زبان بین المللی چیست و چرا زبان انگلیسی ، زبان بین المللی قرار داده شده است؟

انتشار 27 آذر 1398
مطالعه 7 دقیقه

همانطور که می دانید ، برای اینکه بتوان ارتباط بهتری بین مردم کشورهای مختلف ایجاد کرد ، بهترین کار انتخاب یک زبان ، به عنوان زبان بین المللی است. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

زبان بین المللی چیست و چرا زبان انگلیسی ، زبان بین المللی قرار داده شده است؟

حتما شما هم با کلمه "زبان بین المللی" آشنا هستید و همه ی ما می دانیم که زبان انگلیسی بعنوان زبان بین المللی در جهان شناخته شده و اکثر مردم با آن آشنا هستند ؛ اما شاید بسیاری از افراد دلیل انتخاب این زبان به عنوان زبان بین المللی را ندادند. در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت ؛ اما در ابتدا باید تعریف درستی زبان بین المللی را بدانیم.

زبان بین المللی چیست؟

زبان بین المللی یا همان world language ، به زبانی گفته میشود که در سطح بین المللی مورد استفاده قرار می گرد و در فعالیت های مختلف علمی و صنعتی از این زبان بعنوان پل ارتباطی استفاده میشود. اما برای انتخاب یک زبان بعنوان زبان بین المللی ، باید فاکتورهای خاصی لحاظ شود. در انتخاب زبان باید به تعداد افرادی که زبان مادری آنها از نظر تعداد در اکثریت است توجه ویژه گردد. همچنین زبانی که انتخاب میشود باید از نظر سازمان های بین المللی و روابط دیپلماتیک قابل استفاده باشد. در گذشته زبان فرانسه نفوذ زیادی در این زمینه داشت اما کم کم با دخالت عوامل مختلف ، زبان انگلیسی تبدیل به قدرتمندترین زبان جهان شد.

زبان های رسمی سازمان ملل متحد

در حال حاضر ، 6 زبان به عنوان زبات های رسمی سازمان ملل انتخاب شده و در جلسات و ملاقات ملل ، از این زبان ها استفاده میشود. تمام اسناد رسمی سازمان هم به این 6 زبان ترجمه میشوند. این زبان ها عبارتند از ، زبان انگلیسی (بریتانیائی ) ، اسپانیولی (اسپانیا) ، فرانسوی ، روسی ، چینی و عربی. در بین این زبان ها ، زبان انگلیسی مهمترین زبان بین این 6 مورد است و با یادگیری آن ، نیازی به یادگیری دیگر زبان ها ندارید.

تصویر
 

مزایای زبان بین المللی یرای افراد بومی 

برای یک لحظه تصور کنید ، هر جا و هر کشوی که میروید میتوانند به زبان فارسی صحبت کنند. حتما میتوانید حس کنید ، مردمی که چنین مزیتی دارند ، از چه شرایط ویژه ای برخوردارند. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می کنیم.

جایگاه سیاسی: هر کشوری که زبان مادریش به عنوان زبان بین الملل شناخته میشود ، میتواند تعیین کننده سیاست های منطقه و حتی سیاست های بین المللی باشد.

جایگاه تجاری: از نظر تجارت ، مردمی که زبان آنها به عنوان زبان بین المللی مطرح است ، میتوانند سود بسیاری از آن بدست آورند. دلیل آن هم مشخص است ، چون به راحتی میتوانند با کل بازار بین المللی وارد معامله شوند. در کسب کار ، مهمترین نقش را ارتباط بین طرفین ایفا می کند و اگر ارتباطی نباشد ،  دادو ستدی هم انجام نمیشود. حتی می توان به راحتی و بدون داشتن تحصیلات بالا و تخصص زیاد ، به آموزش زبان خود در کشور های دیگر پرداخت. مخصوصا که ویراستاری های تخصصی و native در حال حاضر بازار خوبی دارند. به این موارد می توانید درامد فروش منابع آموزش زبان به کشور های دیگر رو هم اضافه کنید که سود بسیار بالایی خواهد داشت.

جایگاه علمی: یکی از بزرگترین خصوصیات داشتن زبان بین المللی این است که اکثر مقالات و کتاب ها به آن زبان نوشته می شوند. با این شرایط ، از نظر علمی ، بهترین و دست اول ترین منابع پژوهشی در اختیار این کشور قرار دارد و این مسئله کوچکی نیست.

نحوه گسترش زبان انگلیسی در سراسر جهان

از همان ابتدا سیاسیون بریتانیائی از جنبه های مثبت قرار گرفتن زبان انگلیسی به عنوان زبان اول جهان آگاه بودند ، از این رو بصورت زیرکانه از سالهای قبل این کار را آغاز کردند. اکنون تلاش های امپراطوری بریتانیای کبیر  باعث شده است تا در جهان ، تمام کشور ها زحمات و هزینه های بسیاری را متحمل یادگیری این زبان کنند تا از ساده ترین موارد روزمره عقب نمانند. در ادامه در مورد 5 عامل بسیار مهم که باعث قرار گرفتن زبان انگلیسی به عنوان زبان اول جهان شد ، صحبت کنیم.

1.گسترس روابط سیاسی و تجاری بریتانیا با اغلب کشور های جهان: امپراتوری بریتانیا از قرن 16 میلادی تمام تلاش خود را برای بهبود روابط سیاسی و تجاری و گسترش آن در تمام جهان با استفاده از کارهایی که در آن تخصص داشتند آغاز کرد. از همین رو بریتانیا که در تجارت و دریانوردی بسیار مهارت داشت توانست با داد و ستد های مختلف روابط تجاری و سیاسی بسیار قوی در سراسر جهان ایجاد کرده و کم کم تمام جهان را با زبان انگلیسی آشنا کند.

2.استعمار کشور های مختلفکلمه استعمار در فارسی به معنای آباد کردن است و با آن واژه ی منفی که بد در ذهن همگان جا افتاده فرق دارد. اما گذشت زمان ، معنای خوب این کلمه از بین رفت و در واقعیت تعریف آن به این صورت در آمد: " تصرف و غصب اموال  یک کشور به بهانه آباد کردن". در تاریخ ، بریتانیای کبیر استاد استعمار کردن بود. این کشور به همین بهانه در کشور های ضعیف ورود میکرد و از بیسوادی و ضعف اقتصادی کشور ها به نفع خود سود میبرد. کشور های مستعمره هم ناگزیر ، چاره ای جز یادگرفتن زبان انگلیسی نداشتند.

3.گسترش زبان انگلیسی در جنگ جهانی: در جنگ جهانی بسیاری از مردم ، برای اینکه از آسیب های جنگ دور باشند به ناچار به کشور های اروپایی و آمریکایی مهاجرت کردند. این مهاجرت نقش بهسزایی در نشر زبان انگلیسی داشت. همچنین در بین مردم مهاجر ، دانشمندان بسیاری دیده میشدند که به کشور آمریکا پناه بردند. این مهاجرت ناخواسته باعث شد تا این افراد کتاب ها و مقالات بسیاری را به زبان انگلیسی به چاپ برسانند.

4.پیشرفت تکنولوژی : در دو قرن اخیر توجه به علم در بریتانیا و آمریکا باعث شد که نوابغی مانند ادیسون ، گراهامبل ، آلن تورینگ و بسیاری دیگر که تلاش ها و اختراعات آنها جهان را دگرگون کرد ، باعث شدند این کشورها از نظر تکنولوژی از سایر رقبا پیشی بگیرند. آمریکا و بریتانیا با تکیه بر قدرت تکنولوژی ، سالها به عرضه آن به کشورهای دیگر پرداختند ، علاوه بر سود مالی فراوان ، کل جهان را مجبور به یادگیری زبان انگلیسی کردند. سیستم عامل ویندوز ، اندروید و ios نمونه های نسل جدید هستند که مردم رو برای اینکه بتوانند کارهای اولیه خود را انجام دهند ، ناگزیرند حتی به صورت جزئی ، زبان انگلیسی یاد بگیرند.

5.تولید و توزیع موسیقی و فیلم های جذاب : با تبدیل شدن موسیقی و فیلم به صنعت و فراگیر شدن زبان انگلیسی ، کشور ها ناگزیر شدند برای اینکه آثار آنها در سطح بین المللی دیده شوند ، آنها را به زبان انگلیسی ساخته یا ترجمه کنند. بسیاری از خوانندگان و بازیگران هم برای مطرح شدن ، نیاز دارند در فستیوال های مهم موسیقی و فیلم که در کشور های آمریکا و اروپا برگزار میشود حضور یابند ، برای همین باید زبان بلد باشند!

 چرا زبان انگلیسی ، زبان بین المللی قرار داده شده است؟

با توجه به مواردی که ذکر شد ، باید این مورد را قبول کنیم که زبان انگلیسی زبان اول دنیا است و تمام خصوصیات تبدیل شدن به زبان اول جهان را داشت. به تمام موارد بالا ، این مورد رو هم اضافه کنیم که زبان انگلیسی ، با دارا بودن 26 حرف جز ساده ترین زبان ها برای یاد گرفتن بشمار میرود. شاید زبان آلمانی یا فرانسوی هم میتوانستند همه آن خصوصیت ها را داشته باشند اما زبان انگلیسی در مقابل این زبانها بسیار ساده تر است. پس با جمع بندی تمامی موارد میتوان دلیل قرار گرفتن زبان انگلیسی را به عنوان زبان اول بین المللی کاملا درک کرد.

ترجمه زبان در موسسه آذرگان

این موسسه کار خود را از سال 1391 آغاز کرد و در طی چندین سال به طور تخصصی در چند بخش از جمله ، چاپ کتاب ، چاپ مقاله ، ترجمه تخصصی و ... به صورت دپارتمان های جداگانه به ارائه خدمات پرداخته است. ما در بخش ترجمه ، از بهترین مترجمان تخصصی رشته های مختلف بهره می بریم و تمام تلاش خود را می کنیم تا در زمینه های مختلف علمی ، حس رضایت مندی را در ذهن مشتریان ایجاد کنیم.

موسسه آذرگان ، بهترین موسسه ارائه کننده خدمات پژوهشی در کشور

تصویر

برای ثبت سفارش ، لطفا کلیک کنید.

 

 

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش