برنامه ریزی برای آزمون دکتری 1400

انتشار 10 دی 1399
مطالعه 3 دقیقه

اولین مرحله برای ورود به مقطع دکتری، موفقیت در آزمون کتبی است. برای اینکار، یک برنامه ریزی دقیق میتواند شروع کار باشد.

برنامه ریزی برای آزمون دکتری 1400

برای موفقیت در هر آزمونی، شما نیاز دارید که در ابتدا هدف خود را مشخص کنید، سپس برای رسیدن به آن هدف، برنامه ریزی و تلاش کنید. آزمون کتبی دکتری 1400 هم یکی از مهمترین آزمون های علم سنجی است که به داوطلبان مشتاق این اجازه را میدهد که توان علمی خود را بسنجند. آمادگی برای چنین آزمونی، نیازمند برنامه ریزی بسیار دقیق است. داوطلبان باید دو مرحله آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند؛ اولی آزمون کتبی و دومی آزمون مصاحبه است. تنها راه موفقیت و عبور از این دو مرحله، شروع یک برنامه مطالعاتی مناسب و تلاش برای رسیدن به نتایج دلخواه است. در برنامه ریزی برای موفقیت در آزمون دکتری باید تعیین هدف، مدیریت زمان و شیوه مطالعاتی موثر به درستی انجام گیرد.

تصویر
 

هدف گذاری آزمون دکتری 1400

برای موفقیت در هر کاری اولین گام تعیین هدف است. تعیین هدف برای شروع و استمرار تلاش، جنبه انگیزشی دارد. به شما راه را نشان میدهد و کاملا مشخص برای چه تلاش میکنید. برای آزمون دکتری هدفی که دارید را با توجه به علاقه خود در موضوعی که میخواهید در آن متخصص شوید، مشخص کنید. آینده کاری خود را نیز تصور کنید و ببینید آیا بازار کار مناسبی دارد؟ باید فراموش نکنید که آزمون مصاحبه را هم در پیش دارید، چون در آزمون مصاحبه، داشتن رزومه پژوهشی بسیار مهم است و این کار پروسه زمانبری است.

مدیریت زمان در آزمون دکتری 1400

برای موفقیت در آزمون های سنجشی باید برنامه مطالعاتی داشته باشید. افراد موفق همیشه بر طبق یک برنامه زمان بندی شده پیش میروند و در 24 ساعت شبانه روز، بخشی را برای مطالعه و انجام کارهای پژوهشی جدا میکنند. باید در نظر داشته باشید برنامه ریزی باید به گونه ای شعار گونه و بلند پروازانه نباشد که تایم بالایی را برای مطالعه اختصاص دهید و از کارهای روزمره بکاهید. مطالعه سنگین برای شروع کار قطعا نتیجه ای جز خستگی، آشفتگی و دلسردی از هدف نخواهد داشت. پس برنامه خوب، برنامه متعادل است.

شیوه مطالعاتی موثر در آزمون دکتری 1400

در  ادامه باید به دنبال منابع درست بگردیم و برای یک کتاب از چندین منبع استفاده نکنیم، چون در بیشتر مواقع محتواهای آنها یکی خواهد بود و خواندن چندین منبع فقط زمان را خواهد گرفت. سعی کنیم در هنگام مطالعه یادداشت برداری و خلاصه نویسی کنیم. حتما به ضرایب درس ها و اهمیت آنها در کنکور دکتری آشنا باشیم. باید برای خود یک استراتژی پاسخگویی به سوالات داشته باشیم که به ما اجازه دهد در موقع آزمون سریعتر تصمیم گیری کنیم. باید تلاش کنیم در بازه زمانی که به ما داده شده بیشترین سوالات را درست پاسخ دهیم و لازم نیست حتما به همه سوالات پاسخ دهیم! حتما آزمون های سال های گذشته را بررسی کنیم و قبل از آزمون اصلی خود را در شرایط آزمون قرار داده و خود را بسنجیم.

نکته: باید بدانیم دکتری، بالاترین مدرک تحصیلی معتبر بوده و بطبع، بدست آوردن آن نیز آسان نخواهد بود. تنها با هدف گذاری، تلاش و ممارست میتوان به آن رسید. هر هدفی بدون تلاش پوچ است و هیچ تلاشی بدون ممارست نتیجه دلخواه را نخواهد داد. 

تصویر

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید.....

تصویر
 
 
 

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش