چاپ مقاله علمی، در مجلات معتبر ISI

انتشار 25 اردیبهشت 1400
مطالعه 4 دقیقه

چاپ مقاله علمی یکی از دغدغه های دانشجویان، محققان و اساتید کشور است که هر یک تلاش میکنند تا بدلایل مختلف تحصیلی و شغلی، مقالاتی را نگارش و در مجلات علمی ثبت کنند. در این مطلب میخواهیم در مورد چاپ مقاله در مجلات معتبر ISI صحبت کنیم.

چاپ مقاله علمی، در مجلات معتبر ISI

هر کسی که با علم سر و کار داشته باشد و بخواهد از رساله خود دفاع کند، از دانشگاه فارغ التحصیل شود، رزومه پژوهشی خود را تقویت کند یا از دانشگاه های معتبر پذیرش گیرد، نیاز دارد که مقالاتی را نوشته و در مجلات علمی ثبت کند. در همین راستا، دانشگاه های کشور، خواسته یا ناخواسته، دانشجویان را مجبور میکنند تا به پژوهش و تحقیق بپردازند و حاصل یافته های علمی خود را به مقاله تبدیل کنند. برای چاپ مقاله نشریات علمی مختلفی وجود دارند که میتوان در آنها مقاله چاپ کرد اما با توجه به اعتبار بالای ژورنال های ISI، بسیاری از دانشجویان ترجیه میدهند تا در این مجلات، مقاله به چاپ برسانند. در همین راستا میخواهیم در ادامه، در مورد چاپ مقاله علمی، در مجلات معتبر ISI صحبت کنیم.

تاریخچه مجلات ISI

موسسه اطلاعات علمی ISI که مخفف Institute for Scientific Information است، در سال 1960، توسط یوجین گارفیلد تاسیس شد. هدف او از تشکیل چنین موسسه ای، تمرکز بر علم سنجی محققان با انتشار برترین مقالات علمی در جهان بود. پس از بیماری آقای گارفیلد، این شرکت در سال 1992، توسط آقای تامسون خریداری شد. شرکت تامسون در سال 2002، امتیاز شرکت رویترز را هم خریداری نمود و پس ادغام این دو شرکت، شرت تامسون رویترز را تاسیس نمود.

تصویر
 

اهداف شرکت تامسون رویترز  

موسسه تامسون رویترز (موسسه ISI) خدمات مربوط به پایگاه های داده، مربوط به فهرست کتاب ها و مقالات علمی را ارائه میدهد. بصورت تخصصی کار این مجموعه، نمایه سازی اطلاعات، نقل قول ها و تحلیل های علمی است که از طریق سرویس پایگاه داده Web of Knowledge در دسترس عموم قرار دارد. این پایگاه به پژوهشگران این اجازه را میدهد که بدانند چه مقالاتی بیشتر مورد توجه و ارجاع دهی قرار گرفته اند و چه مقالاتی از آنها استفاده و مورد ارجاع دهی قرار داده اند.

 برای چاپ مقاله در مجلات ISI چکار کنیم؟

مجلات ISI، مجلات معتبری هستند که به دو گروه مجلات مجلات ایمپکتدار (JCR) و مجلات بدون ایمپکت (ISI Listed) تقسیم بندی میشوند. همانطور که میدانید پذیرش گرفتن از مجلات iSI، چه ایمپکتدار باشد و چه بدون ایمپکت سخت است و هیچ مجله آسانی وجود ندارد. اما در این میان پذیرش گرفتن از مجلات ایمپکتدار به مراتب سخت تر و زمانبر تر از مجلات بدون ایمپکت است. در هر صورت برای اینکه مقاله ما بتواند استاندارد لازم را برای چاپ داشته باشد، باید موارد زیر رعایت گردد:

آماده سازی مقاله: مهمترین بخش کار، نوشتن یک مقاله بسیار قوی است. برای این کار باید در تمام بخش های مقاله نوآوری به صورت شفاف دیده شود. موضوع انتخابی باید کاملا جدید باشد، محتوای کار ساده و روان باشد.

ترجمه تخصصی: یکی از مهمترین موارد، ترجمه تخصصی است. زمانی داوران میتوانند روی مقاله شما داوری درستی انجام دهند که متن مقاله کاملا آشکار و با مفهوم باشد. ترجمه تخصصی باید توسط کسی انجام شود که هم به زبان مبدا و مقصد تسلط دارد، هم کاملا به موضوع مقاله اشراف دارد. فراموش نکنید، تفاوت مقالات علمی با متون دیگر در داشتن عبارات و اصطلاحات خاص علمی است و درست ترجمه شدن آنها است که میتواند اهداف مقاله را خواننده انتقال دهد.

انتخاب نشریه: یکی از مهمترین موارد در این پروسه، انتخاب درست ژورنال است. مجلات علمی دارای اهداف خاص علمی هستند و مقالاتی که به آنها ارسال میشود باید در حوزه موضوعی آنها باشد. بهتر است قبل انتخاب نهایی مجله، بخش اهداف آن را بخوبی مطالعه کنید تا در انتخاب ژورنال، اشتباه نکنید.

استفاده از منابع بروز: بخش منابع استفاده شد در مقاله از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که میدانید، هر چقدر مقاله بروزتر باشد، ارزش بیشتری دارد، از این رو استفاده از منابع بروز و ارجاع دهی به آنها میتواند ارزش مقاله را دو چندان کند.

فرمت بندی مقاله: هر مجله ای که انتخاب کنید، دارای فرمت بندی خاص خود است. این فرمت را میتوانید از سایت مجله و بخش راهنمای نویسندگان دانلود نمائید. برای نویسندگان مقالات، لازم است تمام موارد ذکر شده در فرمت را مو به مو انجام دهد.

نکته: با رعایت موارد بالا، درصد پذیرش در مجلات ISI بالاتر میرود اما فراموش نکنید پذیرش در این مجلات به هیچ عنوانی تضمینی نیست. برای بالا بردن درصد پذیرش مقاله، پیشنهاد میکنیم از کمک موسسات پژوهشی کمک بگیرید. این موسسات میتوانند با روابطی با مجلات علمی دارند، درصد پذیرش مقاله در مجلات ISI را بالا ببرند و با این کار در زمان، انرژی و هزینه شما صرفه جوئی کنند.

چاپ مقاله ISI در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

تصویر
 

سایر خدمات موسسه آذرگان

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش