زمان آزمون دکتری 1400

انتشار 3 اسفند 1399
مطالعه 3 دقیقه

داوطلبانی که خود را آماده شرکت آزمون دکتری میکنند، برای اینکه بتوانند برنامه ریزی درست مطالعاتی داشته باشند، نیاز دارند تا از زمان آزمون دکتری آگاهی یابند. در ادامه در این مورد صحبت خواهیم کرد.

زمان آزمون دکتری 1400

یکی از بزرگترین آزمون هایی که داوطلبان برای آمادگی آن تلاش بسیاری میکنند، آزمون دکتری است. برای ورود به مقطع دکتری، به واسطه اهمیت آن، متقاضیان ناچار هستند هم در آزمون کتبی و هم در آزمون مصاحبه امتیازات لازم را دریافت کنند. برای موفقیت در آزمون دکتری، نیاز به برنامه ریزی دقیق درسی است، از این رو، اطلاع از  تاریخ برگزاری آزمون بسیار مهم است.

زمان آزمون دکتری 1400

تاریخ برگزاری آزمون کتبی دکتری 1400، 15 اسفند اعلام شده است و داوطلبان باید در این روز، به رقابت با یکدیگر بپرداند. میتوانید در جدول زیر تاریخ برگزاری کنکور ارشد و دکتری وزارت علوم و بهداشت را مشاهده کنید.

وزارتخانه

آزمون

تاریخ برگزاری آزمون

وزارت علوم

کارشناسی ارشد

6 و 7 خرداد 1400

دکتری

15 اسفند 1399

وزارت بهداشت

کارشناسی ارشد

30 و 31 اردیبهشت 1400

دکتری

3 و 4 تیر 1400

نکته: از سال 96، بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 18 اسفند 94 مجلس شورای اسلامی، آزمون‌های متمرکز زیر نظر وزات علوم و بهداشت و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود. از این رو برگزاری آزمون دکتری دانشگاه آزاد تابع قوانین وزارت علوم و وزارت بهداشت است و بصورت یکپارچه برگزار میگردد. زمان آزمون دکتری پردیس بین الملل معمولا از طریق وب سایت دانشگاه ها اطلاع رسانی می‌شود و زمان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری از طریق فراخوان دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

تصویر
 

نحوه برگزاری آزمون کنکور دکتری 1400

در سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا، سازمان سنجش اقدام به تفکیک داوطلبان به صورت زیر کرد:

  • داوطلبان که به صورت قطعی کرونا داشتند و در بیمارستان بستری بودند: وزارت بهداشت اسامی این داوطلبان را در اختیار سازمان سنجش قرار میدهد و داوطلبان با بستگان درجه یک باید به همراه مدارک هویتی به باجه رفع نقص مراجعه کنند و تصویر کارت آزمون را به همراه تاییدیه و گواهی بیمارستان مبنی بر ابتلای داوطلب به بیماری کرونا به باجه رفع نقص ارائه دادند. در این صورت سازمان سنجش آمار دقیقی از داوطلبان قطعی بستری در بیماستان در اختیار دارد با توجه به تعداد، با هماهنگی وزارت بهداشت میتواند این آزمون را در محل بستری افراد و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی انجام دهد.

  • داوطلبانی که کرونا داشتند و در قرنطینه خانگی بودند: این افراد نیز باید تصویر مربوط به کارت آزمون و مدارک مرتبط با بیمارستان، مبنی بر ابتلای قطعی به بیماری توسط خود یا بستگان درجه یک به باجه رفع نقص کارت آزمون مراجعه و گواهی را ارائه دهند. از این رو آمار این گروه هم در اختیار سازمان سنجش قرار  میگیرد و با تمهیدات لازم میتواند در یک مرکز جداگانه، آزمون برگزار گردد. (باید با رعایت تمام پروتکل ها انجام شود)  

  • داوطلبانی که در سلامت به سر میبرند.

کارت آزمون دکتری 1400

هنوز از زمان دقیق انتشار کارت دکتری 1400 اعلام نشده است. اطلاعات این بخش را میتوانید بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org دریافت کنید.

سهم آزمون کتبی و مصاحبه در موفقیت داوطلبان

مانند چند سال اخیر هر کدام از آزمون های کتبی و مصاحبه، دارای 50 درصد تاثیر هستند و در پایان مجموع امتیازات آزمون کتبی و مصاحبهف امتیاز کلی داوطلب را شامل میشوند.

شرایط برگزاری آزمون مصاحبه 1400

هنوز اطلاعات کاملی از نحوه برگزاری آزمون مصاحبه سال 1400 نیست، اما با توجه به شیوع بیماری کرونا، انتظار میرود این آزمون بصورت مجازی برگزار گردد. در حالت عادی آزمون مصاحبه دانشگاه های مختلف از اوایل اردیبهشت تا اوایل شهریور بطول میانجامد.

موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.

لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...

تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش