اصلی ترین دلایل ریجکت یک مقاله

انتشار 19 فروردین 1397
مطالعه 2 دقیقه

یکی از مهم ترین مراحل اکسپت مقاله علمی، نظر سردبیر و داوران مجله است که ممکن است مقاله شما مورد قبول آنها قرار نگیرد و درخواست چاپ مقاله شما در مجله از طرف سردبیر و داوران مجله، ریجکت شود.

اصلی ترین دلایل ریجکت یک مقاله

اصلیترین دلایل ریجکت یک مقاله

وقتی مقاله ای به مجله معتبری فرستاده میشود، پیش آنکه برای داوری فرستاده شود، توسط خود سردبیر مجله مورد بررسی قرار میگیرد و جالب است بدانید که حدود نیمی از آن ها به دلیل ایرادات و خطاهای نگارشی ، قبل از داوری ریجکت شده و  به نویسنده برگشت داده میشود.

بهتر است قبل از اینکه وقت ، هزینه و انرژی خودمان را هدر دهیم، با دقت بیشتر، از این چنین اشتباهاتی جلوگیری کنیم. اما گاهی مقاله ما با وجود رعایت دستورالعمل نگارشی، باز هم از سوی داوران مجله، ریجکت می شود. این مورد میتواند دلایل گوناگونی داشته باشد که در ادامه به آن میپردازیم.

برخی دلایل رایج ریجکت شدن مقاله توسط سردبیر و داوران مجله

انتخاب نادرست مجله

باید در انتخاب یک مجله، دقت کافی داشته باشیم. در برخی از موارد مقاله ی شما در حیطه ی فعالیت های علمی آن مجله نیست و سردبیر این بهانه را دارد تا با معطل کردن شما یا بصورت محترمانه از انتشار مقاله انصراف دهد و آن را ریجکت کند. پس انتخاب مجله بسیار مهم است.

دلایل سیاسی ریجکت مقاله

گاهی وقتها ممکن است مقاله به دلایلی غیر از ایرادات فنی، متنی یا موضوعی رد شود.معمولا این چنین ایراداتی از سوی ژورنالهای آمریکایی صورت میگیرد و مقاله را بدلایل سیاسی ریجکت میکنند.

عدم جذابیت موضوع برای مجله

معمولا در مجلات تخصصی و فوق تخصصی ، به دلیل عدم جذابیت موضوع مقاله و عدم تطابق با سایر مجلات منتشر شده در آن ژورنال ، سر دبیر مجله ، مقاله را همخوان با معیار های ژورنال نداند و آن را به نویسنده بازگشت دهد.بنابرین قبل از انتخاب یک ژورنال  معیار ها و استاندارد های مطرح شده در سایت مجله را بررسی و مطالعه کرده تا از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری کرده باشید.

موضوع تکراری

ممکن است مقاله ی شما ، محتوایی تکراری یا کهنه داشته باشد. ادیتور مجله با بررسی سرقت ادبی مقاله در تمام منابع علمی جستجو میکند و در صورت رویت ، مقاله ی شما را رد میکند.ممکن است شما همزمان با محقق دیگری در مورد موضوع خاص مقاله چاپ کرده اید که مقاله ی شما را میتوان موازی با مقاله ی محقق دیگر دانست و  بدلیل تکراری بودن ممکن است ریجکت شود.

ایرادات فنی و علمی

ممکن است مقاله شما به یکی از دلایل دیگر اعم از تفسیر طولانی و بیش از اندازه نتایج، دشوار بودن درک مقاله و نداشتن قابلیت دنبال کردن مطلب، بیان غیر کافی مسائل مطرح شده، ارائه نارسای اطلاعات، نقصان یک چارچوب معین برای مسیر حرکتی مقاله به سوی نتیجه، تفسیر کم یا بیش از حد یک مبحث، چکیده نامناسب و دلایلی از این قبیل رد شود که این ایرادات با انجام ویرایش علمی قابل حل است.

ایراد ویرایشی مقاله

یکی از شایع ترین ایرادات مقالات ، اکثرا ایرادات جزیی یا کلی در متن انگلیسی مقاله است. معمولاً محقق را به انجام ویرایش توسط یک ویراستار نیتیو یا یک ویراستار حرفه ای تشویق می کند. گاهی این رد شدن صحیح و منطقی است و مقاله با انجام ویرایش نیتیو و رفع ایرادها پذیرفته می شود.

 مجموعه ی انتشاراتی آذرگان با تجربه ی چندین ساله خود در زمینه ی چاپ و پذیرش مقالات ، امکان ترجمه فوق تخصصی  و ویرایش نیتیو مقالات را با قیمتی مناسب برای شما انجام میدهد.کافی است درخواست خود را از یکی از راه های ارتباطی برای ما ارسال و ثبت سفارش کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به آن رسیدگی کنیم.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش