هزینه چاپ کتاب

انتشار 15 فروردین 1397
مطالعه 4 دقیقه

موسسه آذرگان : یکی از مسائلی که شاید از دید نویسنده بسیار مهم می باشد، هزینه چاپ کتاب است که میزان آن به عوامل مختلفی همچون تعداد صفحات، جنس کاغذ، جلد کتاب، تعداد تیراژ و ...بستگی دارد.

هزینه چاپ کتاب

در عصر کنونی مهمترین بخش چاپ کتاب، بخش هزینه ی چاپ آن است. تمام نویسندگان کتاب، مخصوصا کسانی که تازه شروع به نوشتن کردند همیشه سوالات مشابهی را در ذهن خود می پرورند. مانند هزینه چاپ کتاب من چقدر خواهد بود؟ یا چرا فلان ناشر هزینه ی بیشتری میگیرد؟ آیا گرفتن هزینه ی زیاد توسط موسسات دلیل با کیفیت بودن آنهاست یا اگر موسسه ای پول کمتری می گیرید نشان دهنده ی کیفیت پایین آن است؟

سوالاتی از این دست بسیارند ولی پاسخ ما به شما به عنوان کسی که سالها در این زمینه فعالیت کرده تنها این است که از اعتبار ناشر و موسسه ی مربوطه آگاه شوید.سطح کیفیت هر بخش خدماتی به میزان رضایت مندی مردم از آن بخش بستگی دارد و اگر مردم از آن بخش راضی باشند بی شک آن مجموعه دارای رزومه ای قوی خواهد بود. همیشه یادمان باشد رضایت از یک مجموعه به راحتی بدست نمی آید و در پشت پرده ی هر موفقیت حتما فکری بزرگ نهفته است. بخش چاپ نیز از این قاعده مستثنی نیست. قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا چیزی است که هر کسی به دنبال آن است.

عوامل تعیین کننده هزینه چاپ کتاب

1. تعداد صفحات که پس از صفحه آرایی اولیه مشخص میشود.

2. جنس صفحات که بسته به وزن و ضخامت متفاوت است.

-  کاغذ های نخودی ،کاهی یا بازیافتی (رنگ انها درمحدوده ی قهوه ای روشن تا کرم هستند. برخی از آن ها از کاغذ های  بازیافتی بدست می آیند که احتمالا ضخیم هستند ، کاغذ های دیگری در این رده هستند که بسیار نازک بوده و 60 گرم هستند (وزن یک متر مکعب). این کاغذ ها مرحله ی سفید کردن را پشت سر نگذاشتند و در نگاه اول مشتری کمتری را به خود جلب می کنند اما توجه داشته باشید که این ها از بازیافت دیگر کاغذ ها یا از الیاف گیاهانی مثل نیشکر و پنبه بدست امده اند و در تولید ان ها  درختی قطع نشده است و به دلیل بازتاب پایین نور خورشید از این کاغذ ها کمترین اسیب را به چشم میرسانند).

-  کاغذ های سپید تحریر (همان کاغذ های معمول موجود در بازار هستند و بیشتر کتابها از همین جنس به چاپ میرسند  و تفاوت ان ها در گرماژ مرسوم در بازار است . بیشتر این کاغذ ها از قطع درختان بدست می ایند).

-  کاغذهای گلاسه (این نام به خاطر بازتاب بسیار زیاد نور خورشید که به خاطر جنس این کاغذ ها ست نامیده شده است و برای کارهای تبلیغاتی نظیر پوستر، کاتالوگ، تراکت ، جلد کتاب و تمام کارهایی که می خواهیم جلب توجه کند بکار می بریم. )

3. سایز کتاب یا همان قطع کتاب که بسته به نوع کتاب و نظر مولف متفاوت است.

4. هزینه ویراستاری کتاب که بسته به نوع و میزان ایرادات مشخص میشود. اگر مطالب کتاب فاقد هرگونه ویرایش فنی و ساختاری باشد، بایستی توسط نویسنده برطرف شود و یا اینکه به ویراستار ارسال شود تا ویراستاری ان انجام گیرد.

5. نوع صحافی. 

6. نوع چاپ که بسته به تعداد نسخه تعیین میشود ( چاپ دیجیتال برای تعداد محدود زیر 200 نسخه کاربرد دارد و چاپ افست که از 1000 نسخه به بالا صرفه ی اقتصادی دارد )

7. تعداد رنگ در چاپ که بسته به نوع چاپ متفاوت خواهد بود.

8. نوع جلد و طرح جلد

هزینه چاپ کتاب در موسسه آذرگان

  1.  در تیراژ های زیر 200 از چاپ دیجیتال و تیراژ 1000 از چاپ افست استفاده می شود.

  2.  هزینه های اعلام شده شامل قرارداد با ناشر، اخذ شابک، فیپا و مجوز ها به همراه طراحی جلد می باشد و بابت طراحی جلد هزینه جداگانه اخذ نمی شود.

  3. هزینه چاپ کتاب بستگی به تعداد صفحات، تعداد تیراژ، نوع کاغذ بکار رفته، نوع صحافی، تعداد رنگ بکار رفته در چاپ و نوع قطع کتاب از مهمترین موارد هستنند.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش