چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر خارجی

انتشار 1 خرداد 1400
مطالعه 4 دقیقه

دانشجویان برای اینکه بتوانند رزومه پژوهشی خود را تقویت کنند، نیاز دارند تا در مجلات معتبر، مقاله چاپ کنند. در این مقاله میخواهیم در مورد چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر خارجی صحبت کنیم.

چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر خارجی

تحقیق و پژوهش های علمی، معمولا با هدف بدست آوردن یافته های جدید علمی  انجام میابد و پس از آن لازم است پژوهش گران، داده های علمی بدست آمده را با سایر افراد به اشتراک بگذارند. برای این کار میتوانند از یک طیف گسترده پایگاه علمی استفاده کنند و با چاپ مقاله خود در مجلات علمی، هم بر اعتبار یافته های خود بیافزایند و هم آن ها را در دسترس عموم قرار دهند. اما مهمترین دلایل چاپ مقاله در نشریات علمی چیست؟ در ادامه میخواهیم بصورت دقیق بررسی کنیم.

مهمترین دلایل چاپ مقاله در مجلات علمی 

اعتبار یافته ها: این مورد را باید بدانیم انجام پژوهش و نوشتن مقاله زمانی ارزش دارد که مقاله ما در یکی از مجلات معتبر به چاپ برسد. در واقع اعتبار مقاله کاملا به اعتبار مجله بستگی دارد.

به رسمیت شناختن یافته ها: تنها زمانی پژوهش های شما به رسمیت شناخته میشوند که بتوانید مقاله خود را در مجلات معتبر به چاپ برسانید.

قابل کشف و بررسی و استفاده مجدد: پژوهش های شما زمانی قابلیت بررسی شدن دارند که در یکی از نمایه های معتبر علمی مثل iSI، اسکوپوس، ISC، پابمد و ... چاپ و نمایه شوند. پس از آن کسانی که میخواهند مجددا از پژوهش های  شما در آزمایش ها و تحقیقات خود استفاده کنند میتوانند با یک سرچ ساده، به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند.

امتیازات علمی: چاپ مقالات علمی برای دانشجویان، اساتید و محققان میتواند بسیار مفید و امتیاز آور باشد، بطوریکه  با چاپ مقالات علمی میتوانند رزومه پژوهشی خود را تقویت کنند، از رساله خود دفاع کنند، از دانشگاه های معتبر پذیرش بگیرند و در شغلی که هستند، ارتقاء درجه یابند.

تصویر
 

مقالات علمی پژوهشی خارجی

مقالات علمی پژوهشی به مقالاتی گفته میشوند که در مجلات علمی پژوهشی خارجی چاپ شوند. معمولا تمام نمایه های معروف و معتبر بین المللی جز مجلات علمی پژوهشی هستند و چاپ مقاله در آنها برای نویسنده دارای امتیاز پژوهشی است. از مهمترین نمایه های علمی پژوهشی خارجی میتوان به نشریات ISI، اسکوپوس، پابمد و ISC اشاره کرد. انواع مجلات علمی بین المللی به همراه درجه اعتبار آنها

مهمترین عوامل چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر خارجی

انتخاب درست ژورنال: برای اینکه یک مقاله بتواند در یکی از ژورنال های معتبر چاپ شود، لازم است موضوع و اهداف مقاله و مجله هم راستا باشد. همچنین با توجه به اینکه برخی مجلات آمریکائی و اروپایی روی کشور ایران حساس هستند و بدلایل غیر علمی مثل تحریمای پژوهشی، برخی مقالات را رد میکنند، از این رو لازم است که مطمئن شویم مجله انتخابی، با چاپ مقالات ایرانی قبلا مشکلی نداشته است.

ترجمه تخصصی: ترجمه مقالات علمی بدلیل داشتن کلمات و واژگان تخصصی بسیار حساس است؛ از این رو باید مترجم مقاله علاوه بر اینکه روی زبان مبدا و مقصد تخصص دارد، باید به موضوع متن هم تسلط داشته باشد.

محتوای قوی و بروز: موضوع جدید و محتوای قوی لازمه هر مقاله خوب است. نمیتوان انتظار داشت مقاله قدیمی و ضعیف باشد و از مجلات معتبر پذیرش بگیرد.

منابع جدید: استفاده از منابع بروز و مناسب با موضوع مقاله میتواند برای مقاله بسیار مفید باشد. با رفرنس دهی به مقالات و کتاب های جدید، بروز بودن مقاله خود را به داوران نشان میدهیم.

تصویر
 

چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر خارجی چند امتیاز در مصاحبه دکتری دارد؟

آزمون مصاحبه دکتری یکی از سرنوشت سازترین مراحل دوران تحصیلی کسانی است که مایل هستند وارد مقطع دکتری شوند. برای این که درصد موفقیت در این آزمون بالاتر برود، باید حتما رزومه پژوهشی قوی داشته باشید. باید خدمتتان عرض کنیم، چاپ مقاله در بین تمام فعالیت های پژوهشی بیشترین امتیاز را دارد و از 40 امتیاز ممکن، 22 امتیاز به چاپ مقاله اختصاص داده شده است؛ بدین صورت که هر مقاله پذیرش یا چاپ شده با نظر داوران 1 الی 7 امتیاز دارد و با داشتن چندین مقاله نهایتا میتوانید 22 امتیاز پژوهشی را در مصاحبه دریافت نمائید.

پروسه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر خارجی در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان با سابقه بیش از 7 سال کار و ارائه خدمات در زمینه های پژوهشی مثل چاپ کتاب، چاپ مقاله، تبدیل پایان نامه به کتاب، استخراج مقاله از پایان نامه، ترجمه تخصصی و ... میتواند بهترین انتخاب برای دانشجویان و اساتید و محققان عزیز باشد. همچنین این موسسه با داشتن تیمی مجرب و متعهد، متشکل از بهترین نخبگان کشور تلاش میکند تا با ارائه خدمات چاپ مقاله، شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کند. در ادامه، پروسه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر خارجی را در این موسسه میخوانید:

  • تماس با کارشناس موسسه یا ثبت سفارش از طریق سایت 

  • ارائه توضیحات از طرف کارشناس و ارسال مجلات علمی

  • بررسی شرایط و مجلات علمی و انتخاب یک مورد جهت سابمیت مقاله از طرف مشتری

  • ارسال قرارداد از طرف کارشناس 

  • ارسال فایل وورد مقاله از طرف مشتری برای سابمیت

  • ارسال فایل مقاله به بخش سابمیت و قرار گرفتن در پروسه سابمیت مقاله.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

 
تصویر
 

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
بازدیدکننده
کارشناس آذرگان
1 سال پیش
در پاسخ به:
سلام, من میخواستم یک مقاله تحقیقی در رابطه به عنوان سطح استفاده تکنالوژی معلوماتی در دانشگاه افغانستان می باشد, اگر شما لطف کنید در باره معتبر بودن ژورنال تان و همچنان چگونگی چاب برایم معلومات ارائه کنید اگر ممکن بود من بتوانم بخاطر چاپ مقاله ام برای تان بفرستم. با احترام
سلام و عرض ادب ضمن تشکر از حسن توجه شما، ما مجله نیستیم. سایت خدمات پژوهشی هستیم که می توانیم مقاله شما را در مجلات معتبر پذیرش و چاپ کنیم. لطفا عنوان و چکیده مقاله را از طریق ایمیل و یا پیام رسان های شماره زیر ارسال فرمایید تا بررسی شود و مجلات مرتبط با تخصص شما خدمتتان معرفی شوند. 09914516340 azargan.pub@gmail.com
بازدیدکننده
نصرالله
1 سال پیش
سلام, من میخواستم یک مقاله تحقیقی در رابطه به عنوان سطح استفاده تکنالوژی معلوماتی در دانشگاه افغانستان می باشد, اگر شما لطف کنید در باره معتبر بودن ژورنال تان و همچنان چگونگی چاب برایم معلومات ارائه کنید اگر ممکن بود من بتوانم بخاطر چاپ مقاله ام برای تان بفرستم. با احترام
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش