هزینه چاپ یک مقاله در مجلات معتبر، چقدر است؟

انتشار 10 خرداد 1400
مطالعه 5 دقیقه

همه افرادی که به نوعی با علم سر و کار دارند، برای اینکه بتوانند به اهداف پژوهشی و کاری خود برسند، نیاز دارند تا مقاله هایی در حیطه تخصص خود به چاپ برسانند. در همین راستا، با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب میخواهیم در مورد هزینه چاپ یک مقاله در مجلات معتبر صحبت کنیم.

هزینه چاپ یک مقاله در مجلات معتبر، چقدر است؟

از دیرباز، دانشمندان و محققان بزرگ، برای اینکه بتوانند یافته های جدید خود را بنام خود ثبت کنند و داده های جدید خود را در اختیار سایر محققان قرار دهند، مقالات علمی خود را در مجلات شناخته شده به چاپ میرساندند، با این کار هم از سرقت علمی یافته های خود جلوگیری میکردند و هم اینکه، با قرار دادن یافته های خود در اختیار سایرین، به پیشرفت علم کمک میکردند. با گذشت زمان، اهمیت پژوهش و چاپ مقالات علمی بسیار پر رنگتر شد، تا جائیکه امروزه، دانشجویان دوره ارشد و دکتری، برای اینکه بتوانند رزومه خود را تقویت کنند، از پایان نامه خود دفاع کنند و فارغ التحصیل شوند، ناگزیر هستند تا مقالات علمی خود را در مجلات معتبر چاپ کنند؛ از این رو میتوان به اهمیت نگارش و چاپ مقالات علمی پی برد. در ادامه میخواهیم در مورد پروسه چاپ مقالات علمی صحبت کنیم.

تصویر
 

پروسه چاپ مقالات از زمان نگارش تا نمایه شدن در مجلات علمی

نگارش مقاله: نگارش دستاورد یک کار تحقیقاتی در قالب مقاله علمی، یکی از مهم ترین بخش های یک کار تحقیقاتی است. در ابتدا باید موضوع جدیدی را انتخاب و با تحقیق و پژوهش های مختلف، داده های خود را مشخص و شروع به نوشتن مقاله کرد. باید در نظر داشته باشیم مقالات علمی باید فاکتور نوآوری را داشته باشند. البته با توجه به اینکه نگارش مقاله کاری تخصصی و زمان بر است، در صورت داشتن پایان نامه یا رساله، اگر به قواعد خلاصه نویسی و مقاله نویسی آشنا باشید، میتوانید یک یا چند مقاله علمی از آن استخراج نمائید.

انتخاب ژورنال: در پروسه چاپ مقاله، انتخاب ژورنال، بسیار مهم است و باید به دو نکته توجه شود. اول اینکه اگر مقاله را خودتان نوشته باشید، سطح مقاله خود را میتوانید تخمین بزنید و از مقاله ضعیف، نباید انتظار چاپ در مجله درجه یک داشته باشیم. از این رو با توجه به تلاشی و زحمتی که برای مقاله کشیده شده، مجله ای در سطح مقاله خود پیدا کنید؛ بخش دوم و مهمتر، این است که در انتخاب مجله باید به همخوانی اسکوپ مقاله و نشریه دقت شود و بعد از مطالعه بخش اهداف مجله، انتخاب نهایی انجام شود.

ترجمه تخصصی: اگر مجلات بین المللی را برای ارسال مقاله مد نظر دارید، یکی از مهمترین مسائل، ترجمه مقاله است. حتی اگر مقاله شما بسیار با کیفیت باشد و محتوای قوی داشته باشد، اگر ترجمه تخصصی روی آن انجام نگیرد، قطعا به مشکل میخورد. بهتر است ترجمه مقاله را به کسی بسپارید که هم به ترجمه تسلط داشته باشد و هم به موضوع مقاله اشراف داشته باشد. پس از ترجمه حتما مقاله توسط ویراستار بررسی و ایرادات گرامری برطرف گردد.

فرمت بندی و سابمیت: پس از اینکه کار ترجمه مقاله به پایان رسید و مجله مورد نظر نیز انتخاب شد، زمان فرمت بندی مقاله است. باید به سایت مجله مراجعه و فایل فرمت بندی را دانلود نمائید. پس از آن طبق فرمت مجله عمل کرده و مقاله را به ساختار مجله درآورید. وقتی که فرمت بندی به پایان رسید، با استفاده از سیستم سابمیت مجله یا از طریق ایمیل، مقاله بدست ادیتور برسد.

داوری اولیه: داوری اولیه توسط خود سردبیر انجام می گیرد. معمولا مقاله اگر با اهداف ژورنال همخوانی داشته باشد برای داوری ریز بینانه تر، به چند داور ارسال میشود.اما اگر مقاله با موضوع ژورنال همخوانی نداشته باشد، به نویسنده بازگشت داده میشود.

داوری نهایی: پس از دریافت مقاله، داوران مقاله را به دقت بررسی میکنند و مقالاتی که استاندارد لازم را نداشته باشند ریجکت میشوند، اگر ایرادات جزئی داشته باشند اصلاحیه میخوارند و مقالاتی که با استانداردهای مجله همخوانی داشته باشند، پذیرش میشوند.

پذیرش و چاپ مقاله: پس از پذیرش مقاله، نامه پذیرش برای نویسندگان مقالات ارسال میشود و در یکی از شماره های آتی مجله، مقاله چاپ خواهد شد.

هزینه چاپ یک مقاله در مجلات معتبر، چقدر است؟

همانطور که میدانید مجلات علمی هر کدام به طریقی باید هزینه های خود را تامین کنند، از این رو برخی مجلات هزینه پذیرش و چاپ مقاله را از خود نویسندگان مقالات دریافت میکنند. به این مجلات، مجلات پولی یا اپن اکسس میگویند. معمولا پس از چاپ مقاله علاقه مندان میتوانند این مقالات را بصورت رایگان از آرشیو مجلات دانلود کنند. میانگین هزینه چاپ برای مجلات خارجی اپن اکسس 150 الی 2000 دلار  تعیین میشود. در مقابل یه سری مجلات هم هستند که هزینه پذیرش و چاپ مقالات را از نویسندگان دریافت نمیکنند و مقالات را بصورت رایگان پذیرش و چاپ میکنند؛ اما هر کسی که مایل باشد مقالات چاپ شده در این مجلات را دانلود کند، میبایست به مجله، هزینه پرداخت کند. نکته مهمی که وجود دارد این است که مجلات رایگان دارای داوری بسیار سختگیرانه و زمان بر هستند و هر مقاله نمیتواند از این مجلات پذیرش بگیرد.

تصویر
 

چاپ مقاله موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

سایر خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش