ترجمه تخصصی متون معماری

انتشار 2 تیر 1397
مطالعه 3 دقیقه

یکی از مهمترین مسائل برای دانش پژوهان دوره های تکمیلی ، ترجمه تخصصی مطالب سایر نویسندگان در موضوعات مرتبط است. در این مطلب ، ترجمه تخصصی متون معماری را مورد بررسی قرار میدهیم.

ترجمه تخصصی متون معماری

معرفی رشته معماری

برای اینکه بتوانید رشته تحصیلی خود را به درستی انتخاب کنید ، باید در ابتدا از توانایی ها و علایق خود ، به خوبی آگاه باشید. برای کسی که می خواهد تحصیلات خود را در رشته مهندسی معماری ادامه دهد ، ذوق هنری ، قدرت خلق اثری نو ، داشتن تخیل بالا و از همه مهمتر روحیه کار گروهی ، حداقل مواردی است که باید در وجود خود داشته باشد. این رشته تلفیقی از ذوق هنری و فن مهندسی است که قدمتی طولانی در تاریخ ایران و جهان دارد.

مهندس در لغت به کسی می گویند که از هندسه و مباحث آن سر رشته دارد و معمار کسی است که از این هنر استفاده کرده و مباحث هندسی را روی بنا ها بکار برد. او با تفکرات ناب و خلاقانه خود ، با توجه به فرهنگ ، سبک منطقه ، اقلیم و کاربری فضا ، شروع به اتود زنی می کند. معماری یکی از هفت هنر اصلی است و آثار معماران در زمره آثار هنری مورد بررسی قرار می گیرد.

تفاوت رشته معماری و رشته عمران

ساختمان سازی بخش های مختلفی دارد که هر بخش ، نیازمند متخصصان مربوطه است. بخشی که مربوط به اسکلت ساختمان است باید ، به مهندسین عمران واگذار شود و بخش ظاهری آن را به مهندسین معمار نسبت می دهند. در واقع در ساختمان سازی تصمیم گیری در مورد اسکلت سازه ها مانند تیر ها ، ستون ها ، پی و بادبند ها به عهده مهندس عمران است و تصمیم گیری در زمینه نمای ساختمان ، پلان طبقات ، دکوراسیون داخلی و ... بر عهده مهندس معمار خواهد بود و در کل مجموعه ، باید بین این دو ، تعامل و هم فکری وجود داشته باشد تا در آینده هیچ تناقضی شکل نگیرد.

آینده شغلی مهندسی معماری

این مزیت بسیار بزرگ برای یک رشته درسی است که  بازار کار بسیار گسترده ای داشته باشد ، اما یک واقعیت هم وجود دارد که تمام افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند نمیتواند پروانه نظام مهندسی بگیرند و موفق به راه اندازی دفتر مهندسی گردند.

موقعیت های شغلی برای یک مهندس معمار

  • سرپرستی دفاتر معماری ( مهندسین مشاور )

  • نظارت عمومی و عالی بر صحت انجام کار در عملیات اجرای ساختمان.

  • برنامه ریزی و مدیریت اجرائی پروژه های معماری

  • تاسیس و سرپرستی موسسات پیمانکاری و احداث ساختمان

  • طراحی پارک ها و میادین شهری و محوطه سازی

  • طراحی تک بنا ها در مقیاس های کوچک و انجام دکوراسیون داخلی آنها

  • انجام کارهای پژوهشی و آموزشی در زمینه طراحی فضا

  • تدریس در هنرستان و آموزش گاه های مختلف در زمینه معماری و نقشه کشی

  • استخدام در سازمان های دولتی  مانند شهرداری ، بنیاد مسکن ، مسکن و شهرسازی و بانک ها به عنوان کارشناس ارزیابی

  • کار به صورت آزاد به شکل طراحی دکوراسیون داخلی 

ترجمه تخصصی

در سالهای اخیر به دلیل نیاز شدید صنایع و علوم مختلف به ترجمه تخصصی ، ترجمه دیگر آن مفهوم ساده گذشته را ندارد. بسیاری از دانشمندان و پژوهشگران برای اینکه بتوانند از تمام ظرفیت علمی در سطح بین المللی بهره ببرند ، نیاز دارند تا از نتایج تحقیقات سایر محققان آگاهی یابند و از آنها در پژوهش های خود استفاده کنند. همچنین بسیاری از پژوهشگران داخلی برای اینکه بتوانند حاصل تلاش ها و زحمات خود را در سطح بین المللی ببینند و جامعه علمی را از نتایج تحقیقلات خود آگاه سازند ، نیاز دارند تا نوشته های خود را به صورت تخصصی ترجمه کنند.

مفهوم ترجمه تخصصی

ترجمه تخصصی در واقع شامل متون مقالات و پایان نامه ها و کتاب هایی میشوند که دارای کلمات و اصطلاحات تخصصی رشته های مختلف علمی می باشند. هر مترجمی نمی تواند به درستی این متون را ترجمه کند  و مترجم این گونه نوشته ها باید علاوه بر اینکه به زبانهای مبدا و مقصد تسلط دارند ، باید در موضوع متن نیز دارای تحصیلات آکادمیک باشد.

ترجمه تخصصی متون معماری

همان طور که اشاره شد ، کسی که می خواهد متون رشته معماری را ترجمه کند ، باید علاوه بر اینکه به زبان فارسی و انگلیسی مسلط است ، باید خود ، دانش آموخته رشته معماری باشد.

موسسه آذرگان

این موسسه با سالها تجربه در زمینه ترجمه تخصصی متون رشته های مختلف علمی ، با اجماع بهترین مترجمین تخصصی در کشور ، توانایی ترجمه تخصصی تمام گرایش های علمی را به 37 زبان زنده دنیا ، داراست. از این رو شما کافیست درخواست خود را از طریق ایمیل موسسه ثبت سفارش کنید تا در کمترین زمان به انجام آن مبادرت کنیم.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش