وعده وزیر علوم در خصوص اجرای همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی

انتشار 11 بهمن 1400
مطالعه 1 دقیقه

وزیر علوم در خصوص نقض برخی تعهدات در پرداخت حقوق اعضای هیات علمی توضیحاتی داد و گفت: در این زمینه برخی مشکلات و تعارضات قانونی وجود دارد اما ما در تلاش هستیم مشکلات را حل کنیم.

وعده وزیر علوم در خصوص اجرای همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی

محمد علی زلفی گل در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به اعتراض اساتید نسبت به اجرای قانون همسان سازی حقوق گفت: برخی مصوباتی که در این خصوص وجود داشته مشکلات و خلاءهای قانونی دارند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که این مشکلات را مورد واکاوی قرار داده و سعی می‌کنیم آنها را حل کنیم به گونه‌ای که جامعه فرهیخته دانشگاهی ما قدر ببیند و بر صدر نشیند.

وزیر علوم درباره اینکه آیا می‌توان مصوبه مجلس را نقض کرد افزود: مصوبه مجلس را نمی‌توان نقض کرد، در مصوبه مجلس بندی آمده است که محل پرداخت حقوق از محل اموال و دارایی‌های مازاد دولت باشد که البته اموال مازاد دولت به فروش نرفته. این یک قسمت از قانون است.

وی ادامه داد: یک قسمت دیگر قانون این است که دانشگاه‌های ما استقلال داشته و هیأت امنایی اداره می‌شوند و بر اساس قوانین و مصوبات هیأت امنای خود عمل می‌کنند که در اینجا اختلاف سلیقه‌هایی در شیوه اجرای قانون وجود دارد.

زلفی گل افزود: در حال تلاش هستیم که انشاالله اشکالات و اختلاف برداشت‌هایی که از قوانین و مقررات وجود دارد را حل کنیم.

وزیر علوم درباره اینکه بنابراین باید امیدوار بود که قانون اجرا شود یاد آور شد: امکان دارد برخی جاها، خلاء های قانونی وجود داشته باشد که آنها می‌تواند مورد واکاوی قرار گرفته و اصلاح شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش