تبدیل پایان نامه به کتاب

انتشار 19 مهر 1397
مطالعه 3 دقیقه

تبدیل پایان نامه به کتاب یا چاپ کتاب از پایان نامه ارشد و رساله دکتری یکی از راه های بسیار مناسب برای تقویت رزومه دانشجویان و محققان است. در این مطلب بطور کامل به چگونگی انجام این کار و فواید انجام آن خواهیم پرداخت.

تبدیل پایان نامه به کتاب

نگارش و نشر کتاب می تواند یکی از بهترین راه های اطلاع رسانی در زمینه های فرهنگی ، اجتماعی و علمی باشد. سالانه ، هزاران کتاب در سراسر کشور ، وارد بازار پر تنش رقابتی شده و تلاش خود را برای جلب و جذب مخاطبان خود می کنند. اما نگارش و چاپ کتاب برای برخی از افراد از جمله دانشجویان و اساتید ، ممکن است ماه ها و سالها زمان ببرد. از این رو یکی از بهترین روش های چاپ کتاب ، تبدیل پایان نامه به کتاب است.

نگارش پایان نامه و دفاع از آن ، نشان دهنده تخصص شما در موضوع انتخابیتان است. شما زمان ، هزینه و انرژی خود را معطوف موضوعی می کنید که در نهایت شما را فارغ التحصیل رشته تخصصیتان خواهد کرد. بسیاری از دانشجویان برای اینکه بتواند حاصل زحمات خود را ثبت کنند ، به فکر تبدیل پایان نامه به کتاب می  افتند. این کار می تواند مزایای بسیاری را برای افراد داشته باشد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

تفاوت کتاب و پایان نامه

معمولا پایان نامه ها در ابتدا با بیان فرضیات مطالب را آغاز می کنند و در ادامه ، هدف پژوهش بیان می شود. پایان نامه ها با توجه به نتایج پژوهش های گذشتگان پایه ریزی می شوند. در ابتدا روش کار شرح داده می شود و با داده های اولیه با عنوان یافته ها نوشته می شوند. در بخش بعدی هم یافته های بدست آمده با پژوهش های مشابه مقایسه و نتیجه گیری نهایی برآورده می شود.

اما در مقابل ، کتاب ، نوشته ای بدون فرضیات و بدون بخش های اولیه پایان نامه است. نویسنده با استفاده از یافته های خود و سایر محققان طی اتخاذ اصولی ، کتاب را آغاز و با توضیحات قطعی ، ادامه داده ها را نتیجه گیری می کند. در واقع کتاب به دستاورد های علمی ثابت شده پرداخته و از آوردن مسائل تئوری اجتناب می کند.

نحوه تبدیل پایان نامه به کتاب

  • عنوان کتاب باید با عنوان پایان نامه متفاوت باشد.

  • تمام کلماتی که با عنوان این پایان نامه ...  به این کتاب ...... تغییر یابد.

  • باید تمام تیتر ها و عناوین فصول با زیرکی خاصی تغییر یابد تا مشخص نشود که عین پایان نامه به کتاب تبدیل شده است.

  • بهتر است در بخش پیش گفتار آورده شود که این کتاب برگرفته از پایان نامه است.

  • در فهرست منابع آخر کتاب ، پایان نامه خود را اضافه کنید و در صفحات کتاب به آن استناد کنید.

  • برخی از فرضیات ، بیان مسئله و موارد اضافی که در کتاب جایی ندارند ، حذف گردند.

  • می توانید اطلاعات بروز را به اطلاعات نوشته شده اضافه کنید.

چاپ کتاب 

پس از اینکه فایل کتاب شما آماده شد ، باید آن را به موسسه یا ناشران با تجربه ارسال کنید تا مراحل چاپ کتاب را طی کنند. چون برای اکثر دانشجویان و محققان تنها جنبه امتیازات پژوهشی مطرح است ، معمولا تعداد نسخه بالایی برای چاپ را درخواست نمی کنند. در پروسه تبدیل و چاپ کتاب از پایان نامه ، موسسات پژوهشی معتبر می توانند در این راه به شما کمک کنند.

مزایای تبدیل پایان نامه به کتاب

  • داشتن 4 امتیاز پژوهشی در آزمون مصاحبه دکتری

  • مناسب برای بنیاد نخبگان

  • ثبت کتاب به اسم نویسنده در کتابخانه ملی

  • نشان دادن نویسنده به عنوان متخصص در موضوع کتاب

  • مناسب برای ارتقای علمی و شغلی

موسسه آذرگان

یکی از معتبر ترین موسسات در زمینه چاپ کتاب ، موسسه آذرگان است. این موسسه با استفاده از تیمی قوی ، متشکل از محققان و کارشناسان زبده در زمینه های مختلف علمی ، توانسته است در بازه زمانی کوتاه و با هزینه های مناسب به صورت تخصصی به ارائه خدمات پرداخته و محصولی با کیفیت را در اختیار شما قرار دهد.

برخی از خدمات موسسه آذرگان

موسسه آذرگان ، بهترین موسسه انتشاراتی در کشور

تصویر

برای ثبت سفارش ، لطفا کلیک کنید.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش