فهرست مجلات نامعتبر و جعلی وزارت بهداشت

انتشار 27 تیر 1397
مطالعه 2 دقیقه

شما پژوهشگر عزیز که قصد چاپ مقاله در رشته های علوم پزشکی را دارید، قبل از اقدام به چاپ حتما لیست مجلات نامعتبر و جعلی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را مطالعه نمایید.

فهرست مجلات نامعتبر و جعلی وزارت بهداشت

ژورنال جعلی چیست؟

به طور خلاصه اگر بخواهیم ژورنال های جعلی را تعریف کنیم، باید بگوییم که این ژورنال ها ، وب سایت هایی هستند که با نام و اعتبار یک ژورنال واقعی فعالیت می کنند و سعی می کنند، با جذب نویسندگان و محققان در جهت اهداف مالی خود فعالیت نماید. این درحالی است که صاحبان واقعی مجله از این ماجرا مطلع نیستند.

 این افراد سودجود به جستجوی ژورنال هایی می پردازند که در درجه اول در پایگاه های ISI web of science – PubMed یا Scopus ایندکس شده باشند و دوم سایت رسمی و موثق ژورنال موجود نبوده و یا یافتن آن بسیار دشوار باشد، تا با این کار به راحتی بتوانند پژوهشگران مبتدی و بی تجربه را که به دنبال چاپ فوری مقالات خود هستند، اغفال نمایند.

همچنین این افراد منفعت طلب با ساخت سایت جعلی با مشخصات مجله اصلی و تبلیغات گسترده سعی می کنند نویسندگان بیشتری را ترغیب به ارسال مقاله نمایند و معمولا این مقالات را بدون داوری و با دریافت هزینه به چاپ می رسانند.

برای اینکه در دام این مجلات فیک و بی اعتبار نیفتید، اولا توصیه می کنیم، هیچ گاه به صورت فردی اقدام به چاپ مقاله نکنید و حتما از طریق موسسات معتبر که در این مسیر فعالیت می کنند اقدام نمایید. دوما لیست مجلات فیک اعلام شده از طریق وزارت علوم و وزارت بهداشت را حتما مطالعه بفرمایید.

تفاوت مجلات نامعتبر و جعلی

به نظر می رسد تنها راه مقابله با مجلات جعلی اطلاع رسانی و شناسایی این مجلات به صورت آپدیت می باشد. لازم به ذکر است که تفاوت مجلات نامعتبر و جعلی در این است که مجلات نامعتبر در واقع وجود خارجی دارند و سایت ژورنال موثق است با این حال روند داوری و پذیرش مقالات این ژورنال ها مطابق با استاندادهای علمی نمی باشد. اگر این مجلات استانداردها را مراعات کنند می توانند مجددا در لیست مجلات معتبر قرار بگیرند. ولی مجلات جعلی هویت مستقل از خود ندارند و در واقع با جعل یک هویت مجله واقعی فعالیت می کنند و لذا این وب سایت های جعلی در هر حال بی اعتبار خواهند بود. با توجه به متفاوت بودن ماهیت نشریات جعلی، زمان ورود این نشریات به سیاهه وزارت علوم مطرح نبوده و از این رو، در مقابل نشریات جعلی هیچ تاریخی که نشان دهنده زمان ورود این نشریات به سیاهه باشد درج نشده است.

لذا ضروری است تمامی مقالات منتشر شده در این نوع نشریات، نامعتبر محسوب شوند.

فهرست مجلات نامعتبر و جعلی وزارت بهداشت

بنابر بررسی و اعلام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعدادی از مجلات داخلی و خارجی به عنوان مجلات نامعتبر و جعلی شناسایی شده است و امکان مشاهده، جستجو و گزارش گیری از آن از طریق سایت http://blacklist.research.ac.ir/ وجود دارد.

  فهرست حاضر تمامی مجلات نامعتبر موجود را در بر نمی گیرد و عدم وجود مجله در این فهرست، الزاما دلیل بر معتبر بودن آن نیست. اما وجود مجله در این فهرست حتما نشان دهنده نامعتبر بودن آن است.

خدمات موسسه آذرگان در خصوص چاپ مقاله در مجلات معتبر

  1. در خواست خود را به آدرس Azargan.Pub@Gmail.Com ایمیل کنید و حتما شماره تماس خود را ذکر کنید.
  2. کارشناسان ما سریعا درخواست شما را از طریق ایمیل یا تماس تلفنی ، جواب داده و از شما می خواهند تا چکیده مقاله ی خود را همراه با اطلاعات هویتی ، به آنها ایمیل کنید.
  3. با توجه به رشته تخصصی شما و موضوع مقاله ی انتخابی ، 2 الی 3 ژورنال معتبر برای بررسی ، به شما پیشنهاد می شود.
  4. شما پس از مشورت با استاد راهنمای خود و گرفتن تاییدیه از پژوهش دانشگاه مبنی بر صحت اعتبار مجله ، یکی از ژورنالها را انتخاب می کنید.
  5. سابمیت مقاله به ژورنال درخواستی انجام می گیرد.
  6. پس از سابمیت ، یووزر - پسوورد دریافتی را برای اینکه خود نویسنده بتواند پروسه ی مقاله ی خود را پیگیری کند ، دراختیار او قرار میدهیم و خود موسسه هر هفته  ، پیگیری های لازم را برای چاپ سریع و تضمینی مقاله ، انجام خواهد داد.

جهت ثبت سفارش چاپ مقاله خود اینجا کلیک کنید.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش