هزینه چاپ مقاله در کمترین زمان

انتشار 22 فروردین 1400
مطالعه 4 دقیقه

شما به عنوان یک دانشجو یا هر فردی که در زمینه های پژوهشی فعالیت میکند، نیاز دارید تا از نحوه مقاله نویسی و پروسه چاپ آن اطلاع داشته باشید. در این مطلب میخواهیم در مورد هزینه چاپ مقاله در کمترین زمان صحبت کنیم.

هزینه چاپ مقاله در کمترین زمان

پژوهش، جمع آوری اطلاعات و نگارش مقاله، یکی از مهمترین کارهای دانشجویان، محققان و اساتید  دانشگاه است که میتوانند در فضای آکادمیک و تخصصی رشته خود انجام دهند. پشت هر تلاشی برای نگارش مقاله، هدفی بزرگ قرار دارد. برخی دانشجوها میخواهند 2 نمره پایان نامه خود را بدست آورند، برخی میخواهند خود را آماده مصاحبه دکتری کنند، دانشجویان دکتری برای فارغ التحصیلی باید مقاله چاپ کنند و بالاخره اساتید دانشگاه، برای ارتقای علمی و شغلی، نیاز مبرم به چاپ مقاله دارند. پس ارزش چاپ مقالات علمی در مجلات معتبر بسیار بالا است و میتواند زندگی هر کسی را دگرگون کند!

پروسه چاپ مقاله

انتخاب موضوع: اولین قدم برای شروع مقاله نویسی، انتخاب موضوع مناسب و ناب است. این خیلی مهم است موضوعی انتخابی، موضوع کاربردی و جدیدی باشد و قبل از شما، محققان کمتری به آن پرداخته باشند. 

ترجمه تخصصی: مقالات و متون علمی، دارای یک سری کلمات و عبارات منحصر بفرد هستند که ترجمه آنها نیاز به تخصص دارد. شما نباید انتظار داشته باشید یک مترجم سطح عمومی بتواند از عبارات تخصصی گروه پزشکی سر درآورد! از این رو بسیار مهم است کسی که کار ترجمه مقالات علمی را انجام میدهد، هم تسلط به زبان انگلیسی داشته باشد و هم در موضوع مقاله تخصص داشته باشد. فراموش نکنید، محتوای مقاله زمانی ارزش خود را حفظ میکند که ترجمه درستی از آن، به داوران نشریه انتقال دهد!

انتخاب ژورنال مناسب: انتخاب مجله برای ارسال مقاله، بسیار مهم است. شما ممکن است برای نگارش یک مقاله ماه ها زمان بگذارید، اما اگر در انتخاب مجله اشتباه کنید، قطعا زمان صرف شده و تلاش هایتان بیهوده خواهد بود. سعی کنید تنها با عنوان مقاله تصمیم نگیرید و بهترین کار این است که پس از انتخاب مجله، به بخش aims & scope بروید و به دقت اهداف مجله را مطالعه کنید. برای انتخاب بهتر، میتوانید چند مقاله چاپ شده در آرشیو مجله را هم مطالعه کنید، پس از اینکه کاملا اطمینان پیدا کردید مقاله و مجله هم موضوع و هم اسکوپ هستند، میتوانید بخش فرمت بندی مقاله را آغاز کنید.

فرمت بندی: اگر تجربه ارسال مقاله به مجلات علمی را داشته باشد، حتما بخوبی میدانید که هر مجله برای مقالات، قوانین و ساختار خاصی را درخواست میکند و نویسندگان مقالات مجبور هستند طبق این قوانین عمل کنند. این قوانین را میتوان از سایت مجله و بخش راهنمای نویسندگان دانلود کرد. تمام موارد درخواستی از جمله نوع و اندازه قلم، تعداد صفحات، تعداد کلمات، فواصل، نحوه نگارش جداول و .... باید مو به مو طبق درخواست مجله انجام گیرد.

سابمیت مقاله: سابمیت مقاله به دو صورت انجام میگیرد. مجلات یا سیستم سابمیت دارند و از طریق آن میشود مقاله را ارسال کرد و یا سیستم سابمیت ندارند و مقاله از طریق ایمیل به ادیتور ارسال میشود. در حالت اول، برای مقاله شما یوزر پسوورد ارائه میگردد.

داوری: بعد از ارسال مقاله، ادیتور مقاله را بررسی میکند، اگر مقاله و مجله هم اسکوپ باشند، مقاله را در اختیار گروه داوری قرار میدهد. پس از آن داوران مقاله را بررسی میکنند و مقالاتی که استاندارد لازم برای پذیرش در مجله انتخابی را داشته باشند، پذیرش میشوند. برخی مقالات که ایرادات جزئی دارند، برای انجام اصلاحیه به نویسنده بازگشت میدهند و پس از رفع آن دوباره بررسی میشوند و در نهایت با نظر داوران پذیرش میشوند، و گروهی از مقالاتی که از استاندارد مجله خارج هستند، ریجکت خواهند شد.

چاپ مقاله: مقالاتی که پذیرش میشوند، به ایمیل نویسندگان، نامه پذیرش ارسال میشود و در آن، تاریخ حدودی چاپ نوشته میشوند. در بیشتر مواقع، مقاله پذیرش شده در شماره بعدی چاپ میشود.

تصویر
 

هزینه چاپ مقاله در کمترین زمان

امروزه، یکی از اساسی ترین مشکلات دانشجویان در انجام کارهای پژوهشی، بخصوص چاپ مقاله، مدت زمان طولانی داوری و هزینه های لازم برای چاپ است. اگر قبلا تجربه ارسال مقاله به مجلات معتبر را دارید بخوبی میدانید که پروسه داوری برای مجلات طولانی است و معمولا تنها داوری مقاله فارغ از نتیجه آن، بیش از 3 ماه زمان میبرد. هزینه مجلات هم که در خود سایت مجله اعلام شده است، اما بطور کلی یا مجلات پولی هستند و هزینه پذیرش و چاپ مقاله را از نویسندگان میگیرند، یا اینکه رایگان هستند و هزینه های خود را از کابران سایت دریافت میکنند. البته باید مد نظر داشته باشید مجلات پولی دارای داوری کوتاه تر و آسانتری نسبت به مجلات پولی هستند اما اعتبار مجلات رایگان، بالاتر از مجلات پولی است.

نکته: با توجه به اینکه قیمت مجلات بصورت دلار واریز میشود، برای اطلاع از قیمت و شرایط مجلات لطفا با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمائید.

موسسه آذرگان

موسسه انتشارتی آذرگان، یکی از موسسات پژوهشی فعال در زمینه های مختلف علمی بوده که با هدف کمک به دانشجویان، پژوهشگران و اساتید محترم، با اجماع گروهی از بهترین نخبگان و مجرب ترین پژوهشگران اقدام به ارائه خدمات پژوهشی مینمایند. در همین راستا، خدمات موسسه به شرح زیر میباشد:

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

 
تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش