تشخیص اعتبار ژورنالها

انتشار 6 اسفند 1396
مطالعه 2 دقیقه

یکی از دغدغه های بزرگ دانشجویان و پژوهشگران ، تشخیص اعتبار ژورنال ها و مجلات ، جهت چاپ مقالات آن هاست.در این مقاله به بحث در این موضوعات میپردازیم.

تشخیص اعتبار ژورنالها

تشخیص اعتبار ژورنالها

 

چاپ مقاله علمی در مجلات مختلف از مرسوم ترین راه های گسترش و انتشار علوم در جوامع می باشد. پژوهشگران به وسیله مقالات علمی می توانند دستاوردهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این پژوهشگران باید مهارت انتقال یافته های علمی خود به زبان نوشتاری را نیز در کنار فعالیت های پژوهشی کسب نمایند. پیش از اقدام به نگارش یک مقاله لازم است در مورد مجلات و همچنین پایگاه های علمی آشنایی پیدا کنیم.

مجله مجموعه ای از اطلاعات نوشتاری در قالب نشریه است. مجلات بر موضوعات مختلفی تمرکز دارند. هدف این نشریات اطلاعاتی که در فاصله های زمانی مشخص منتشر می شوند؛ افزایش گستره دانش مخاطبان است.برای این که تحقیقات و نوشته های خود را جهت چاپ به مجلات علمی مختلف بفرستیم باید به خوبی از آن ها اطلاعات داشته باشیم.تشخیص اعتبار مجلات بسیار با اهمیت است و برای این کار روش های ساده ای وجود دارد که در قسمت پایین به آن میپردازیم:

 

تشخیص اعتبار ژورنالها

 

  1. ابتدا روی لینک زیر کلیک می کنیم.

  2. http://science.thomsonreuters.com/mjlدر قسمت search نام کامل یا شماره ISSN ژورنال مورد نظر را تایپ کرده و روی گزینه کلیک می کنیم.

  3.  در صورت پیدا شدن نام مجله مورد نظر روی گزینه Coverage کلیک می کنیم، تا مشخص بشه که این ژورنال کجاها نمایه شده است. چنانچه یکی از سه عبارت زیر مشاهده شود ژورنال مورد نظر ISI بوده و در غیر این صورت فاقد اعتبار ISI می باشد.

(a. Arts & Humanities Citation Indexd (AHCI
(b. Science Citation Index Expandend (SCIE
(c. Social Science Citation Index (SSCI

Arts & Humanities Citation Index (نمایه استنادی علوم انسانی و هنر) ژورنال های برجسته جهانی هنر و انسان شناسی را نمایه می کند.

در مورد Science Citation Index Expanded (نمایه استنادی گسترش یافته علوم) می توان گفت تعدادی از موضوعاتی که پوشش می دهد شامل:

کشاورزی, نجوم, بیوشیمی, زیست شناسی, بیوتکنولوژی, شیمی, علوم کامپیوتر, علم مواد, ریاضیات, پزشکی, علوم سیستم عصبی, تومرشناسی, پزشکی اطفال, علم گیاه شناسی, روانپزشکی, جراحی, علم دامپزشکی, جانورشناسی

Social Science Citation Index (نمایه استنادی علوم اجتماعی) ایندکس چند رشته ای هست و ژرونال های علوم اجتماعی را پوشش می دهد.

 سایت زیر نیز جهت بدست آوردن اعتبار ژورنال، کیفیت، ایمپکت و… خیلی کمک میکنه

http://www.scimagojr.com

به هنگام برسی ژرونال اگه ژورنال تو این سایت بود یه سری مربع رنگی سبز و قرمز و نارنجی نشون می ده که داخلش اعداد Q1 تا Q4 نوشته شده است. اگر Q1 بود یعنی اعتبار ژورنال خیلی خوب و عالی می باشد و Q4 پایین ترین سطح کیفیت ژورنال را نشان می دهد.

 

از سایت زیر نیز میتوان اطلاعاتی را بدست آورد

http://eigenfactor.org/projects/journalRank/journalsearch.php

 

موسسه انتشاراتی آذرگان با سالها تجربه در زمینه ی چاپ و اکسپت مقاله به شما این اطمینان را میدهد که این مجموعه بر پایه ی کیفیت و صداقت در کار بنا شده است و سیاست این مجموعه ایجاب میکند تا با معتبرترین مجلات و ژورنال های داخلی و خارجی کار کنیم.پس با اطمینان چاپ مقالات خود را به متخصصان ما بسپارید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
بازدیدکننده
کتابدار
4 سال پیش
عالی بود. سپاس فراوان
بازدیدکننده
سیمین قاسم پور
5 سال پیش
ممنون استفاده کردم عالی بود.
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش