ترجمه تخصصی مقالات روانشناسی بالینی

انتشار 30 خرداد 1397
مطالعه 4 دقیقه

ترجمه متون تخصصی هر رشته نیازمند مترجمان همان رشته می باشد. بنابراین موسسه آذرگان برای شما متقاضیان عزیز این امكان را فراهم می سازد كه ترجمه مقالات تخصصی خود را به متخصصان رشته خود بسپارید.

ترجمه تخصصی مقالات روانشناسی بالینی

معرفی مختصری از روانشناسی بالینی

روانشناسی بالینی در ایران به عنوان یکی از گرایش های رشته روانشناسی در حوزه علوم انسانی است که مربوط به  درک، پیش‌بینی و درمان نابهنجاری، ناتوانی و آشفتگی‌های شناختی، هیجانی، زیست‌شناختی، روان‌شناختی، اجتماعی و رفتاری می شود. روانشناسی بالینی مهم ترین گرایش در بین گرایشهای روانشناسی است. پذیرش سازمان ها و دانشگاه ها برای کار، نسبت به روانشناسان بالینی بیشتر است. در واقع روانشناسی بالینی با معاینه، تشخیص، درمان و جلوگیری از اختلالات ذهنی سروکار دارد. در کل نقش های روانشناسی بالینی در شش حوزه می باشد که عبارتند از: ارزیابی و تشخیص، مداخله و درمان، مشاوره، آموزش و نظارت بر کار روان درمانگرها، پژوهش و مدیریت.

در کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، حوزه درمان مد نظر است. یعنی دوستانی که در حال تحصیل مقطع ارشد روانشناسی بالینی هستند، علاوه بر آمار و روش تحقیق که لازمه هر رشته ایست، دروس مرتبط با ریشه یابی علل و درمان بیماری ها را میگذرانند. آسیب پیشرفته، ارزیابی و تشخیص و مداخله و درمان بیماری ها (با توجه به هر دانشگاه و اساتید، درمان متناسب با حوزه کاری اساتید ارائه می شود). اکثر کارهای روانشناس بالینی در راستای درمان و تشخیص، آموزش و پژوهش است. روانشناسان بالینی غالباً در بیمارستان‌ها، بخش خصوصی یا نهادهای دانشگاهی کار می‌کنند. آن‌ها روش‌های عملی و رویکردهای نظری متعددی را فرا میگیرند. برخی از آنان در درمان اختلالات خاصی تخصص دارند. درمان بعضی از جدّیترین اختلالات روانی از قبیل اسکیزوفرنی و افسردگی بر عهده روانشناسان بالینی است. 

روانشناسان بالینی علاوه بر کار کردن با بیماران، باید سابقه و پرونده  معاینه، تشخیص و اهداف درمانی بیمار را نگهداری کنند. این پرونده به پیگیری روند پیشرفت درمان کمک می‌کند. با وجودی که روانشناسان بالینی غالباً در مراکز درمانی و بهداشتی کار می‌کنند امّا پزشک نیستند و دارو تجویز نمی‌کنند.  روانشناسان‌  بالینی می‌توانند در مورد بازآموزی‌ افراد نیز عهده‌‌دار مسئولیت‌ گردند. اگر چه‌ در اغلب‌ این‌ موارد، روانشناسان‌ بالینی بعنوان‌ عضوی‌ از یک‌ تیم‌ شامل‌  : روانپزشک‌، پرستار و مددکار اجتماعی‌ کار خواهند کرد ولی‌ آموزش‌ تخصصی‌ آن‌ها باید  به‌ گونه‌ای‌ باشد که‌ بتوانند بخش‌ زیادی‌ از مسئولیت‌ها را به‌ تنهایی‌ برعهده‌  گیرند. کلینیک های ترک اعتیاد، روان درمانی های فردی، زوجی و کودک، درمان های نوین نوروفیدبک و … نیز از گستره کارهایی است که روان شناسان می توانند در آن فعالیت کنند.

روانشناسی بالینی لازم است قبل از کار مشاوره از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران مجوز بگیرند. آن دسته از دوستانی هم که کارشناسی نامرتبط دارند، برای اخذ مجوز از نظام لازم است پس از پایان دوره کارشناسی ارشد و گذراندن میزان کارورزی معین شده، امتحان جامعی مبنی بر داشتن دانش لازم در این رشته را نیز بگذرانند.

مزایای رشته روانشناسی بالینی :

  • کمک به دیگران برای غلبه بر مشکلاتشان می‌تواند بسیار ارضاءکننده باشد.
  • نیازها و چالش‌های متفاوت هر بیمار، روانشناس بالینی را وامی دارد که در جستجوی راه حل‌های ابتکاری و خلاقانه برآید.
  • امکان کار خصوصی وجود دارد.
  • معایب رشته روانشناسی بالینی :
  • احتمال فشار کاری زیاد به دلیل طبیعت و ماهیت دشوار درمان.
  • سروکار داشتن با بیماران پرتوقع، اهل جرو بحث و از نظر روانی ناپایدار.
  • صرف وقت زیاد برای هر بیمار.

اهمیت ترجمه تخصصی مقالات روانشناسی بالینی

با توجه به اهمیت رشته روانشناسی بالینی و ارتباط مستقیم آن با سلامت روح و روان انسان، اهمیت دستیابی به یافته ها و تحقیقات نوین در سراسر دنیا واضح و مبرهن است. لذا برای برداشتن گام های بلند در جهت اعتلاء و پیشرفت علم روانشناسی برآنیم، تا با ارائه خدمات باکیفیت و حرفه ای در عرصه ترجمه تخصصی و چاپ مقالات روانشناسی شما پژوهشگران عزیز و جویای علم را همراهی نماییم.

این مهم تنها با به کارگیری کادری مجرب و متخصص در این حیطه امکان پذیر می باشد. لذا موسسه انتشاراتی آذرگان با داشتن سابقه ای بی بدیل در زمینه ترجمه تخصصی این اطمینان را به شما می دهد که خدماتی که ارائه می دهیم، در خور شما دانشجو و استاد گرانقدر می باشد.

مترجم های رشته روانشناسی بالینی گروه آذرگان، به طور تخصصی به ترجمه متون و مقالات روانشناسی بالینی می پردازد. شما دانشجویان رشته روانشناسی بالینی می توانید ترجمه متون تخصصی خود را به دست مترجمان  ما بسپارید تا از ترجمه ای روان و تخصصی بهره مند شوید. گروه مترجمان روانشناسی بالینی متشکل از فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته روانشناسی بالینی  می باشند که تجربه کافی در زمینه ترجمه متون روانشناسی بالینی را دارند و همچنین قادر هستند ترجمه متون روانشناسی بالینی را با کیفیتی عالی انجام دهند.  

به دلیل اینکه دروس تخصصی، گرایش های مختلفی دارند،  لذا به منظور انجام ترجمه تخصصی تر متون، از مترجمین دانش آموخته گرایش های مختلف استفاده می کنیم. شما می توانید ترجمه متون روانشناسی بالینی مربوط به کلیه گرایش های این رشته را به دست مترجمان ما بسپارید. ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی کلیه متون مربوط به رشته روانشناسی بالینی شامل، کتاب ها، پایان نامه ها، مقالات و سایر متون تخصصی رشته روانشناسی بالینی پذیرفته می شود. استفاده از مترجمان دانش آموخته روانشناسی بالینی باعث می گردد که حین ترجمه متون تخصصی روانشناسی بالینی، اصطلاحات این رشته به درستی به کار گرفته شود و در نهایت مقاله به طور کاملا تخصصی ترجمه گردد.

همچنین آگاهی از موضوع ها و مطالب علمی این رشته باعث می شود که مترجم با درک مفهوم متن مورد نظر، اقدام به ترجمه آن نماید و نهایتا ترجمه به صورت مفهومی انجام گیرد و از ترجمه تحت الفظی اجتناب شود. هدف ما ارائه خدمات مناسبی در زمینه ترجمه متون روانشناسی بالینی می باشد. امید است رضایت شما دانشجویان رشته روانشناسی بالینی را بتوانیم جلب نماییم.

خدمات موسسه انتشاراتی آذرگان

امروزه ترجمه کتابها و متون تخصصی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است که ترجمه متون تخصصی روانشناسی بالینی از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین  به منظور کمک به جامعه دانشگاهی و فرهیختگان، موسسه آذرگان متخصصین تمامی دروس را در یک مجموعه گردآورده تا بر این مهم دست یابد. هدف ما ارائه بهترین خدمات در راستای آرمان مشتری مداری و کمک به جامعه علمی و دانشگاهی کشورمان می باشد.

امید است، گامی که برداشته ایم در جهت پیشرفت علمی و تحقیقاتی کشورمان بوده و به همت پژوهشگران جوان وطنمان در این مسیر هر روز ثابت قدم تر از قبل باشیم. 
برای
ثبت سفارش و دریافت مشاوره و اطلاعات تکمیلی در تمامی زمینه های فعالیتی موسسه آذرگان به سایت اصلی آذرگان مراجعه نمایید.

تخصص ما، پشتوانه اعتماد شماست.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش