چگونه برای مقاله خود پذیرش بگیریم

انتشار 20 تیر 1397
مطالعه 2 دقیقه

در طول پروسه تحصیلات تکمیلی ، یکی از مسائلی که برای بسیاری از دانشجویان و محققان بسیار حائز اهمیت است ، دریافت پذیرش مقالات از مجلات معتبر است.

چگونه برای مقاله خود پذیرش بگیریم

یکی از مسائلی که باید در طول دوران تحصیلی با آن روبرو شویم ، نگارش و چاپ مقالات علمی است. مقالات علمی را باید بهترین راه گسترش یافته های علمی دانست. همانطور که می دانید تحقیقات به عمل  آمده برای نگارش مقالات یکی از بزرگ ترین عوامل پیشرفت کشور های صنعتی است. در واقع هر کشوری که در بحث پژوهش و تحقیق دارای زیر بناهای مستحکمتری باشد ، در بعد علمی و صنعتی موفق تر خواهد بود. کشور ایران از نظر نگارش مقالات در رتبه 20 جهان قرار دارد و اساتید و افراد دست اندر کار در بخش پژوهش ، امیدوارند تا با سخت گیری های انجام شده ، کیفیت مقالات چاپی را بالا ببرند.

در سالهای اخیر به دلیل حجمه بالای ارائه مقالات و نامطلوب بودن کیفیت محتوایی آنها ، ژورنالهای معتبر ، سخت گیری و حساسیتهای بیشتری در این زمینه انجام می دهند ؛ از این رو بسیاری از محققان و دانشجویان به خاطر شرایط خاص دانشگاهها و نیاز مبرم به چاپ مقالاتشان در نشریات معتبر ، سوالی مشترک در ذهن دارند و آن این است که چگونه برای مقاله خود پذیرش بگیریم!؟ در این بخش سعی خواهیم کرد با توضیحات مناسب پاسخ گوی این سوال باشیم.

چگونه برای مقاله خود پذیرش بگیریم؟

برای اینکه مقاله علمی به مرحله چاپ برسد ، باید از نکات و اصول خاصی پیروی کنیم. در بخش بعد مهمترین نکاتی که در پذیرش یک مقاله تاثیر گذار هستند را مورد بررسی قرا می دهیم.

  • انتخاب موضوع : 

یکی از نکات مهم انتخاب موضوعی است که میخواهیم در مورد آن پژوهش کنیم. موضوع انتخابی باید دارای عنوانی جدید باشد ، معمولا موضوعات تکراری ، دیگر برای داوران مجلات جذاب نیسند.

  • محتوای قوی متن:

یکی دیگر از مهمترین مسائلی که درصد پذیرش را بالا میبرد ، نگارش قوی و محتوای بالای مقاله است. هرچقدر متن مقاله دارای بیانی قوی باشد داوران بیشتر تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

  • انتخاب نشریه : 

یکی از مسائل مهم دیگر ، انتخاب درست ژورنالی است که می خواهیم مقاله خود را به آن ارسال کنیم. مجلات تخصصی معمولا حوزه های خاصی از علم را تحت پوشش قرار می دهند و در صورتیکه مقاله ارسالی در حوزه های تخصصی مجله قرار نگیرد ، بدون شک ریجکت خواهد شد.

  • ویراستاری متن:

هر نوشته ای پس از اتمام ، نیاز به ویرایش دارد. از این رو پس از اینکه نگارش مقاله شما به پایان رسید ، بهتر است فایل مقاله در اختیار ویراستار متخصص قرار گیرد تا ایرادات فنی ، املائی و نگارشی متن برطرف گردد.

  • ترجمه تخصصی :

اگر تصمیم دارید تا مقاله خود را به یکی از مجلات بین المللی ارسال نمائید ، باید مقاله شما به زبان انگلیسی ترجمه گردد. مترجم متون تخصصی باید کسی باشد که هم به زبان انگلیسی مسلط باشد و هم روی موضوع متن مقاله کاملا مسلط باشد ؛ چرا که متون علمی دارای علائم و اصطلاحات تخصصی است و کسی می تواند به درستی آنها ترجمه کند که دانش آموخته همان رشته باشد.

  • نتایج :

یک مقاله علمی زمانی ارزش واقعی خود را نشان میدهد که نتایج حاصل از یک پژوهش ، بتواند جواب گوی بخشی از مشکلات و مسائل جامعه باشد. داوران مقاللات نیز به دنبال نتایج و زاه حل های جدید هستند و نتایج تکراری برای آنها مورد پذیرش نیست.

  • انتخاب موسسه پژوهشی:

یکی از راه های کلیدی که می تواند شما را به تمام اهداف تحصیلی و پژوهشی تان برساند ، همکاری با موسسات پژوهشی است. این موسسات با رایزنی ها و تعاملات گسترده با نشریات علمی ، می توانند در زمان و هزینه صرفه جوئی کنند و تضمین چاپ مقالات را بالا ببرند.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان یکی از معتبرترین موسسات پژوهشی است که می تواند پذیرش مقالات شما را در بهترین ژورنالهای داخلی و خارجی تضمین کند. شما می تواند برای استفاده از خدمات موسسه  از طریق یکی از راه های ارتباطی ، درخواست خود را ثبت سفارش کنید.

موفقیت تنها یک قدم با شما فاصله دارد

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش