آیین نامه مقالات مستخرج از پایان نامه دانشگاه آزاد

انتشار 22 خرداد 1397
مطالعه 3 دقیقه

به استناد آیین نامه شورای عالی برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ، آیین نامه مقالات مستخرج از پایان نامه در شورا تصویب و برای اجرا ابلاغ گردید.

آیین نامه مقالات مستخرج از پایان نامه دانشگاه آزاد

نکات آیین نامه مقالات مستخرج از پایان نامه دانشگاه آزاد

در مقاله های مستخرج از پایان نامه، نویسنده اول می بایست نام دانشجو و به نام واحد دانشگاهی علوم و تحقیقات آیت ا... آملی باشد و استاد راهنما عهده دار مکاتبات خواهد بود. نحوه درج نام این واحد دانشگاهی به ترتیب فارسی و انگلیسی به شرح ذیل است:

-آدرس دانشگاه و واحد به انگلیسی:      Department of .... Ayatollah Amoli Branch, Islamic Azad University, Amol, Iran 

2 نمره از بیست نمره پایان نامه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد با نظر شورای پژوهشی واحد در صورت ارائه مستندات (اصل و کپی گواهی شرکت در همایش، یا پذیرش صادر شده از مجلات علمی و متن کامل مقاله ارسال شده) برای مقاله در نظر گرفته می شود و در روز دفاع، نمره از 18 محاسبه می گردد.

در صورت داشتن مقاله و سایر آثار پژوهشی دانشجو می بایست پس از پرینت گرفتن از فرمی که در ذیل این صفحه موجود است و ارائه مستندات، که در آن موارد ذکر شده در بند ۱و ۲ رعایت شده باشد، روز دفاع به امضاء هیأت داوران پایان نامه و دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه برساند.
در خصوص نشریات علمی خارجی می بایست مقاله چاپ شده و پس از روئیت به تأیید کارشناس دفتر گسترش و تولید علم معاونت پژوهش و فناوری سایر مراحل اجرا گردد. 

نگارش مقالات مستخرج از پایان نامه

در اجرای بخشنامه های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ، رعایت نکات زیر  در نگارش مقالات مستخر ج از پایان نامه الزامی است :

الف-  نحوه آدرس دهی

۱-مقالات فارسی : دانشگاه آزاد اسلامی ،  واحد فسا ، گروه ... نام گروه....  ، فسا ، ایران 

۲-مقالات لاتین :  Department of .... Fasa Branch, Islamic Azad University, Fasa, Iran

ب-  نحوه درج نام نویسندگان

  • مقالات مستخرج از پایان نامه  باید به نام دانشجو باشد و او نویسنده اصلی محسوب می شود. به هیچ وجه استادان راهنما یا مشاور مولف اصلی به محسوب نمی شوند .
  • فقط نام افراد مرتبط با پایان نامه  روی مقاله  درج می گردد ( دانشجو ،  استاد  راهنما ، استاد مشاور ). آوردن نام افراد دیگر تخلف محسوب می شود و این گونه مقالات قابل قبول نمی باشد .

شیوه‌نامه تعیین نمره مقاله مستخرج از پایان‌نامه

نوع مقاله:

الف) پذیرش یا چاپ مقاله در مجلات (ISI (Web of Science: WoS (به ازای هر مقاله ۲ نمره)

  • این مجلات در فهرست مجلات ISI وارد شده و دارای ضریب تأثیر هستند. فهرست این مجلات در فایل اکسل JRK۲۰۱۶.xls به صورت Offline قابل دسترسی است.

ب) پذیرش یا چاپ مقاله در مجله‌های علمی- پژوهشی وزارتین (به ازای هر مقاله ۱,۵ نمره)

  • مجلات علمی- پژوهشی مورد تأیید وزارت علوم در فایل پی‌دی‌اف « فهرست نشریات علمی دارای اعتبار وزارت علوم خرداد ۱۳۹۶» (آخرین ورژن) به صورت Offline قابل دسترسی است.
  • مجلات علمی- پژوهشی مورد تأیید وزارت بهداشت در فایل پی‌دی‌اف « فهرست نشریات علمی دارای اعتبار وزارت بهداشت مرداد ۱۳۹۶» (آخرین ورژن) به صورت Offline قابل دسترسی است.

پ) پذیرش یا چاپ مقاله در مجله‌های علمی- پژوهشی ISC (محل انتشار: ایران)، مجلات ISI Listed یا مجلات خارجی دارای نمایه معتبر بین‌المللی غیر ISI (به ازای هر مقاله ۱ نمره)

  • فهرست نشریات اصلی پايگاه استنادی علوم جهان اسلام- ISC در پایگاهhttp://mjl.isc.gov.ir/  قابل دسترسی است.
  • مجلات ISI Listed مجلاتی هستند که موفق شده‌اند در فهرست ISI وارد شوند، اما هنوز دارای IF نیستند. استعلام این دسته از مجلات باید از طریق پایگاه  http://ip-science.thomsonreuters.com/mjl/  (Master Journal List) انجام شود.
  • مجلات علمی معتبر خارجی غیر ISI مجلاتی هستند که توسط یک یا چند پایگاه معتبر مانند CABi ، Scopus، Medline، Pubmed ، SAGE، OVID، Springer، Elsevier و Wiley نمایه و یا چاپ می‌شوند.

ت) پذیرش یا چاپ مقاله در مجله‌های علمی- ترویجی وزارتین (به ازای هر مقاله ۰,۵ نمره)

  • مجلات علمی- ترویجی مورد تأیید وزارت علوم در فایل پی‌دی‌اف « فهرست نشریات علمی دارای اعتبار وزارت علوم خرداد ۱۳۹۶» (آخرین ورژن) به صورت Offline قابل دسترسی است.
  • مجلات علمی- ترویجی مورد تأیید وزارت بهداشت در فایل پی‌دی‌اف « فهرست نشریات علمی دارای اعتبار وزارت بهداشت مرداد ۱۳۹۶» (آخرین ورژن) به صورت Offline قابل دسترسی است.

ث) پذیرش یا چاپ مقاله در مجله‌های علمی- ترویجی ISC (محل انتشار: ایران) (به ازای هر مقاله ۰,۵ نمره)

-فهرست نشریات اصلی پايگاه استنادی علوم جهان اسلام- ISC در پایگاه http://mjl.isc.gov.ir/  قابل دسترسی است.

ج) چاپ مقاله کامل در کنفرانس‌های معتبر بین‌المللی خارج از کشور (به ازای هر مقاله ۱ نمره)

شرایط احراز اعتبار کنفرانس:

  • همایش توسط مؤسسات علمی معتبر نظیر دانشگاه‌ها یا انجمن‌های علمی معتبر برگزار شود. همایش‌هایی که توسط مؤسسات انتفاعی و غیردانشگاهی برگزار می‌شود، فاقد اعتبار است. منظور از دانشگاه‌های معتبر، دانشگاه‌هایی هستند که در سال میلادی جاری دارای رتبه زیر ۳۰۰۰ بر اساس یکی از رتبه‌بندی‌های کیو.اس (QS)، شانگهای (Shanghai) و تایمز (Times) هستند.
  • حداقل ۴۰ درصد از اعضای کمیته علمی و مقالات ارائه شده از سایر دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی یا کشورهای غیر از کشور میزبان باشند.
  • تمامی مقالات ارائه شده در همایش می‌بایست بر مبنای فرآیند داوری علمی، ارزیابی شده و نتایج ارزیابی‌ها به وضوح در وب‌سایت کنفرانس گزارش‌دهی شده و در دسترس متقاضی قرار داده شود.
  • همایش بین‌المللی دارای کمیته علمی تخصصی شناخته شده در زمینه موضوع علمی کنفرانس باشد.

چ) چاپ مقاله کامل در کنفرانس‌های معتبر ملی و بین‌المللی داخل کشور (به ازای هر مقاله  ۰,۵ نمره تا سقف ۲ مقاله)

شرایط احراز اعتبار کنفرانس:

  • کنفرانس توسط «مؤسسه» یا انجمن‌های علمی دارای مجوز از مراجع ذی‌صلاح برگزار شود.
  • کنفرانس در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به آدرس http://mcl.isc.gov.ir/ ثبت شده باشد.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش