تدوین محتوای آموزشی «مدیریت بحران» برای دانشگاه ها

انتشار 21 تیر 1399
مطالعه 1 دقیقه

سرفصل ها و محتوای آموزشی دو واحد درسی دانشگاه های کشور در ارتباط با «مدیریت بحران»، تدوین و اجرا می شود.

تدوین محتوای آموزشی «مدیریت بحران» برای دانشگاه ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، هیات ممتحنه، ارزشیابی و برنامه ریزی رشته «سلامت در حوادث و بلایا» کشور با تشکیل جلسه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، اعلام کرد که سرفصل ها و محتوای آموزشی دو واحد درسی دانشگاه های کشور در ارتباط با « مدیریت بحران »، تدوین و اجرا می شود.

اعضای هیات بورد کشوری رشته «سلامت در حوادث و بلایا» با توجه به شرایط کشور بلحاظ حوادث طبیعی و غیرمترقبه (مانند سیل، زلزله و...) و همچنین اپیدمی بیماری هایی مانند کرونا، بر ضرورت تدوین و اجرای دو واحد درسی برای تمامی دانشجویان رشته های مختلف در دانشگاه های تحت پوشش وزارتخانه های بهداشت و علوم، تاکید کردند.

دکتر حمیدرضا خانکه دبیر این هیات و مدیر گروه و مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، در جلسه هیات ممتحنه این رشته گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در همین ارتباط، و ابلاغ آن از سوی دولت، برنامه ریزی آموزش های مرتبط با «مدیریت بحران» برای تمامی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور لازم الاجراست.

وی با اشاره به دستور وزیر بهداشت برای توانمندسازی مدیران کشور نسبت به «مدیریت بحران»، بررسی چگونگی برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی در این خصوص را به اعضای هیات ممتحنه، ارزشیابی و برنامه ریزی رشته «سلامت در حوادث و بلایا» کشور پیشنهاد داد.

به گفته دکتر خانکه، پیگیری مراحل قانونی تاسیس مقطع کارشناسی ارشد رشته «سلامت در حوادث و بلایا» در دانشگاه ها و همچنین دستیابی به راهکارهای لازم برای حل مشکلات اشتغال فارغ التحصیلان این رشته، در برنامه کاری هیات بورد رشته «سلامت در حوادث و بلایا» قرار دارد.

در ادامه این نشست،  اعضای هیات ممتحنه، ارزشیابی و برنامه ریزی رشته « سلامت در حوادث و بلایا » کشور که شامل ۱۲ تن از مدیران حوزه های مختلف سلامت و متخصصان و اساتید رشته های مرتبط در دانشگاه های علوم پزشکی کشور می شوند، در مورد مفاد دستور کار هیات، تبادل نظر کردند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش