تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان

انتشار 31 خرداد 1397
مطالعه 2 دقیقه

در این محتوا قصد داریم شما را با دانشگاه های پردیس بین الملل یا دانشگاه های پردیس خودگردان و زمان و نحوه پذیرش آنها، میزان شهریه تحصیل در آنها و همچنین اعتبار مدرک آن آشنا کنیم.

تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان

دانشگاه های پردیس بین الملل یا پردیس خودگردان

دانشگاه های پردیس بین الملل که نام دیگر آن پردیس خودگردان می باشد، شعبه هایی از دانشگاه های سراسری هستند که در واقع با هدف جلوگیری از مهاجرت بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل به خارج از کشور و همچنین جذب دانشجو از سایر کشور ها تاسیس شد.  البته  این دانشگاه موفق به جذب دانشجو از سایر کشورها نشد، به همین خاطر نام این دانشگاه را از پردیس بین الملل به پردیس خودگردان تغییر دادند. اما به دلیل تقاضای بسیار داوطلبان برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بزرگترین تاثیر دانشگاه های پردیس خودگردان را می توان در میان داوطلبان رشته علوم تجربی مشاهده کرد، که این اتفاق در داوطلبان رشته ریاضی به نسبت کمتر می باشد. ضمن اینکه هیچ پردیس خودگردانی در کنکور انسانی دانشجو نمی پذیرد.

از دیگر مواردی که در پذیرش دانشجویان در این دانشگاه ها به دلیل رقابت زیاد مشروط به پرداختن شهریه های بالا می باشد. در ادامه مطلب برای آشنایی بیشتر شما عزیزان به ارائه اطلاعاتی در خصوص زمان و نحوه پذیرش در دانشگاه های پردیس خودگردان، اعتبار مدرک این دانشگاه ها، میزان شهریه و شرایط انصراف از تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان پرداخته ایم. بنابراین مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

میزان شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان را دارند مطرح می شود، آگاهی از میزان شهریه دانشگاه پردیس خودگردان می باشد. در صورتی که خواستار تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان هستید توجه داشته باشید که میزان شهریه در این دانشگاه همانند دیگر دانشگاه ها در هر سال متغیر است. اما در حال حاضر جهت آگاهی بیشتر در خصوص میزان شهریه در دانشگاه های پردیس خودگردان به اطلاعتان می رسانیم که شهریه دانشگاه های پردیس در مقطع کارشناسی ارشد مبلغی مابین 20-15 میلیون تومان و برای مقطع دکتری مبلغ 55-30 میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

زمان و نحوه پذیرش در دانشگاه های پردیس خودگردان

نحوه پذیرش در دانشگاه های پردیس خودگردان بر اساس قوانین و ضوابط آیین نامه های مربوط به دانشگاه ها و تحت نظارت سازمان سنجش کشور از طریق شرکت در کنکور سراسری صورت می گیرد که البته توجه داشته باشید که برای تحصیل در برخی از رشته های موجود دربرخی از پردیس های دانشگاهی خودگردان به صورت بدون آزمون امکان پذیر است و نیازی به شرکت در کنکور سراسری نخواهد بود. از شرایط دیگر پذیرش دانشجویان در این دانشگاه ها انجام مصاحبه هم بود که در حال حاضر داوطلبان درصورت قبولی در ظرفیت مازاد مصاحبه ای انجام نخواهند داد. به استثنای دانشگاه امیر کبیر و دانشگاه صنعتی شریف که همچنان به شرط مصاحبه دانشجو می پذیرند.ضمن اینکه تاریخ در نظرگرفته شده برای ثبت نام علاقمندان به تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان در 2 نوبت مهر و بهمن ماه خواهد بود.

اعتبار مدرک دانشگاه های پردیس خودگردان

یکی از سوالات متداولی برای داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه پردیس خودگران را دارند به وجود می آید این است که آیا مدرک دانشگاه پردیس خودگردان اعتبار دارد و مورد تایید ارگان ها می باشد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دانشگاه های پردیس خودگردان تحت نظارت وزارت علوم می باشند، بنابر این اعتبار مدرک این نوع دانشگاه با دانشگاه های دولتی تفاوتی ندارد. به این خاطر که تدریس  اساتید در دانشگاه های پردیس از کیفیت بالایی برخوردار بوده و اساتید برتر در این دانشگاه ها تدریس می نمایند.

جریمه انصراف از تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان

در رابطه با نحوه و شرایط انصراف از تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان توجه داشته باشید، که بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه های پردیس خودگردان، در صورتی که دانشجویان پس از ثبت نام در دانشگاه های پردیس خودگردان و یا حین تحصیل در این نوع دانشگاه بنا به هر دلایلی از تحصیل در پردیس های دانشگاهی خود گردان و یا ظرفیت مازاد منصرف شوند، دانشجویان موظف خواهند بود، مبلغی را به عنوان هزینه انصراف از تحصیل و یا جریمه، به دانشگاه مربوطه پرداخت نمایند. که این مبلغ از سوی دانشگاه مربوطه تعیین خواهد شد.

موفق و موید باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش