مراحل گام به گام چاپ مقاله، در نشریات معتبر داخلی

انتشار 3 شهریور 1400
مطالعه 9 دقیقه

بسیاری از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای اینکه بتوانند از رساله خود دفاع کنند و فارغ‌التحصیل شوند، نیاز به چاپ مقاله در نشریات معتبر داخلی و خارجی دارند. همچنین داوطلبان آزمون ورودی دکتری تخصصی نیز برای تقویت سوابق پژوهشی خود نیازمند چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی هستند به همین تصمیم گرفتیم تا مراحل گام‌به‌گام چاپ مقاله در نشریات معتبر داخلی را ارائه دهیم تا کسانی که به دنبال چاپ مقاله هستند بتوانند به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان مقالات علمی خود را به چاپ برسانند.

چاپ مقاله در نشریات داخلی

اگر شما هم اهل علم و دانش باشید، حتماً کم یا زیاد، اطلاعاتی در مورد نگارش مقاله و مزایای چاپ آن در نشریات علمی دارید و به‌خوبی میدانید که دانشجویان، برای اینکه بتوانند نمره کامل پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود را دریافت کنند و همچنین برای اینکه بتوانند رزومه مصاحبه دکتری خود را تقویت کنند، تا از دانشگاه بهتری پذیرش بگیرند، علاوه بر این برای اپلای در دانشگاه‌های معتبر خارجی و همچنین برای دریافت مجوز دفاع دکتری و فارغ‌التحصیلی نیازمند استخراج مقاله از پایان‌نامه و چاپ آن در مجلات معتبر هستند. همین موضوع باعث شده است تا نگارش مقاله و چاپ آن در نشریات معتبر داخلی و خارجی به یکی از معضلات بزرگ دانشجویان، در چند سال اخیر تبدیل شود. با توجه به حساسیت موضوع چاپ مقاله، بهتر است مراحل گام‌به‌گام چاپ مقاله از نگارش تا ارسال به مجله و چاپ آن در نشریات داخلی را بررسی نماییم.

کتاب

انواع مجلات داخلی

مجلات داخلی می‌توانند دارای نمایه بین‌المللی مانند isi و scopus باشند که در این صورت مقاله را به زبان انگلیسی دریافت و داوری می‌نمایند. ولی هدف ما از بررسی انواع مجلات داخل مجلاتی هستند که نمایه داخلی دارند و مقالات را به زبان فارسی دریافت و داوری می‌کنند.

مجلات علمی پژوهشی

علمی پژوهشی نمایه‌ای است که از طرف کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور به مجلات واجدالشرایط علمی داخلی اعطا می‌شود. مجلاتی می‌توانند نامزد دریافت این نمایه شوند که از دو ویژگی اصالت و ابداع برخوردار باشند. نتایج و خروجی‌های مجلات علمی پژوهشی حاصل مطالعات نظام‌مند بوده که منجر به پیشبرد مرزهای علم و فناوری می‌شوند.

مجلات علمی ترویجی

علمی ترویجی نیز نمایه‌ای است که از طرف کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور به مجلات واجدالشرایط اعطا می‌شود. هدف این مجلات اشاعه و نشر یافته‌های علمی به بیان ساده‌تر و ارتقای سطح دانش خوانندگان است.

انواع مقالات چاپ‌شده در نشریات داخلی

مقالات علمی پژوهشی

مقالات علمی پژوهشی به مقالاتی گفته می‌شوند که حاصل پژوهش و آزمایش است که به‌صورت توصیفی بیان می‌شود. درواقع مقالات علمی پژوهشی، پژوهش‌هایی هستند که نتایج آن‌ها به کاربردها، روش‌ها و مفاهیم و مشاهدات جدید درزمینهٔ علمی باهدف پیشبرد مرزهای علمی و فن‌آوری منجر گردد. معمولاً با توجه به جدید بودن محتوای این مقالات، اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، محققان و پژوهشگران مراکز علمی، مخاطب اصلی این مقالات هستند. این مجلات تخصصی هستند و مقالاتی که به این مجلات ارسال می‌شوند باید دارای محتوای قوی و هم اسکوپ مجله باشند. در این نوع مجلات رعایت اصل اختصار و خلاصه‌نویسی در تدوین مقالات بسیار ضروری است. بااین‌حال نتایج یک پژوهش علمی در مقاله باید به‌گونه‌ای گردآوری شود که در آن هیچ‌یک از جنبه‌های مهم پژوهش از قلم نیافتند.

پایان نامه

مقالات علمی ترویجی

مقالاتی که به‌عنوان مقاله علم ترویجی شناخته‌شده‌اند، معمولاً اطلاعات منتشرشده در حوزه موضوعی خاصی را موردبررسی و بحث قرار می‌دهند. این مقالات همان مقالات مروری هستند که با سازمان‌دهی خاصی به خلاصه و استنتاج و ترکیب اطلاعات مختلف می‌پردازد و به نحوی دقیق به ساختار آن را نو می‌کند. این مقالات می‌توانند خلاصه‌ای از مقالات و منابع مختلف هم باشند. همچنین مقاله علمی ترویجی بسته به موقعیت، ممکن است مقالات و منابع را مورد ارزیابی قرار دهد و مناسب‌ترین و مرتبط‌ترین منابع را به خواننده پیشنهاد کند. این مقالات بر پایه جابجایی، تلفیق و ترکیب دانش موجود تهیه می‌شوند و معمولاً به روشن شدن زوایای مسئله‌ای کمک می‎نمایند، ازاین‌گونه مقالات می‎توان به مقالات مروری، تدوینی، ترجمه‌ای، تحلیلی اشاره کرد.

پایان نامه

مقالات علمی تخصصی

این مجلات معمولاً وابسته به برخی سازمان‌ها و نهادهای خاص بوده و مباحث تخصصی در یک زمینه را مطرح می‌کنند و نویسندگان مختلف می‌توانند مطالب خود را برای این مجلات ارسال کنند. نکته قابل‌توجه در مورد این نوع مجلات این است که این مجلات معمولاً هیچ‌گونه امتیاز و مجوز علمی را از ارگان‌های زی ربط مثل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا حوزه علمیه دریافت نکرده‌اند و صرفاً به‌منظور اطلاع‌رسانی و بالا بردن آگاهی‌های قشر خاصی از افراد جامعه درزمینهٔهای تخصصی به چاپ مطالب می‌پردازند.

مقالات علمی تخصصی

مراحل گام‌به‌گام چاپ مقاله در نشریات معتبر داخلی

گام

گام اول - تهیه مقاله

در ابتدا باید یک مقاله داشته باشید که یا باید نوشته شود و یا اینکه از پایان‌نامه استخراج گردد. با توجه به زمان‌بر بودن پژوهش و نگارش مقاله برای دانشجویان، شاید بهترین راه، استخراج مقاله از پایان‌نامه باشد. پایان‌نامه‌ها منابع بسیار خوب و قوی هستند که زمان زیادی برای جمع‌آوری مطالب و تدوین آن گذاشته می‌شود، ازاین‌رو انتظار می‌رود مقالات استخراج‌شده، مقالات خوب و استانداردی باشند؛ اما استخراج مقاله از پایان‌نامه کار ساده‌ای نیست و متأسفانه برخی تصور می‌کنند، استخراج مقاله همان کپی پیست کردن ساده است. اگر خودتان استخراج مقاله انجام می‌دهید، سعی کنید اصول استخراج مقاله را رعایت کنید.

گام دوم - انتخاب نشریه مناسب

انتخاب نشریه هدف برای مقاله بسیار مهم است و در انتخاب مجله باید نهایت دقت صورت گیرد. طبق آمار منتشره، معمولاً نیمی از مقالات ریجکت شده قبل از داوری و به دلیل تفاوت اسکوپ مقاله و مجله به این مشکل می‌خورند. تلاش کنید چند نشریه مناسب را انتخاب کنید، به سایت آن‌ها بروید و بخش راهنمای نویسندگان را مطالعه کنید و چند مقاله جدیدالنشر مجله را مطالعه کنید و درمجموع ببینید کدام ژورنال به موضوع مقاله نزدیک است، همان را برای مجله هدف انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تاریخ دریافت، ریویو و پذیرش مقالات در نسخه چاپی آن‌ها ذکرشده است که می‌تواند زمان حدودی داوری مجله را مشخص کند.

گام

گام

گام سوم- فرمت بندی و سابمیت مقاله

پس از انتخاب نشریه، نوبت فرمت بندی مقالات علمی به صورت تخصصی است. به سایت مجله و بخش راهنمای نویسندگان بروید و فایل فرمت بندی را دانلود کنید. همان‌طور که می‌دانید فایل فرمت بندی برای هر نشریه منحصربه‌فرد است و نویسنده مقاله موظف است قبل از ارسال مقاله، آن را به فرمت مجله انتخابی درآورد. لازم است تمامی مواردی که مجله درخواست کرده موبه‌مو انجام شود تا پس از سابمیت مشکلی پیش نیاید. تمامی فرم‌ها مانند تعهدنامه‌ها، باید توسط نویسنده مسئول کامل و امضا شود. درنهایت مقاله آماده سابمیت می‌شود. سابمیت به مجلات هم به دو صورت انجام می‌شود، یکی حالت آنلاین که توسط سیستم سابمیت خود مجله انجام می‌شود و یکی به‌صورت ایمیلی است که فایل نهایی مستقیماً به سردبیر ایمیل زده می‌شود.

گام چهارم - داوری مقاله

پس از ارسال مقاله، در ابتدا فایل ارسالی ازنظر موضوعی بررسی می‌شود و مواردی که در اسکوپ مجله نیستند، ریجکت می‌شوند، مواردی که مناسب اهداف مجله هستند، به چند داور ارسال می‌شوند تا محتوای مقاله را موردبررسی قرار دهند. مقالاتی که استاندارد لازم جهت چاپ در مجله را داشته باشند، پذیرش می‌شوند، مواردی که دارای ایرادات جزئی هستند، اصلاحیه می‌خورند و به نویسنده بازگشت داده می‌شوند تا در صورت حل شدن مشکل، پذیرش شوند، مقالاتی هم که دارای ایرادات کلی هستند، ریجکت می‌شوند. البته با توجه به محدودیت چاپ مقالات در نشریات علمی، بارها دیده‌شده که مقالات حالت مقایسه‌ای پیدا می‌کنند و با ممکن است با عبارت "مقاله شما در اولویت چاپ قرار نگرفت" یا "مقاله شما در مقایسه با موارد مشابه، ضعیف علمی داشت" که با توجه به این جملات می‌توانید مقاله خود را تقویت کنید و به نشریه دیگری سابمیت نمایید.

گام

گام آخر - چاپ مقاله

پس از پذیرش مقاله، نامه پذیرش به نویسندگان ارسال می‌گردد و مقاله دریکی از شماره‌های آتی نشریه چاپ می‌شود.

مدت‌زمان داوری نشریات معتبر داخلی

مدت‌زمان داوری مجلات داخلی بسیار متفاوت است اما به‌طور میانگین پروسه داوری حدود 4 ماه زمان می‌برد البته بازه داوری و همچنین بررسی اولیه مجله در صفحه اصلی مجله و یا در قسمت درباره مجله به‌صورت دقیق نمی‌شود. پیشنهاد می‌کنیم پس از سابمیت مقاله در مجلات معتبر داخلی هر 10 الی 20 روز یک‌بار پیگیر وضعیت مقاله از سردبیر باشید. پیگیری می‌تواند از قسمت پنل باشد و یا از طریق ایمیل سردبیر که بستگی به نوع سابمیت مجله دارد. این پیگیری نباید بیش‌ازاندازه باشد چون تجربه نشان داده پیگیری بیش‌ازاندازه، نتیجه‌ای عکس خواهد داشت.

ساعت

هزینه نشریات معتبر داخلی

همان‌طور که میدانید تعداد معدودی از مجلات داخلی که در نشریات بین‌المللی مثل JCR، نمایه می‌شوند، رایگان هستند و هزینه داوری و پذیرش و چاپ ندارند اما بسیاری از مجلات داخلی، معمولاً OPEN ACCESS هستند و مبلغی را بابت داوری، پذیرش و چاپ دریافت می‌کنند. هزینه داوری مبلغ جزئی (100 الی 200 هزار تومان) می‌باشد که در سایت مجله هم در قسمت راهنمای نویسندگان و هم در صفحه اول مجله به هزینه‌های داوری و پذیر شو چاپ اشاره می‌شود. برخی از مجلات داخلی ممکن است این هزینه بررسی اولیه را دریافت نکنند اما تقریباً اکثر مجلات داخلی هزینه پذیرش و یا چاپ مقاله را دریافت می‌کنند که معمولاً بین 350 الی 600 هزار تومان می‌باشد.

هزینه

تضمین چاپ مقاله در نشریات معتبر داخلی

تضمینی

برای تضمین چاپ مقاله در نشریات معتبر داخلی باید از خدمات مؤسسات معتبر و کارشناسانی کمک بگیرید که با توجه به تجربه و سابقه‌ای که دارند بتوانند ابتدا پذیرش مقاله توسط سردبیر را تضمین کنند یعنی اولاً مجله‌ای معرفی نمایند که دقیقاً در اسکوپ و موضوع مقاله باشد و دوما در فرمت بندی و سابمیت مقاله تمامی استانداردها و الزامات اعلامی مجله به‌درستی رعایت شود تا به دلیل عدم رعایت اصول فرمت بندی ریجکت نشود. همچنین با شناخت کافی به روال سابمیت مقاله در نشریات داخلی به‌درستی پروسه سابمیت مقاله را انجام دهند و پیگیری‌های لازم از سردبیر را در بازه‌های زمانی مشخص انجام دهند.

موسسه معتبر چاپ مقاله در نشریات معتبر داخلی

مؤسسات بسیاری درزمینهٔ چاپ مقاله در نشریات داخلی فعالیت دارند که برای انتخاب و شناخت موسسه معتبر فعال درزمینهٔ چاپ مقاله در نشریات معتبر داخلی باید به این نکته توجه نمایید که پروسه صفرتاصد چاپ مقاله را با ارائه گارانتی اصلاحات و تضمین کیفیت انجام دهند. یکی از این مؤسسات معتبر که پروسه صفرتاصد چاپ مقاله را از مرحله استخراج مقاله از پایان‌نامه با تضمین کیفیت و گارانتی تا مراحل بعدی ترجمه و فرمت بندی و سابمیت به‌صورت کاملاً تخصصی و تضمینی انجام می‌دهند موسسه آذرگان می‌باشد.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در نشریات معتبر داخلی

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در نشریات معتبر داخلی در موسسه آذرگان به ترتیب مراحل زیر است.

ثبت سفارش

ثبت سفارش

بررسی مقاله

بررسی و معرفی مجله

تایید مشتری

تایید و واریز پیش پرداخت

پذیرش و چاپ مقاله

تسویه و چاپ مقاله

چرا موسسه آذرگان

پوشش کامل زبان ها و تخصص ها

پوشش کامل زبان ها و تخصص ها

پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی

پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی

کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما

کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما

کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس

کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس

صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی

صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی

ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان

ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان

گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار

گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار

ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز

ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز

ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز

ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز

تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب

تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب

پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته

پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته

حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها

حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها

موسسه آذرگان

خدمات تخصصی چاپ مقاله در نشریات معتبر داخلی موسسه آذرگان

ما در موسسه آذرگان با همراهی تیم مجرب و حرفه ای در بخش های استخراج مقاله از پایان نامه، ویراستاری، ترجمه تخصصی، فرمت بندی و سابمیت مقاله آماده ایم تا آنچه را در چندین سال تجربه چاپ مقاله علمی پژوهشی بدست آوردیم در اختیار شما فرهیختگان عزیز قرار دهیم تا مراحل صفرتاصد چاپ مقاله در مجلات معتبر را در سریع ترین زمان طی نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

سوالات متداول

ما مقاله شما را می توانیم در اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی چاپ کنیم.

تمامی خدمات ترجمه و ویراستاری و چاپ مقاله و ... شامل 72 ساعت گارانتی کیفی هستند ولی برای برخی موارد مثل ترجمه مقاله, گارانتی تا زمان چاپ نیز وجود دارد.

موسسه آذرگان دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد و نماد اعتماد الکترونیکی از اینماد است. بنابراین هیچگونه استفاده غیر قانونی از مطالب ارسالی انجام نمی شود. یکی از مهم ترین اصول موسسه آذرگان حفظ محرمانگی اطلاعات و فایل های ارسالی مشتریان عزیز می باشد و تمامی ارکان این مجموعه ملزم به رعایت اصول محرمانگی و حفظ حریم خصوصی مشتریان هستند.

لطفا فایل word مقاله و مشخصات مجله مورد نظرتان را از طریق ایمیل زیر ارسال فرمایید. azargan.pub@gmail.com

سوالات بیشتر
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش