد.

ترجمه تخصصی: اگر قصد ارسال مقاله به مجلات خارجی دارید، یکی از مهمترین مراحل، انجام ترجمه تخصصی است. با توجه به اینکه مقالات علمی دارای اصطلاحات و عبارات خاص علمی هستند، حتما باید مقاله توسط مترجم متخصص همان رشته ترجمه و ویرایش گردد.

فرمت بندی و سابمیت: در این مرحله مقاله خام آماده است اما برای ارسال به مجلات علمی، لازم است که به فرمت مجله انتخابی درآید. برای این کار باید فرم فرمت بندی مقاله را از سایت مجله و بخش راهنمای نویسندگان تهیه و مقاله را به فرمت مجله درآورید. پس از فرمت بندی میتوانید توسط سیستم سابمیت خود مجله و یا توسط ایمیل، فایل نهایی مقاله را به دست سردبیر برسانید.

داوری مقاله: داوری اولیه مقاله توسط خود سردبیر انجام شده و مقالاتی که با موضوع و اهداف مجله هم خوانی دارند برای داوری نهایی به چند داور ارسال میکند، داوران هم مقالات را به دقت بررسی و آن هایی که استاندارد لازم را دارند پذیرش میکنند. مابقی در صورت داشتن ایرادات جرئی، اصلاحیه میخورند و پس از اصلاح دوباره داوری میشوند، یا در صورت داشتن ایرادات کلی، ریجکت میشوند.

چاپ مقاله: مقالاتی که مورد پذیرش قرار میگیرند، نامه پذیرش به نویسندگان ارسال میشود و چاپ آنها در یکی از شماره های آتی نشریه، انجام میشود.

پذیرش و چاپ مقاله، در مجلات معتبر، جهت شرکت در آزمون مصاحبه دکتری

همانطور که گفته شد، کسانی که میخواهند با آمادگی کامل در جلسه آزمون مصاحبه دکتری شرکت کنند، لازم است تا چندین مقاله چاپ شده در مجلات معتبر داشته باشند. چاپ مقالات علمی ممکن است بیش از چند ماه زمان ببرد، از این رو لازم است برنامه ریزی داوطلبان طوری باشد که از نظر زمانی به مشکل نخورند. در این راه، موسسات پژوهشی میتوانند بسیار مفید باشند و هم از نظر زمان و هم از نظر درصد پذیرش مقاله، کمک شایانی کنند.

خدمات چاپ مقاله در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

تصویر
 

سایر خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش