نگارش مقاله انگلیسی از پایان نامه

انتشار 2 تیر 1398
مطالعه 4 دقیقه

دانشگاه های کشور در پروسه دفاع دانشجو از پایان نامه 1 تا 2 نمره از نمره پایان نامه دانشجو را به مقاله استخراج شده از پایان نامه دانشجو اختصاص داده اند. استخراج مقاله همچون نگارش پایان نامه نیاز به مهارت های خاصی دارد. چگونه پایان نامه خود را تبدیل به مقاله کنیم؟

نگارش مقاله انگلیسی از پایان نامه

استخراج مقاله انگلیسی از پایان نامه

داشتن مهارت نگارش به زبان انگلیسی، برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که قصد ارائه مقاله و تحصیل در خارج از کشور را دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است. نوشتن مقالات به زبان انگلیسی و چاپ آن در نشریات جهانی اعتبار و تاثیر زیادی دارد. در نگارش اینگونه مقالات، استفاده از کلمات پرتکلف و بازی با کلمات جایز نیست، بلکه رعایت اصول و ساختار نگارش مهم است. دانشجویان، محققین و نخبگان زیادی بخاطر عدم رعایت نگارش حرفه‌ای در مقالات خود ناموفق بوده اند. این در حالی است نویسندگان انگلیسی‌زبان با بازنویسی و تغییردادن بخش‌هایی از این مقالات، به جایگاه والایی نزد جامعه علمی رسیده‌اند.

توصیه های عملی در استخراج مقاله انگلیسی

  • در مجامع علمی، مقالات دارای نگارش ضعیف از اعتبار ساقط می‌شوند. سعی کنید به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشید.
  • بهتر است عنوانی تازه ­تر و مجزا از عنوان پایان نامه انتخاب کنید.
  • دقت کنید که پاراگراف اول مقاله معمولا به عنوان شاه‌کلید مقاله شناخته می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین هرگونه اشتباه در این بخش، می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری به نویسنده مقاله وارد کند.
  • فرضیه ها و سوالات متن را دوباره بازبینی کرده و با توجه به آن­ها مقاله را استخراج نمایید.
  • طبیعی است که هر نویسنده‌ای، ترتیب و جایگاه عنوان، چکیده و منابع را می‌داند. اما مسئله‌ای که اعتبار نوشته را تعیین می‌کند استفاده از جملات صحیح و بدون تکلف در هر پاراگراف است.
  • موضوع کلی هر پاراگراف در جملات اول و دوم گنجانده می‌شود و دیگر جملات، وظیفه گسترش و تشریح بیشتر موضوع را برای خواننده دارند. در این قسمت، دانستن نکات مهم و کلیدی مقاله و همینطور درک کافی از نحوه نگارش به زبان انگلیسی تعیین‌کننده اعتبار آن پاراگراف است.
  • هر پاراگراف، از سه بخش اصلی تشکیل شده‌است: جمله اول و دوم که کلیت موضوع را مطرح می‌کند. جملات وابسته که موضوع پاراگراف را بیشتر توضیح می‌دهد. جمله آخر که جمع‌بندی و رابط با پاراگراف بعدی است.
  • پیوستگی و ارتباط پاراگراف‌ها باهم و نیز جملات درون آن‌ها، مهم‌ترین نکته در نگارش انگلیسی است. سعی کنید پاراگراف های خود را به پاراگراف قبلی مرتبط دهید. بهم‌ریختگی و عدم وجود نظم در متن می‌تواند بزرگترین دلیل برای رد مقاله شما توسط داوران باشد.
  • برای گیرایی بهتر متن، اول از همه کار انجام شده را بگویید، سپس دلیل آن را بیاورید. جملات طولانی را کوتاه کرده و پاراگراف‌ها منظم‌تر کنید. هرچه متن بیشتر ویرایش شود، از پیوستگی و انسجام بیشتری برخوردار می‌شود.

در نهایت، اگر می‌خواهید از صحت نگارش و انسجام مقاله خود اطمینان حاصل کنید، حتما با یک مترجم مجرب و باتجربه مشورت کرده و طرح را به او نشان دهید و یا سفارش ترجمه داشته باشید.

برای اعتبارسنجی مقالات انگلیسی، نگارش ادبی و توان زیبانویسی تنها ملاک نیست، بلکه پیوستگی مطالب و جامع‌بودن مفاهیم موجود نیز از اهمیت والایی برخوردار است. این نکته بخصوص برای مقالات علمی بیشتر صدق می‌کند.

نکات کلیدی در استخراج مقاله انگلیسی از پایان نامه :

  1. مقاله باید حداکثر در 10 تا 15 صفحه خلاصه شده باشد و ساختار آن مشابه ساختار پایان نامه باشد.
  2. عنوان مقالات استخراجی نباید با مقالات پیشین یکسان باشد. با یک جستجوی ساده به فارسی و انگلیسی در گوگل یا گوگل اسکولار (Google Scholar) می توانید از این مورد مطمئن شوید.
  3. موضوع مقالات باید بروز باشد تا شانس پذیرش مقاله در مجلات ISI، مجلات ISC، مجلات اسکوپوس Scopus و یا پابمد Pubmed و مدلاین Medline (مخصوص دانشجویان و اساتید پزشکی) بالا رود.
  4.  چکیده پایان نامه بایستی شامل موضوع تحقیق، هدف تحقیق، مراحل انجام کار، نوآوری های مدنظر، نتایج کلیدی مقاله در حدود 100 تا 200 کلمه نوشته شود.
  5. به نقل و قول از مقاله های دیگر توجه نکنید و به مقالات اصلی جهت ارجاع دهی مراجعه نمایید.
  6. دانشجویان می توانند قبل از تدوین مقاله مستخرج از پایان نامه با شیوه های نگارش مقالات انگلیسی از نمونه های مشابه در حیطه تخصصی خود به پایگاه مقالات مربوطه… مراجعه نمایند و مقاله خود را در قالب ساختار مورد نظر نگارش نمایند.
  7. انتخاب مجله مورد نظر بر اساس اصول انتخاب مجله و سطح بندی مقاله استخراج شده.
  8. از آنجایی که فرآیند داوری مقالات در مجلات داخلی و یا خارجی در پایگاه های الزویر، اشپرینگر، و …طولانی بوده بهتر است دانشجو با توجه به زمان خود مجله را انتخاب نمایند.
  9. از آنجایی که چاپ مقاله در همایش یا کنفرانس های ملی و بین المللی یکی از شیوه های آسان پذیرش و چاپ مقاله است دانشجویان می توانند با مراجعه با سایت های معتبر معرفی کنفرانس ها مراجعه نمایند.

موسسه پژوهشی آذرگان چه کاری انجام می دهد:

موسسه پژوهشی آذرگان با سابقه بیش از 5 سال فعالیت های پژوهشی در زمینه استخراج مقاله از کتاب و پایان نامه ها و  چاپ مقالات در بهترین مجلات یا کنفرانس های بین المللی و همچنین تجربه های بسیار در زمینه ترجمه تخصصی مقالات، آماده ارائه خدمات به محققان و پژوهشگران عزیز می باشد. برای ثبت سفارشات استخراج و ترجمه خود با کارشناسان ما در تماس بوده یا از طریق چت آنلاین و پست الکترونیکی azargan.pub@gmail.com  موسسه در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
بازدیدکننده
کارشناس آذرگان
2 سال پیش
در پاسخ به:
سلام قیمت ها ی تهیه انواع مقاله از پایان نامه را میخواستم. ممنون
سلام و عرض ادب هزینه استخراج مقاله از پایان نامه بستگی به نوع پکیج طلایی و یا طلایی پلاس دارد. لطفا فایل پایان نامه خود از طریق ایمیل و یا واتساپ ارسال فرمایید تا هم هزینه هر پکیج خدمتتون اعلام شود و هم بررسی شود که پایان نامه قابلیت استخراج چند مقاله با چه عنوان هایی را دارد. شماره موبایل : 09914516340 ایمیل موسسه : azargan.pub@gmail.com
بازدیدکننده
بازدیدکننده
2 سال پیش
سلام قیمت ها ی تهیه انواع مقاله از پایان نامه را میخواستم. ممنون
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش