تفاوت مقاله JCR و ISI listed چیست؟

انتشار 21 فروردین 1397
مطالعه 3 دقیقه

موسسه اطلاعات علمی ISI ، مقالات خود را به دو بخش JCR و ISI listed تقسیم بندی میکند که از لحاظ ایمپکت دار بودن باد یکدیگر تفاوت دارند.

تفاوت مقاله JCR و ISI listed چیست؟

 مؤسسه اطلاعات علمی Institute for Scientific Information در سال 1960 توسط یوجین گارفید، با تمرکز بر علم سنجی و انتشارات علمی تاسیس گردید. در سال 1992 این موسسه توسط تامسون خریداری شد، اکنون با نام  Thomson Scientific در سراسر جهان شناخته شده است. پایگاه ISI ، خدمات نمایه سازی پژوهش های علمی - تحلیلی و نگهداری داده های پژوهشی از هزاران نشریه را بر عهده دارد. این خدمات از طریق سرویس پایگاه داده ی Web of Knowledge در دسترس است.در این پایگاه به پژوهشگران این اجازه داده میشود که مقالات پر ارجاع را ببینند و بدانند چه مقالاتی از این مقاله ها مطلبی را نقل قول کرده اند.

عوامل مورد ارزیابی و رعایت استانداردهای بانک اطلاعاتی ISI:

  •  کمیته علمی منتخب مجله

  •  تنوع بین المللی مقالات چاپ شده در آن

  •  نشر به موقع مجله

  • جایگاه نشر آن

از جمله مواردی که در ارزیابی یک مجله مورد بررسی قرار میگیرد ، عناوین ، چکیده ، کلمات کلیدی می باشد و منابع باید به زبان انگلیسی نوشته شود تا تحت داوری و ارزیابی این پایگاه قرار گیرد. داوری مقالات چاپ شده در ژورنال های منتصب به این پایگاه ، توسط داوران نام آشنا ، که خود جز محققان پژوهش های بزرگ بوده اند انجام میگیرند و معیار داوری بر پایه ی غنای علمی و اعتبار موضوعی پژوهشها بنا شده است.

انواع تقسیم بندی مجلات ISI

  1. مجلات JCR ( مجلات دارای ایمپکت فکتور )

  2. مجلات ISI listed ( مجلات بدون ایمپکت فکتور)

مجلات JCR

گزارش استنادی مجلات (Journal Citation Reports) یا به اختصار JCR،  به صورت سالانه، توسط موسسه اطلاعات علمی تامسون (ISI) در دو نسخه علوم (Sciences) و علوم اجتماعی (Social Sciences) منتشر می شود. ورود مجلات به JCR بسیار سخت است. آنها باید قوانین و استانداردهای بسیاری را که از سوی موسسه ISI تعیین گردیده است، رعایت نمایند. مجلات پس از ورود به JCR نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند و در صورتی که قوانین و استانداردهای موسسه ISI توسط آنها رعایت نشده باشد، نام آنها از JCR حذف می شود. در واقع معتبرترین مجلات علمی، مجلاتی هستند که در JCR نمایه می شوند.

برای فهمیدن اینکه یک مجله JCR است ، کافی است بدانیم بخش Coverage آن جز سه دسته ی زیر است.در غیر این صورت، آن مجله ISI listed  به شمار میرود.

 Science Citation Index Expanded Source Publication

Arts and Humanities Citation Index Source Publication

Social Science Citation Index Source Publication

مجلات ISI listed 

این مجلات به مجلات پولی مشهور هستند.این مجلات دارای تاییدیه دانشگاههای معتبر داخلی و خارجی هستند و برای مقاطع کارشناسی ارشد و محاسبه دکتری توصیه میشوند.این مجلات بدون ایمپکت فکتور هستند.

موسسه انتشاراتی آذرگان آمادگی خود را برای ارسال مقالات علمی شما به بهترین ژورنالهای داخلی و خارجی اعلام میکند.

  • چاپ مقالات در JCR بستگی به محتوای مقاله شما دارد و موسسه تنها  30 درصد حق رایزنی با مجلات را دارد.

  • هزینه ی دریافتی برای این مجلات ، 250 هزار تومان و زمان داوری آن 1 الی 3ماه میباشد.

  • چاپ مقاله در مجلات معتبر ISI listed ، تضمینی بوده و هزینه ی آن بسته به نوع مجله متفاوت است و زمان داوری این مجلات 3 الی 4 هفته است. 

موسسه انتشاراتی آذرگان با سالها تجربه در سابمیت و چاپ مقاله، به شما این نوید را میدهد که تمام مراحل چاپ یک مقاله، از فرمت بندی، ترجمه، ویرایش ادبی، سابمیت و پی گیری های لازم جهت چاپ سریع، با قیمتی مناسب برای شما فرهیختگان عزیز انجام می پذیرد. شما میتوانید درخواست خود را از طریق ایمیل موسسه به نشانی : azargan.pub@gmail.com  و یا شماره تلفن های 09914516340  -ثبت سفارش کنید تا در کمترین زمان ممکن به انجام آن مبادرت کنیم. در ضمن اخبار سایت در مورد معرفی مجلات جدید و لیست ژورنال های نامعتبر و جعلی را از کانال تلگرامی ما دنبال کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
بازدیدکننده
کارشناس آذرگان
2 سال پیش
در پاسخ به:
با سلام. با داشتن نام مجله چگونه می توانیم از اینکه دارای نمایه jcr هست یا خیر اطلاع حاصل کنیم؟
سلام وقت بخیر می توانید نام مجله و یا کد issn را در این لینک سرچ نمایید. https://access.clarivate.com/login?app=jcr&referrer=target%3Dhttps
بازدیدکننده
بازدیدکننده
2 سال پیش
با سلام. با داشتن نام مجله چگونه می توانیم از اینکه دارای نمایه jcr هست یا خیر اطلاع حاصل کنیم؟
بازدیدکننده
تیم پشتیبانی
4 سال پیش
در پاسخ به:
سلام راجب به چاپ مقاله جهت دفاع پایان نامه نیاز دارم راهنمایی بفرمائید
سلام روز بخیر برای معرفی مجلات و شرایط آنها ، لطفا چکیده و عنوان مقاله خود را بههمراه شماره تماستان ، برای ما ایمیل بزنید. باتشکر
بازدیدکننده
محمدرصارییسی
4 سال پیش
سلام راجب به چاپ مقاله جهت دفاع پایان نامه نیاز دارم راهنمایی بفرمائید
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش