هزینه چاپ کتاب.

انتشار 5 بهمن 1396
مطالعه 4 دقیقه

چگونگی چاپ یک کتاب در تمام ابعاد تعیین کننده ی هزینه ی چاپ آن کتاب است. نوع کاغذ ، قطع ، جلد و تمام قسمتهای کتاب در تعیین قیمت تمام شده ی آن نقش دارند.کیفیت یک کتاب تعیین کننده ی قیمت است.

هزینه چاپ کتاب.

صنعت چاپ از زمره ی آن صنایع است که وجود ان بستگی زیادی به میزان پیشرفت فرهنگ و دانش آن جامعه دارد.اگر جامعه ای از نظر علم و دانش و پیشرفت های اجتماعی رونق داشته باشد، به همان اندازه در صنعت چاپ به روزتر خواهد بود. از زمان اختراع چاپ با حروف متغیر و ساخت پرس چوبی توسط گوتنبرگ بیش از 5 قرن میگذرد. در این مدت مثل دیگر صنایع، صنعت چاپ نیز به پیشرفت های چشم گیری دست یافته است، تا جایی که در عصر اخیر حتی کوچکترین چاپ خانه های کشورمان نیز از ماشین آلات پیشرفته و دستگاه های کامپیوتری بهره مند هستند.

در عصر کنونی مهمترین بخش چاپ کتاب، بخش هزینه ی چاپ آن است. تمام نویسندگان کتاب، مخصوصا کسانی که تازه شروع به نوشتن کردند همیشه سوالات مشابهی را در ذهن خود می پرورند. مانند هزینه چاپ کتاب من چقدر خواهد بود؟ یا چرا فلان ناشر هزینه ی بیشتری میگیرد؟ آیا گرفتن هزینهی زیاد توسط موسسات دلیل با کیفیت بودن آنهاست یا اگر موسسه ای پول کمتری می گیرید نشان دهنده ی کیفیت پایین آن است؟

سوالاتی از این دست بسیارند ولی پاسخ ما به شما به عنوان کسی که سالها در این زمینه فعالیت کرده تنها این است که از اعتبار ناشر و موسسه ی مربوطه اگاه شوید.کیفیت هر بخش خدماتی در میزان رضایت مندی مردم از آن بخش است و اگر مردم از آن بخش راضی باشند بی شک آن مجموعه دارای رزومه ای قوی خواهد بود. همیشه یادمان باشد رضایت از یک مجموعه به راحتی بدست نمی آید و در پشت آن بخش حتما فکری بزرگ با تیمی قوی نهفته است. بخش چاپ نیز از این قاعده مستثنی نیست. قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا چیزی است که هر کسی به دنبال آن است.

در کشور ما هم که به دلیل نبود قاعده و مصوبه ی خاص با قیمتهای مختلفی روبرو میشویم، نباید ملاک انتخاب یک موسسه و ناشر از نظر شما صرفا قیمت پیشنهادی آنها باشد.

مراحل چاپ کتاب

طرح اولیه (شامل تعیین قطع و فونت و فرمت کلی و تخمین اولیه ی تعداد صفحات)

تعیین عنوان و صفحه آرایی (شامل تایپ متون دست نویس و اسکن عکس ها و رسم نمودار ها و جداول، نمونه خوانی و غلط گیری اولیه و رفع ایرادات و پرینت مجدد و تهیه ماکت نهایی کتاب و شناسنامه و فهرست و متن کتاب با صحافی کامل)

طرح جلد (این قسمت نقش پررنگی در جلب مخاطب برای شما دارد و در واقع طرح جلد برگ برنده ی شما  در این کار خواهد بود)

دریافت شابک از خانه ی کتاب (در این قسمت ناشر یک کد سیزده رقمی  منحصر به فرد را به کتاب اختصاص میدهد. در جریان باشید شابک شماره ی استاندارد بین المللی کتاب است و برای شناسایی اثر در سطح ملی و بین المللی بکار می رود)

دریافت فیپا و ثبت اثر در کتابخانه ی ملی (پیش از دریافت فهرست نویسی قبل از انتشار(فیپا) ، اثر را در وب سایت کتابخانه ی ملی به ثبت میرساند)

اقدام جهت اخذ مجوز از وزارت ارشاد (بعد از پیمودن مراحل بالا نوبت به ثبت کتاب جهت دریافت مجوز از وزارت کشورمیرسد.این مرحله زمان بر ترین مرحله در روند چاپ کتاب است بسته به موضوع و مخاطب بین 1 الی 3 ماه طول میکشد)

چاپ کتاب و اخذ اعلام وصول (در اخرین مرحله باید تعدادی از کتاب ها را جهت دریافت اعلام وصول به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل گردد)

هزینه ی چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب

در مورد هزینه ی چاپ کتاب و هزینه ی تبدیل پایان نامه به کتاب چند مورد نقش اساسی دارند:

1.تعداد صفحات که پس از تعیین سایز کتاب بدست می ایند

2.جنس صفحات که بسته به وزن و ضخامت متفاوت است.

3.سایز کتاب یا همان قطع کتاب که بسته به نوع کتاب و نظر مولف متفاوت است.

4.نوع صحافی.

5.نوع چاپ که بسته به تعداد نسخه تعیین میشود ( چاپ دیجیتال برای تعداد محدود زیر 200 نسخه کاربرد دارد و چاپ افست که از 1000 نسخه به بالا صرفه ی اقتصادی دارد )

6.تعداد رنگ در چاپ که بسته به نوع چاپ متفاوت خواهد بود.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش