نگارش مقاله از پایان نامه

انتشار 3 تیر 1398
مطالعه 5 دقیقه

داشتن یک یا چند مقاله علمی پژوهشی یا استخراج یافته از پایان نامه بسیار مهم بوده و امتیازی بالا برای پژوهشگران عزیز دارد اما برای نگارش مقاله از پایان نامه، گام های بسیاری وجود دارد. که استفاده از داده های خام پایان نامه نقطه شروع نوشتن مقاله است.

نگارش مقاله از پایان نامه

امروزه پژوهشگران جوان برای ایجاد اعتبار خود در جامعه علمی، لازم است که حداقل چند مقاله علمی به نام خود داشته باشند و در مجلات معتبر وزارت علوم چاپ کنند. یکی از راه های آسان برای نوشتن مقاله علمی استفاده از پایان نامه است.

اهمیت نگارش مقاله از پایان نامه

محققین و نویسندگان توانمند و آگاه میدانید که استخراج و چاپ مقاله از پایان نامه چندین مزیت دارد که عبارتند از:

  • سهولت در کار: نوشتن مقاله از پایان نامه و انتشار آن به مراتب آسان تر  بوده و نیاز به صرف وقت زیاد ندارد.
  • ارتقا شغلی: انجام تحقیقات اصلی مدت زمان زیادی طول می کشد، حال اینکه با در دست داشتن محتوای پایان نامه میتوان 2 الی 3 مقاله از آن استخراج کرده و چاپ نمود. همچنین برای دانشجویان کارشناسی ارشد و  دکتری به منظور ارتقا به مراتب بالاتر یا استخدام در مراکز عملی، نمره ای جهت بالا بردن امتیاز خود کسب می کنند.
  • جذب خوانندگان: معمولا پایان نامه ها در داخل دانشگاه تولید می شوند و خوانندگان کمتری دارند. با این حال نشریات و مجله ها به طور گسترده تر در دسترس اند و خواندن در قالب مقاله لذت بخش تر از متن های طولانی است.
  • اجتناب از تکثیر و سرقت ادبی: با بازنویسی و تصحیح مجدد پایان نامه و استخراج مقاله ای از آن، خطر کپی کردن دیگران از پایان نامه و نقل قول های بلوکی از محتوای کتبی پایان نامه به حداقل می رسد.
  • حق نسخه برداری برای نویسندگان پایان نامه وجود دارد: نویسندگان از لحاظ فنی حق استفاده مجدد از محتوای پایان نامه خود را دارند.
  • پایان نامه ها نشریات رسمی نیستند: پایان نامه ها به طور سنتی توسط پرسنل دانشگاه منتشر شده، و چند نسخه برای گردش داخلی چاپ می شوند. از آنجایی که اینها به طور گسترده ای منتشر نمی شوند، انتشار یک مقاله از آن ها در مجلات راه خوبی بدای حضور در جامعه علمی محسوب می شود. (مجلات علمی معتبر بین المللی نمایه شده در پایگاه ISI)
  • رضایت شخصی: کارهایی که برای نگارش پایان نامه خود انجام داده اید ارزشمند بوده و تلاش کرده اید و اگر بتوانید خوانندگان و شناخت گسترده ای را جذب کنید رضایت  بیشتری خواهید داشت.

از برخی تفاوت های بین پایان نامه و مقاله نگارش یافته از آن:

  1. خلاصه مقاله معمولا کوتاه تر از پایان نامه است.
  2. مقدمه ای در پایان نامه برای نشان دادن اینکه شما با ادبیات حوزه انتخابی خود آشنا هستید، استفاده می شود. در یک مقاله پژوهشی، مقدمه بسیار کوتاه تر است، زیرا تصور می شود مخاطبان هدف شما با زمینه های لازم برای درک کار شما آشنا هستند. بنابراين مقدمه ای بر مقاله شما بيشتر بر روی تنظيم صحنه برای خروجی داده ها / تحقيقاتی که شما در حال ارائه آن هستید تمرکز می کنید.
  3. بخش نتایج در پایان نامه شامل تمام یافته های شما می شود. در مقاله، این جزئیات بیش از حد خواهد بود. داده ها در این بخش باید تنها چیزی باشد که شما برای حمایت از مشکل یا فرضیه تحقیق خود نیاز دارید. اغلب نتایج در سابق ممکن است دو یا سه مقاله مختلف را نشان دهد.
  4. بحث در مقاله شما بسیار متمرکز تر از پایان نامه شما خواهد بود.

دستورالعمل های کاربردی برای استخراج مقاله از پایان نامه

چنان چه بخواهید پایان نامه خود را تبدیل به مقاله علمی کرده و امتیاز دریافت کنید، ما چند دستورالعمل کلی برای شما پژوهشگران عزیز ذکر کرده ایم که کارتان را آسان تر می کند:

  1. یک مقاله مجله بسیار کوتاه تر از پایان نامه است. به طور کلی، تعداد کل کلمه یک مقاله از مقدمه تا نتیجه گیری حدود 3000 تا 4000 کلمه برای مقالات اصلی کامل است، هر چند این رقم ممکن است بسته به موضوع و مشخصات مجله متفاوت باشد.
  2. چکیده مقاله معمولا حدود 150-250 کلمه است. شما می توانید یک چکیده مناسب را با ذکر خلاصه ای از هدف، زمینه مطالعه، روش های اصلی مورد استفاده در این مطالعه و یافته های کلیدی بنویسید.
  3. مقدمه برای پایان نامه معمولا جامع و عمیق است. از سوی دیگر، مقدمه برای مقاله مجله باید مختصر باشد، با این فرض که مخاطبان هدف در حال حاضر دارای برخی اطلاعات پس زمینه در مورد موضوع هستند. معرفی یک مقاله مجله باید هدف قرار دادن زمینه برای ارائه داده ها و نتایج از مطالعه باشد. در حالت ایده آل، مقدمه باید کمتر از یک سوم کل شمارش مقاله باشد. بنابراین، برای مثال، در مقاله 3000-4000 کلمه، مقدمه باید به حدود 1000 کلمه محدود شود.
  4. پایان نامه شامل تمام نتایج حاصل از مطالعه می باشد، اما یک مقاله تنها نتایج کلیدی مطالعه شما را نشان می دهد که فرضیه شما را پشتیبانی می کند. بخش های روش و نتایج با هم باید محدود به یک سوم از مقاله کلی باشد. اغلب نتایج پایان نامه ممکن است به استخراج 2-3 مقاله یا بیشتر منجر شود.
  5. سعی کنید در مقاله خود از جداول و آزمون های آماری(SPSS) که استفاده می کنید به صورت فشرده بوده و حجم کمی را به خود اختصاص دهند. حداکثر تعداد جداول و ارقام به مجله مورد نظر شما هم بستگی دارد و معمولا بین 5 تا 10 است.
  6. بخش نتیجه گیری مقاله باید واضح و دقیق باشد و تمرکز کامل بر روی داده های متن داشته و متناسب با آن ها نتیجه ای مختصر و مفید را ارائه دهد.
  7. نوشتن فهرست منابع در یک مقاله از بخش های مهم یک مقاله علمی پژوهشی است و باید دقیقا همان منابعی که در مقاله استفاده شده است رفرنس دهی شود.

خدمات موسسه آذرگان در استخراج مقاله از پایان نامه

  • ثبت سفارش شما
  • دریافت فایل پایان نامه از پژوهشگر
  • بررسی پایان نامه توسط کارشناسان متخصص
  • انجام فرآیند استخراج طی 2 الی 3 روز کاری
  • تحویل مقاله استخراج شده به پژوهشگر
  • چاپ و انتشار تضمینی مقاله در مجلات معتبر در صورت درخواست داوطلب

"کیفیت عالی را از ما بخواهید"

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش