تفاوت انگلیسی آمریکایی با بریتانیایی

انتشار 25 آذر 1398
مطالعه 2 دقیقه

یکی از سوالاتی که ذهن اکثر زبان آموزان را درگیر میکند ، تفاوت های موجود در لهجه آمریکایی و بریتانیایی دارد. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

تفاوت انگلیسی آمریکایی با بریتانیایی

تفاوت انگلیسی آمریکایی با انگلیسی بریتانیائی در چیست؟ بسیاری زبان آموزان در هنگام آموزش زبان ، واقعا نمیدانند آموزش آنها با لهجه امریکایی انجام می شود یا بریتانیائی. این مسئله باعث می شود در زمان مکالمه و تلفظ کلمات به مشکل برخورد کنند. در واقع بهتر است از همان روزهای آغازین آموزش ، تکلیف مشخص باشد. در بخش بعدی بطور مفصل به این موضوع میپردازیم.

زبان آمریکایی و بریتانیائی چقدر با هم تفاوت دارند؟

همانطور که متوجه شدید ، در لهجه آمریکایی و بریتانیائی تفاوت هایی وجود دارد که این تفاوت ها خیلی نیستند. در واقع میتوان گفت اگر یکی از زبان ها را بخوبی یاد بگیرید ، میتوانید با تمرین مناسب ، زبان بعدی را هم بخوبی یاد بگیرید. 

تفاوت در لهجه : مهمترین و اساسی ترین تفاوت هایی که بین دو انگلیسی آمریکایی و بریتانیائی وجود دارد ، در طرز گویش و تلفظ واژه ها است. البته این بدان منظور نیست که همه واژه ها در این دو زبان متفاوتند. اتفاقا زبان امریکایی و بریتانیائی بسیار بهم نزدیک هستند و تفاوت آنها در جزئیات است. این جزئیات برای افراد مبتدی گیج کننده است و آنها را دچار مشکل میکنند.

برای آموزش زبان آمریکائی یا بریتانیائی چاره ای نیست ، جز اینکه سخت تمرین کرد تا ریزه کاری های زبان را یاد گرفت.

تفاوت در املای واژه ها: یکی دیگر از تفاوتهای این دو زبان در فرم نوشتاری واژه ها است. برای مثال در زبان آمریکایی مینویسند "color" اما در بریتانیائی مینویسند "colour" ؛ یا در آمریکائی مینویسند "center" اما همین کلمه در بریتانیائی "centre" نوشته میشود. این کلمات زیاد نیستند ، اما زبان اموزان برای اینکه اشتباه نکنند ، باید از تمام این تفاوت ها آگاه باشند. با دانستن این موارد ، می توانید با خواندن جمله سریعا متوجه شوید نویسنده اثر اهل آمریکا است یا اهل بریتانیا.

تفاوت در معنا : در برخی موارد دیده شده ، معنای واژه ی یکسانی در زبان های امریکائی و بریتانیائی ، متفاوت است. برای مثال واژه "mean" در آمریکا به معنای "بد اخلاق" است ، این واژه در بریتانیا "خسیس" معنا می شود. دانشتن این موضوع میتواند در بکار گیری واژه ها به ما کمک کنند.

تفاوت گرامری : در گرامر زبان های آمریکایی و بریتانیائی ، تفاوت های بسیار کوچکی دیده میشود. این تفاوت ها ریز هستند ، اما برای اینکه بتوانید درست صحبت کرده و درست بنویسید ، نیاز دارید تا از تمام این جزئیات آگاه شوید.

ترجمه زبان در موسسه آذرگان

این موسسه کار خود را از سال 1391 آغاز کرد و در طی چندین سال به طور تخصصی در چند بخش از جمله ، چاپ کتاب ، چاپ مقاله ، ترجمه تخصصی و ... به صورت دپارتمان های جداگانه به ارائه خدمات پرداخته است. ما در بخش ترجمه ، از بهترین مترجمان تخصصی رشته های مختلف بهره می بریم و تمام تلاش خود را می کنیم تا در زمینه های مختلف علمی ، حس رضایت مندی را در ذهن مشتریان ایجاد کنیم.

موسسه آذرگان ، بهترین موسسه ارائه کننده خدمات پژوهشی در کشور

تصویر

برای ثبت سفارش ، لطفا کلیک کنید.

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش