فرمت مقاله نویسی ISI

انتشار 24 اسفند 1396
مطالعه 8 دقیقه

تمامی مقالات علمی از یک فرمت و قالب استاندارد کلی پیروی می‌کنند ولی ازنظر جزئیات فرمت بندی، قالب هر مجله متفاوت است که از نویسنده می‌خواهند قبل از ارسال مقاله به مجله این قالب را رعایت کنند. بااینکه هر ژورنالی فرمت بندی خاص خود را دارد، اما ساختار اصلی مقالات علمی تقریباً یکسان است، به همین دلیل تصمیم داریم تا در این بخش فرمت مقاله‌نویسی ISI را جهت آشنایی نویسندگان عزیز بیان نماییم.

مقاله‌نویسی چیست؟

گردآوری مراحل صفرتا صد انجام یک کار تحقیقی و یا انجام مطالعه و آزمایش پژوهشی جهت داوری و پذیرش و چاپ در مجلات معتبر علمی را پروسه مقاله‌نویسی می‌گویند. پژوهش‌ها و تحقیقاتی که دانشجویان و اساتید جهت رسیدن به یک نتیجه ناب علمی انجام می‌دهند برای اینکه به اطلاع سایر محققان در همان زمینه تحقیق برسد نیازمند ارائه در قالب مقاله علمی و چاپ در مجلات معتبر است. به پروسه انجام گردآوری این مطالب در یک قالب خاص علمی مقاله‌نویسی می‌گویند. مقالات علمی با رعایت اصول و استانداردهای فرمتی به‌صورت نگارش یا به‌صورت استخراج مقاله از پایان‌نامه تهیه می‌شوند.

چک لیست

صفر تا صد استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد

فرمت بندی مقاله چیست؟

به استانداردها و الزاماتی که برای در کنار هم قرار دادن بخش‌های مختلف مقاله رعایت می‌شود، فرمت بندی مقاله می‌گویند. نویسندگان و محققان به جهت چاپ مقاله در مجلات معتبر در کوتاه‌ترین زمان ملزم به رعایت یک سری استانداردها هستند که بدون رعایت این موارد امکان داوری مقالاتشان نخواهد بود. هر مجله استاندارد و الزام مخصوص به خود را دارد یعنی برای ارسال مقاله به هر مجله باید نکات مربوط به فرمت بندی همان مجله را رعایت کنید که معمولاً این موارد در بخش راهنمای نویسندگان سایت مجلات قرار داده می‌شود.

فرمت بندی

منظور از فرمت مقاله‌نویسی چیست؟

فرمت مقاله‌نویسی یعنی تنظیم مقاله در قالبی منظم و مخصوص. اینکه مطالب مربوط به تحقیق و پژوهش انجام‌شده در موضوع مقاله را بدون هیچ ترتیب و نظم خاصی در کنار یکدیگر بیاورید دلیل بر نوشتن مقاله نیست و در خصوص استخراج مقاله از پایان‌نامه نیز، کنار یکدیگر قرار دادن بخش‌های مهم پایان‌نامه آن را تبدیل به مقاله نمی‌کند بلکه باید قالب استاندارد مقاله‌نویسی را رعایت کرد. درواقع فرمت بندی مقاله زیباسازی و منظم سازی مقاله می‌باشد نگارش مقاله استاندارهای خاصی دارد که باید تمام آن‌ها رعایت شود و فقط کنار هم قرار دادن اجزای اصلی مقاله کافی نیست بلکه باید این اجزا به ترتیب و رعایت الزامات خودشان کنار یکدیگر قرار بگیرند. در این مقاله سعی داریم این فرمت و قالب اصلی مقاله‌نویسی را به‌طور کامل آموزش دهیم تا شما فرهیختگان عزیز با رعایت این اصول مقالات علمی قوی را نگارش نمایید.

فرمت مقاله‌نویسی ISI

فرمت مقاله‌نویسی ISI

فرمت استاندارد مقاله Isi ملزم رعایت ساختار و ترتیب زیر است:

  • موضوع اصلی مقاله یا همان عنوان

  • نام نویسنده/نویسندگان

  • وابستگی سازمانی و یا افیلیشن

  • چکیده

  • کلمات کلیدی

  • متن اصلی

  • شروع مقاله یا مقدمه مقاله

  • روش‌های بکار رفته در مقاله

  • نتایج به‌دست‌آمده از تحقیق

  • بحث و گفتگو به‌صورت دادن راهکار

  • نتیجه‌گیری کلی

  • قدردانی از عزیزان و کسانی که کمک کرده‌اند

  • منابع استفاده‌شده

  • موارد تکمیلی

مراحل انجام فرمت بندی مقاله isi

عنوان

عنوان مقاله اولین کلمه‌ای است که نشانگر موضوع مقاله‌ی شماست. انتخاب این کلمه بسیار مهم است و تطابق عنوان با موضوع مقاله پرستیژ کار را بالا می‌برد. داوران حتماً به این موضوع دقت خاصی می‌کنند. عنوان باید دو یا سه کلمه باشد و از نوشتن جمله خودداری شود. عنوان را طوری انتخاب کنید که دربرگیرنده کلی موضوع مقاله باشد و خواننده را جلب کند. باید کلمات ساده باشند نه کلمات پیچیده تخصصی یا اصطلاحات فنی.

چک لیست

نام نویسندگان

نام نویسنده یا نویسندگان

نام کامل خود را با توجه به سبک نوشتاری مقاله بنویسید برای سهولت جستجو و ایندکس گذاری از اختصارات استفاده کنید.

وابستگی سازمانی و یا افیلیشن

هر دانشگاه برای بخش وابستگی سازمانی و یا افیلیشن استاندارد و فرمت مخصوص به خود را دارد. برای نمونه نحوه نگارش افیلیشن دانشگاه آزاد با وزارت علوم و همچنین دانشگاه پیام نور متفاوت است.

نحوه نگارش صحیح افیلیشن مقاله طبق آیین‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

Iran

شهر دانشگاه

واحد دانشگاه مربوطه

University of

دانشکده

Faculty of

رشته

Department of

نحوه نگارش صحیح افلیشن مقاله طبق آیین‌نامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

Iran

شهر دانشگاه

Islamic Azad University

Branch

واحد دانشگاه مربوطه

دانشکده

Faculty of

رشته

Department of

نحوه نگارش صحیح افلیشن مقاله طبق آیین‌نامه دانشگاه پیام نور

Iran

شهر دانشگاه

صندوق پستی واحد مربوطه

P.O. Box

Payame Noor University (PNU)

رشته

Department of

چکیده

چکیده همان خلاصه‌ی کلی مقاله در قالب حدوداً 200 تا 400 کلمه با توجه به فرمت مجله است که به‌صورت مختصر موضوع تحقیق و روش‌های بکار رفته را شرح می‌دهد. این بخش نیز مهم است و نوعی تبلیغات برای مقاله‌ی شماست. تمام خوانندگان این بخش را می‌خوانند و جذاب بودن آن باعث می‌شود که خواننده برای ادامه‌ی کار ترغیب شود.

چکیده

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی 3 الی 6 کلمه اصلی مربوط به موضوع هستند که برای ایندکس گذاری بکار می‌روند. کلمات کلیدی نباید واژگان با دایره‌ی معنایی وسیع باشند. باید کلماتی باشند که اشاره مستقیم به موضوع اصلی مقاله داشته باشد و مقاله را هدفمند جلوه دهد.

مقدمه

شروع هر چیزی بسیار مهم است. شروع خوب نوشته یک پوان مثبت برای هر نویسنده است و نشانگر توانایی او در نگارش کل مقاله خواهد بود. پرسیدن سؤالات چالشی می‌تواند بسیار مناسب باشد.

مواد و روش‌ها

این بخش از مقاله‌نویسی به روش تحقیق می‌پردازد. بخش فوق اطلاعات جامع را در برمی‌گیرد، به‌طوری‌که خواننده آگاه می‌تواند آزمایش را بازنویسی کند. با استفاده از ذکر منابع، روش‌های بکار رفته قبل را ذکر کنید. نیازی به نوشتن جزئیات روش نیست. ارائه خلاصه‌ای وسیع از روش‌ها کافی است. تمامی روش‌های بکار رفته در مقاله بایستی مستند باشند.

مواد و روش‌ها

نتایج

نتایج

این بخش نشان‌دهنده‌ی نتایج کلیدی مقاله است وبه جداول و شکل‌ها اشاره می‌کند. در این بخش تحلیلات آماری به‌صورت خلاصه برای خواننده ارائه می‌شود.

بحث و گفتگو

این بخش به توضیح و تفسیر نتایج کلی مقاله می‌پردازد و با دادن پیشنهاد‌ها و راه‌کارها، جذابیت نوشته را افزایش می‌دهد. این مرحله یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقاله است.

نتیجه‌گیری

این بخش از دید داوران بسیار مهم است و درواقع نشان می‌دهد چقر شما موفق شدید یک موضوع را موشکافی و مطالعه کنید. در مقاله‌ی ISI تکرار چکیده جایز نمی‌باشد و همچنین باید سعی شود که نتیجه جدید ارائه شود و نه تکرار کار سایرین.

نتیجه‌گیری

قدردانی

این بخش به تشکر و قدردانی از کسانی که در این راه شمارا یاری کردند، اختصاص داده می‌شود.

منابع

در نوشتن منابع، باید تمام کلمات، جملات و بخش‌هایی که به‌طور مستقیم از آن‌ها استفاده کرده‌اید تا مقاله را جمع‌بندی کنید، ذکر شود. حتماً به نحوه فرمت بندی بخش منابع دقت کنید. راهنمای نویسندگان را به‌دقت مطالعه نمایید و حتماً مقالاتی که اخیراً در مجله چاپ‌شده‌اند را برای بررسی نحوه فرمت بندی منابع مقاله بررسی نمایید.

تضمین کیفیت فرمت بندی مقاله isi

تضمین کیفیت فرمت بندی مقاله isi مهم‌ترین عامل در انجام پروسه فرمت بندی مقاله است، جهت تضمین کیفیت لازم است تا تمامی مطالبی که مجله در قسمت راهنمای نویسندگان ارائه نموده است را به‌طور دقیق مطالعه نمایید و تمامی بندها و الزامات را رعایت نمایید. برای تضمین کیفیت فرمت بندی مقاله isi حتماً از متخصصین فرمت بندی مقاله و مؤسساتی کمک بگیرید که در خدمات فرمت بندی مقاله isi علاوه بر تضمین کیفیت گارانتی انجام اصلاحات را نیز ارائه می‌دهند. این اشخاص و یا مؤسسات که خدمات فرمت بندی مقالات علمی به‌صورت تخصصی را ارائه می‌دهند، با تسلط کامل به روال فرمت بندی مجلات معتبر و تجربه‌ای که دارند مقالات علمی را در سریع‌ترین زمان و به‌صورت کاملاً حرفه‌ای فرمت بندی می‌نمایند.

گارانتی

هزینه فرمت بندی مقاله isi

هزینه فرمت بندی مقاله isi به عوامل متعددی بستگی دارد یکی از عواملی که در هزینه فرمت بندی تأثیرگذار است اصلاحات و نواقصت مقاله می‌باشد. به‌طور مثال اینکه نیاز به نگارش کاورلتر و تهیه چکیده گرافیکی و همچنین نگارش چکیده مبسوط هست یا نه. مورد دیگر نیز تعداد کلمات مقاله است و اینکه آیا نیاز به کاهش کمیت و یا تعداد کلمات مقاله هست یا نه؛ مورد دیگری که اکثراً در اصلاح فرمت بندی مقالات isi اعلام می‌شود چکیده ساختارمند است و اما عامل تأثیرگذار دیگر تعداد منابع مقاله می‌باشد، زیرا همان‌طور که می‌دانید تنظیم منابع مقاله به فرمت‌های مورد تائید مجلات مانند Apa، endnote و ... کاری زمان‌بر است که نیاز به‌دقت بالا دارد و در تعیین هزینه فرمت بندی مقاله نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، هرچقدر تعداد رفرنس‌های مقاله و همچنین تعداد کلمات مقاله بیشتر باشد هزینه فرمت بندی مقاله نیز بیشتر می‌شود.

برآورد هزینه

مؤسسات معتبر فرمت بندی مقاله isi

مؤسسات معتبری هستند که خدمات فرمت بندی مقاله isi را به‌صورت تخصصی ارائه می‌دهند. برای انتخاب بهترین موسسه، حتماً دقت شود که هم موسسه معتبر باشد و فعالیت‌های ثبت‌شده و قانونی داشته باشد و هم اینکه تجربه چندین ساله در امر پذیرش و چاپ مقاله داشته باشد؛ و تیم بخش فرمت بندی نیز تیمی حرفه‌ای و متخصص درزمینهٔ فرمت بندی مقالات باشند که بتوانند علاوه بر تضمین کیفت فرمت بندی مقاله isi گارانتی انجام اصلاحات تا زمان دریافت پذیرش را نیز ارائه نمایند. مؤسسات معتبر فرمت بندی مقاله با شناختی که از روند داوری مقالات دارند به‌طور دقیق می‌دانند که فرمت بندی مقاله را به چه نحوی باید انجام دهند و همچنین به‌تمامی الزامات فرمت بندی مجلات مختلف آگاه هستند. یکی از مؤسسات معتبر در امر فرمت بندی مقاله isi که کیفیت فرمت بندی را تضمین می‌نماید و همچنین گارانتی انجام اصلاحات را هم ارائه می‌دهد، موسسه آذرگان می‌باشد.

فرمت بندی

مراحل ثبت سفارش فرمت بندی مقاله isi

مراحل ثبت سفارش فرمت بندی مقاله isi در موسسه آذرگان به ترتیب مراحل زیر است.

ثبت سفارش

ثبت سفارش

بررسی فایل کتاب

بررسی فایل مقاله و برآورد هزینه

تایید مشتری

تایید و انجام واریزی

تحویل سفارش فرمت بندی

تحویل فایل فرمت بندی شده

چرا موسسه آذرگان

پوشش کامل زبان ها و تخصص ها

پوشش کامل زبان ها و تخصص ها

پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی

پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی

کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما

کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما

کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس

کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس

صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی

صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی

ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان

ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان

گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار

گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار

ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز

ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز

ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز

ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز

تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب

تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب

پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته

پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته

حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها

حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها

موسسه آذرگان

خدمات فرمت بندی مقاله isi در موسسه آذرگان

ما در موسسه آذرگان با همراهی تیم مجرب و حرفه ای در بخش های ویراستاری ، فرمت بندی ، ترجمه و چاپ مقاله آماده ایم تا آنچه را در چندین سال تجربه فرمت بندی مقاله بدست آوردیم در اختیار شما فرهیختگان عزیز قرار دهیم. تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه مقالات علمی خود را به صورت تخصصی به فرمت مجله دربیاورید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

سوالات متداول

فایل مقاله و نام و لینک مجله مورد نظر را از طریق ایمیل و یا واتساپ ارسال نمایید. شماره موبایل : 09914516340 ایمیل موسسه : azargan.pub@gmail.com

مقاله شما توسط کارشناسان حرفه ای و متخصص موسسه آذرگان با رعایت اصول صحیح به صورت تخصصی با بالاترین کیفیت فرمت بندی می شود. همچنین کارشناسان ارزیابی ما کیفیت فرمت بندی انجام شده را بررسی و کنترل می‌کنند تا تمام موارد مطابق نظر مشتری باشد و پس از تایید کیفیت مطلوب فایل نهایی به مشتری ارسال می شود.

موسسه آذرگان دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد و نماد اعتماد الکترونیکی از اینماد است. همچنین موسسه آذرگان هیچگونه خدمات نگارشی و یا فروش مقاله ندارد. بنابراین هیچگونه استفاده غیر قانونی از مقاله ارسالی انجام نمی شود.

هزینه مقاله به فرمت مجله بستگی به تعداد کلمات مقاله و تعداد منابع مقاله دارد. برای استعلام قیمت با کارشناسان ما با شماره 09914516340 تماس حاصل فرمایید.

سوالات بیشتر
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش