گام های مفید برای استخراج مقاله از پایان نامه

انتشار 14 اسفند 1396
مطالعه 3 دقیقه

در امر استخراج مقاله ، همیشه هدفی را برای خود ایجاد کنید و برای رسیدن به آن ، مرحله به مرحله پیش بروید.در این بخش سعی شده است تا چندین گام مفید برای استخراج مقاله از پایان نامه نشان داده شود.

گام های مفید برای استخراج مقاله از پایان نامه

گام های مفید برای استخراج مقاله از پایان نامه

 

برای اینکه مقاله ی استخراجی از پایان نامه ، مقاله ی قابل دفاعی باشد ، شما نیاز دارید تا پایان نامه ی کامل و پر محتوایی داشته باشید. مقاله چکیده ی یک پایان نامه است و نوشتن یک مقاله ی خوب مهارت خاص خود را میطلبد. با تدوین و نگارش درست مقاله ، خوانندگان نیز از نتایج آن آگاه میشوند و خود به خود به آن اعتبار می بخشند.یک مقاله ی خوب میتواند تضمین کننده ی آینده ی شغلی هر دانشجویی باشد.

موسسه ی انتشاراتی آذرگان با دارا بودن سالها تجربه آماده ی دادن هر گونه مشاوره به شما عزیزان است.البته در این موسسه استخراج مقاله صورت نمیگیرد ، ولی با خواندن نکات زیر خودتان به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید و از راهنمایی های ما نیز بهره ببرید.

 

گام های مفید در تبدیل مقاله به پایان نامه

 

عنوان مقاله

عنوان مقاله نباید ملزوما همان عنوان پایان نامه باشد.بهتر است از کلمات مرتبط با مقاله استفاده شود و کلمات کوتاه ، صریح و گیرا باشند.اگر پایان نامه ی شما قابلیت تبدیل شدن به چند مقاله را  دارد حتما با یافتن عنوان های  مناسب ، مبادرت به تبدیل آن کنید

نام نویسندگان

 در این مرحله نام نویسنده یا نویسندگان مقاله ، مولفان و نام دانشگاهی که نویسنده در آن تحصیل میکند ، به ترتیب میزان مشارکت در انجام پروژه و تحقیقات ذکر شود

چکیده

اگر فقط یک مقاله از پایان نامه استخراج کرده اید میتوانید از چکیده ی پایان نامه استفاده کنید ، اما اگر پایان نامه را به چند مقاله تبدیل کرده اید با توجه به موضوع آن ها باید چکیده را تنظیم کنید.هر چکیده متشکل از 300 الی 400 کلمه است که در آن خلاصه  ی کلی هر مقاله به اختصار آمده  است.بهتر است جملات به صورت خبری  و با فعل گذشته یا ماضی بعید نوشته شود.هدف پژوهش در ابتدا ذکر شود و بطور خلاصه نحوه ی آزمایش ، شبیه سازی و گرداوری داده ها اشاره گردد.

کلمات کلیدی

در 500 کلمه حدودا 4 یا 5 کلمه ی کلیدی باید ذکر شود.کلمات کلیدی باید کلماتی باشند که بیشترین رابطه ی معنایی را با موضوع مقاله داشته باشند

مقدمه

شروع خوب برای یک مقاله میتواند مخاطب را برای ادامه ی نوشته های شما جلب کند.در مقدمه دلایل پژوهش و انگیزه های اصلی نگارش مقاله ذکر شود و هدف نهایی از آن بطور صریح آورده شود.

پیشینه تحقیق

این بخش یکی از مهمترین بخش هاست و تمام مقالات بین المللی به آن میپردازند.معمولا در بخش دوم مقاله نوشته میشود و در آن نزدیک ترین و جدیدترین نظریه های مرتبط ، به اختصار مورد بحث قرار گیرد. اگر قصد دارید مقالات خود را در مجلات خارجی و داخلی بین المللی دارید نظریات و تئوریهای مربوط به موضوع پژوهش را خلاصه کنید. مفاهیم مربوط با آن را مورد بررسی قرار دهید و در پایان مبانی نظری پژوهش را جمع بندی کنید.

پیشینه پژوهش

در این مرحله به نقد پژوهش های قبلی میپردازیم و پژوهش های مرتبط را درج میکنیم.این مرحله باعث جلب توجه داوران خواهد شد. یکی از اشتباهات رایج در داخل کشورمان درج پیشینه پژوهشی به صورت ترجمه چکیده می باشد که این امر نشان از عدم تسلط فرد به نتایج و نقد آن خواهد داشت.

فرضیه و سوالات پژوهش

در این قسمت به درج فرضیه و اهداف مقاله میپردازیم .این بخش میتواند در فصل اول یا فصل سوم پایان نامه موجود باشد

روش پژوهش

در این مرحله نحوه ی کلی انجام کار را توضیح میدهیم.به فصل سوم پایان نامه ی خود مراجعه کنید و خلاصه وار آن را در این بخش ذکر کنید. اگر کار شما آزمایشی است به نحوه ترتیب آزمایش، نوع کنترل و نحوه اخذ داده ها و در نهایت روش تحلیل داده ها اشاره کنید. اگر کار غیر آزمایشی دارید به منبعی که قرار است داده از آنها گردآوری کنید و به نحوه اخذ آن اشاره کنید. در این بخش می توانید گامهای اجرای پژوهش بعد از گردآوری ادبیات نظری و پژوهشی بپردازید.

تحلیل داده ها

کیفی و کمی بودن پژوهش ، نوع نرم افزار  و نوع آزمون یا شبیه سازی و ...اشاره کنید.این بخش  احتمالا در فصل سوم پایان نامه ی خود موجود است

نتایج و یافته های تحقیق

بطور خلاصه ، فصل چهارم پایان نامه ی خود که همان فصل یافته های پژوهشی است را ذکر کنید. باید توجه داشت که حتما از یافته های مرتبط با سوال و فرضیه پژوهش استفاده نمایید.

بحث و نتیجه گیری

این بخش برای گرفتن نامه ی پذیرش بسیار حیاتی است. برای این کار بهتر است از فصل پنجم پایان نامه یا بخش نتیجه گیری استفاده نمود و به صورت خلاصه به نتیجه گیری کار بپردازید.

نتیجه گیری

در این بخش نیز به نتیجه گیری کلی پژوهش پرداخته و دلایل خود را با راه حل های پیشنهادی بیان میکنید.

فهرست منابع

هر مجله برای نوشتن منابع روش خاصی را دارند و شما باید منابع مقاله خود را بر طبق منابع مجله مورد نظرتان نگارش کنید

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش