تسهیلات ویژه دانشگاه آزاد برای ثبت‌نام غیر حضوری دانشجویان

انتشار 11 آبان 1399
مطالعه 2 دقیقه

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از توافق با سازمان نظام وظیفه برای ارائه خدمات غیرحضوری به دانشجویان جدید این دانشگاه خبر داد.

تسهیلات ویژه دانشگاه آزاد برای ثبت‌نام غیر حضوری دانشجویان

 احمد حیدری با اشاره به ارائه خدمات غیرحضوری به دانشجویان جدیدالورود، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، امسال برای نخستین‌بار ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی به صورت غیرحضوری در حال انجام است و پذیرفته‌شدگان تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند از طریق سامانه آموزشیار ثبت‌نام خود را برای نیمسال تحصیلی جاری انجام دهند.

وی ادامه داد: با توجه به تحولات دانشگاه آزاد اسلامی، امسال شاهد افزایش متقاضیان تحصیل در تمامی مقاطع این دانشگاه بودیم، بنابراین به‌منظور حفظ سلامت دانشجویان و ثبت‌نام ورودی‌های جدید، دانشگاه آزاد اسلامی شرایطی را فراهم کرده تا نیازی به حضور دانشجویان جدیدالورود در واحدها و مراکز دانشگاهی نباشد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: براساس تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، توافق‌نامه‌ای برای ارائه تسهیلات غیرحضوری به دانشجویان جدیدالورود به امضا رسید تا از سفرهای شهری و بین شهری و تجمع پذیرفته شدگان در واحدهای دانشگاهی جلوگیری شود.

حیدری افزود: براساس این توافق‌نامه، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی پس از ثبت‌نام در سامانه آموزشیار، می‌توانند مدارک هویتی و تحصیلی خود را برای تطبیق و ارسال به واحد دانشگاهی پذیرفته شده به یکی از دفاتر پست دولتی محل سکونت خود ارائه و تحویل دهند. دفاتر پست دولتی نیز پس از دریافت و تطبیق هویت افراد پذیرفته شده، مدارک را به واحد و مرکز دانشگاهی ارسال می‌کنند. فهرست این دفاتر در پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی و سامانه آموزشیار درج شده است.

وی با تأکید بر اینکه با امضای این توافق‌نامه، دانشجویان جدید برای انجام مراحل ثبت‌نام نیازی به مراجعه حضوری به واحدهای دانشگاهی ندارند، گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با مراجعه به دفاتر پستی سراسر کشور می‌توانند از این خدمات استفاده کنند. مدارک مورد نیاز پذیرفته‌شدگان جهت ارائه به شرکت پست در سامانه‌ اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی و سامانه آموزشیار اطلاع‌رسانی شده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از تمهیدات سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای ارائه خدمات غیرحضوری به دانشجویان خبر داد و گفت: پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از تسهیلات فراهم شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، می‌توانند با در دست داشتن پرینت گواهی قبولی خود از سامانه‌های http://azmoon.net یا http://azmoon.org یا http://sanjesh.org و مراجعه به دفاتر پلیس‌۱۰+، برگه گواهی معافیت تحصیل خود را از این دفاتر دریافت و به همراه سایر مدارک برای ارسال به واحد دانشگاهی، به دفاتر پستی تحویل دهند. درخواست ثبت معافیت تحصیلی توسط واحد دانشگاهی از طریق سایت http://epolice.ir انجام می‌شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: ثبت درخواست معافیت تحصیلی در دانشگاه‌های مستقر در شهر تهران به صورت اینترنتی انجام می‌شود و دانشجویان ورودی سال تحصیلی جدید می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به نشانی http://services.epolice.ir یا http://epolice.ir برای دریافت مجوز ثبت‌نام (معافیت تحصیلی) اقدام کنند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش