راههای توسعه همکاری دانشگاهی بین ایران و ترکیه بررسی شد.

انتشار 26 تیر 1397
مطالعه 1 دقیقه

روسای دانشگاههای سطح یک ایران و ترکیه برای توسعه همکاری های علمی و آموزشی میان دو کشور طی نشستی در شهر استانبول گرد هم آمدند.

راههای توسعه همکاری دانشگاهی بین ایران و ترکیه بررسی شد.

راههای توسعه همکاری دانشگاهی بین ایران و ترکیه با هدف ارتقای توان علمی و آموزشی بررسی شد.

آنکارا- ایرنا- رییسان دانشگاههای سطح یک ایران و ترکیه برای توسعه همکاری های علمی و آموزشی میان دو کشور طی نشستی در شهر استانبول گرد هم آمدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در نشست مدیران دانشگاه های ایران و ترکیه که با محوریت تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره های مشترک آموزشی و پژوهشی برگزار شد، طرفین در خصوص راه های ارتقای توان علمی و آموزشی و انجام فعالیت های پژوهشی میان مراکز آموزش عالی دو کشور به رایزنی پرداختند.
این نشست دو روزه با پیگیری دانشگاه تبریز به عنوان مسئول کارگروه ملی همکاری های علمی ایران و ترکیه و به میزبانی دانشگاه آیدین استانبول برگزار شد.
در این نشست از طرف ایران رئیسان دانشگاه تهران، صنعتی شریف، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، علامه طباطبایی، خواجه نصیرالدین طوسی، تربیت مدرس و علم صنعت با طرف های ترک به رایزنی و گفت و گوی تخصصی در حوزه های علمی و مدیریت مراکز دانشگاهی پرداختند.
دکتر محمود نیلی رییس دانشگاه تهران در این همایش علمی گفت: همکاری بین المللی میان دانشگاه های ایران و کشورهای مختلف، دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری است.
دکتر محمدرضا پورمحمدی رییس دانشگاه تبریز هم با اشاره به مرحله تجاری سازی برخی پروژه های مشترک میان مراکز دانشگاهی ایران و ترکیه اظهار امیدواری کرد که در چارچوب همکاری علمی بین دو کشور، طرفین از ظرفیت ها و تجارب یکدیگر استفاده کنند.
در نشست دو روزه روسای دانشگاههای ایران و ترکیه چندین تفاهم نامه همکاری امضا شد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش