تضمین 100% کیفیت فرمت بندی و سابمیت مقاله

انتشار 13 آذر 1400
مطالعه 6 دقیقه

یکی از مهمترین مراحل در پروسه پذیرش و چاپ مقاله، مرحله فرمت بندی و ارسال آن است. در این بخش میخواهیم درمورد نحوه تضمین 100% کیفیت فرمت بندی و سابمیت مقاله صحبت کنیم.

تضمین 100% کیفیت فرمت بندی و سابمیت مقاله

 همانطور که میدانید، قشر دانشجو، یکی از پر مخاطب ترین افرادی هستند که نیاز دارند تا مقالات آنها در کمترین زمان، به نشریات علمی ارسال گردد؛ چرا که ارسال و پذیرش مقاله در نشریات علمی، میتواند امتیازات زیادی برای آنها بهمراه داشته باشد و بدون داشتن مقاله، رزومه پژوهشی ناقصی خواهند داشت. در همین راستا، یکی از مراحل مهم در پروسه چاپ مقاله، فرمت بندی و سابمیت آن است. در ادامه بطور کلی این پروسه را بررسی میکنم و در مورد نحوه فرمت بندی و سابمیت مقاله صحبت خواهیم کرد.

تصویر
 

پروسه چاپ مقالات علمی

آماده سازی مقاله: در ابتدا باید فایل مقاله خود را آماده کنید. مقاله میتواند نوشته شده یا استخراج شده از پایان نامه باشد. چون مهمترین بخش در این پروسه، این مرحله است، سعی کنید مقاله نوشته شده، مقاله با کیفیتی باشد. اگر به مجلات علمی پژوهشی ارسال میکنید، سعی کنید در کار خود نوآوری کنید. موضوع مقاله باید بروز و جدید باشد. اگر قبلا مقالات مشابه مقاله شما نوشته و چاپ شده است، باید سعی کنید نتایجی متفاوت با نتایج آنها بدست آوردید وگرنه، مقاله تکراری و قدیمی باشد، به مشکل خواهد خورد. سعی کنید از رفرنس ها جدید و مرتبط با مقاله استفاده کنید تا مقاله جدید باشد.

انتخاب نشریه: یکی از بخش های مهم در این پروسه، انتخاب نشریه هدف است. همانطور که میدانید، مجلات علمی، موضوعات و اهداف خاصی را دنبال میکنند و مقالاتی که به این مجلات ارسال میشوند، باید این نکته را رعایت کنند که مقاله و مجله، هم اسکوپ هم باشند. برای این کار باید چند ژورنال مرتبط با مقاله خود را انتخاب کنید، به بخش اهداف مجلات بروید و دقیق آنها را مطالعه کنید، سپس چند نمونه از مقالات چاپ شده در این مجلات را مطالعه کنید، در نهایت با جمع بندی این اطلاعات، نشریه ای که بیشترین ارتباط موضوعی را با مقاله شما دارد، به عنوان نشریه هدف انتخاب کنید. با توجه به حساسیت موضوع، میتوانید در انتخاب مجله از اساتید خود کمک بگیرید. اگر دانشجوی دکتری هستید و میخواهید از پایان نامه خود دفاع کنید، بهتر است قبل از انتخاب نهایی، مجله مورد نظر را به بخش پژوهش دانشگاه نشان دهید تا مورد تایید آنها هم قرار بگیرد، سپس میتوانید مقاله خود را آماده سابمیت کنید.

ترجمه تخصصی: اگر نشریه انتخابی شما داخلی باشد، معمولا تنها بخش عنوان، افیلیشن، چکیده و کلمات کلیدی نیاز به ترجمه دارد، اما اگر نشریه انتخابی شما، بین المللی باشد، باید کل مقاله به زبان انگلیسی ترجمه شود. با توجه به اینکه مقالات، دارای عبارات و اصطلاحات خاص علمی هستند، مترجمان عمومی نمیتوانند ترجمه درستی روی آنها انجام دهند و حتما باید مقاله در اختیار مترجمی قرار گیرد که علاوه بر زبان مبدا و مقصد، روی موضوع مقاله هم تخصص داشته باشد. برای مثال، اگر مقاله در حوزه مهندسی عمران است، باید مترجم به اصطلاحات تخصصی این رشته علمی اشراف کامل داشته باشد تا بتواند مفهوم درستی از مقاله را به داوران نشریات علمی برساند.

 فرمت بندی مقاله: اکنون که متن مقاله ترجمه و آماده شده است، باید مقاله را به فرمت نشریه انتخابی درآوردید. برای این کار به سایت مجله و بخش راهنمای نویسندگان بروید و فایل فرمت بندی مقاله را دانلود کنید. در این فایل ممکن است برخی تغییرات یا ملاحظات؛ مثل نوع و اندازه قلم، تعداد کلمات بخش های مختلف مقاله، نوع رفرنس دهی و ... از شما درخواست شود. بهتر است تمام موارد درخواستی مو به مو انجام شود تا مقاله برگشت نخورد.

سابمیت مقاله: اکنون که مقاله فرمت بندی شده، دیگر زمان سابمیت آن است. سابمیت مقاله معمولا به دو حالت انجام میشود. یا مجلات از سیستم سابمیت آنلاین استفاده میکنند و یا اینکه باید مقاله با ایمیل به ادیتور ارسال گردد.

سیستم سابمیت آنلاین: بیشتر نشریات معتبر از این روش برای دریافت مقالات علمی استفاده میکنند. در این حالت در ابتدا نویسنده باید در وب سایت نشریه ثبت نام کرده و یوزر و پسوورد خود را دریافت نماید. به این صورت میتواند وارد پروفایل خود شود و مراحل زیر را به ترتیب طی کند:

  • عنوان مقاله و چکیده را در محل تعیین شده خود قرار دهید.

  • نام نویسندگان را به ترتیب وارد کرده و به صورت دقیق، مشخصات افیلیشن آنها را وارد کنید.

  • نویسنده مسئول را تعیین کنید. این فرد وظیفه مکاتبه با نشریه را دارد، از این رو تمام اطلاعات، از این به بعد در حساب کاربری او نمایش داده میبشود.

  • در ادامه باید قوانین مجله، از جمله عدم ارسال به نشریه دیگر به صورت همزمان، رعایت قوانین کپی رایت و ... تایید نمائید.

  • در صورت نیاز باید کاور لتر خود را در قسمت مخصوص بارگزاری کنید. این نامه بسیار مهم است و میتواند هم نویسندگان را بخوبی معرفی کند و هم اهمیت پژوهش را بیان نماید.

  • در ادامه باید فایل مقاله، فایل عکس ها و همچنین جداول و نمودار ها به صورت جداگانه بارگذاری شود. در این فایل ها نام و مشخصات نویسندگان نباید درج گردد.

  • در ادامه دو گزینه pdf و html نمایش داده میشوند. میتوانید با انتخاب هر یک از آنها، مقاله را به همان فرمت در اختیار شما قرار دهد. در صورت تایید فایل، گزینه Submit فعال میشود و میتوانید با کلیک روی آن، مقاله را به دفتر مجله ارسال نمائید. دقت کنید پس از این مرحله امکان ادیت و تغییر در فایل وجود ندارد.

  • در ادامه کد مقاله اختصاص یافته را دریافت خواهید کرد. این کد به شما اجازه میدهد مقاله خود را از میان صد ها مقاله ارسالی به نشریه، شناسایی نمائید. همچنین برای مکاتبات با دفتر مجله یا انجام اصلاحیه از این کد استفاده خواهید کرد.

  • از این به بعد هر اصلاحیه یا سوالی که نشریه در مورد مقاله شما اعمال میکند، در کارتابل نویسنده مسئول قابل رویت است و او میتواند از این طریق پیگیر روند داوری مقاله باشد.

سیستم ایمیلی: در این روش اول باید فرمت بندی انجام شود، سپس از طریق ایمیل نشریه، نسخه نهایی را ارسال نمائید. پس از ارسال مقاله یک ایمیل حاوی کد مقاله به شما ارسال میگردد. با این کد میتوانید از سردبیر مجله وضعیت مقاله را را سوال کنید.

تصویر
 

تضمین 100% کیفیت فرمت بندی و سابمیت مقاله در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله، چاپ کتاب، ترجمه تخصصی، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند. در صورتیکه بخواهید مقاله خود را به نشریات داخلی یا بین المللی ارسال کنید، موسسه آذرگان میتواند در این راه به شما کمک کند. در ابتدا نشریات مرتبط و هم اسکوپ با مقاله معرفی، سپس پس از تایید، مقاله به فرمت مجله انتخابی در میاید و در کمترین زمان به نشریه سابمیت میشود. در پروسه فرمت بندی، سابمیت و پیگیری از نشریه، موسسه آذرگان میتواند به شما تضمین 100% کیفیت بدهد تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش