تبدیل پایان نامه به کتاب (بصورت گام به گام) با هدف دریافت امتیاز مصاحبه دکتری

انتشار 30 شهریور 1400
مطالعه 5 دقیقه

داوطلبان شرکت در مصاحبه دکتری برای اینکه بتوانند در این آزمون موفق باشند، باید امتیاز پژوهشی بالایی کسب کنند. در این مقاله میخواهیم در مورد تبدیل پایان نامه به کتاب (بصورت گام به گام) صحبت کنیم.

تبدیل پایان نامه به کتاب (بصورت گام به گام) با هدف دریافت امتیاز مصاحبه دکتری

پس از اینکه داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع دکتری امتیاز لازم را در آزمون کتبی کسب کردند، با توجه به شانس هایی که دارند، از یک یا چند دانشگاه دعوت به مصاحبه میشوند. معمولا در چند سال اخیر امتیاز کلی داوطلب از مجموع 50 درصد امتیاز کتبی و 50 درصد امتیاز آزمون مصاحبه تشکیل میشود. درست است که امتیاز کتبی و مصاحبه به یک اندازه است اما آزمون مصاحبه، با توجه به حساسیت بالای داوران، از اهمیت خاصی برخوردار است. در این آزمون، داوطلب باید به اساتید نشان دهد که توانایی و لیاقت ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارد. در ادامه در مورد نحوه امتیاز دهی در آزمون مصاحبه صحبت خواهیم کرد.

نحوه امتیاز دهی در آزمون مصاحبه دکتری

آزمون مصاحبه دکتری کلا دارای 100 امتیاز است که در سه بخش مختلف، داوران به داوطلبان امتیاز میدهند. این سه بخش عبارتند از:

امتیازات پژوهشی: امتیازات پژوهشی همان رزومه علمی داوطلب است که با توجه به نظر داوران به داوطلب تا 40 امتیاز تعلق میگیرد. در همین راستا، داشتن مقاله پذیرش شده در نشریات علمی پژوهش داخلی و خارجی تا 7 امتیاز، داشتن گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تا 7 امتیاز، برگزیدگان در جشنواره علمی معتبر علمی (خوارزمی، فارابی، رازی و ...) تا 7 امتیاز و در مجموع ماکزیمم تا 22 امتیاز پژوهشی برای داوطلب در نظر میگیرند. داشتن مقالات علمی ترویجی برای هر مقاله مرتبط با رشته تا 3 امتیاز و ماکزیمم تا 6 امتیاز در نظر میگیرند. همچنین داشتن مقالات کنفرانسی خارجی مرتبط با رشته تا 2 امتیاز و مقالات داخلی 1 امتیاز دارند که در مجموع ماکزیمم تا 4 امتیاز میتوانند دریافت کنند. داشتن کتاب تالیف شده، ترجمه شده از منابع خارجی یا استخراج شده از پایان نامه تا 4 امتیاز در نظر میگیرند. در صورت داشتن پایان نامه با کیفیت میتوانند تا 4 امتیاز پژوهشی دریافت کنند.

امتیازات آموزشی: امتیازات آموزشی همان رزومه تحصیلی داوطلب است که با توجه به نظر داوران به داوطلب تا 30 امتیاز تعلق میگیرد. در همین راستا میانگین کل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) تا 6 امتیاز، میانگین کل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد نا پیوسته (بدون احتساب نمره پایان نامه) تا 5 امتیاز، طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد برای هر کدام تا 3 امتیاز، برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی تا 5 امتیاز و داشتن مدرک معتبر زبان (تافل، آیلتس، تولیمو و ...) با توجه به امتیاز کسب شده توسط داوطلب، تا 8 امتیاز درنظر میگیرند.

امتیازات خود جلسه آزمون: امتیازات جلسه همان میزان تسلط داوطلب و رفتار او در طول جلسه مصاحبه است که با توجه به نظر داوران تا 30 امتیاز به داوطلب تعلق میگیرد. در همین راستا، تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به سوالات 3 امتیاز، وسعت نظر، نوآوری و کار آفرینی 3 امتیاز، شخصیت، متانت و نحوه تعامل 3 امتیاز، نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی 3 امتیاز، توانایی فن بیان و انتقال مطالب 3 امتیاز و در نهایت همراستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت های علمی اعضای گروه تا 15 امتیاز در نظر میگیرند.

تصویر
 

امتیاز کتاب در مصاحبه دکتری

در بخش قبلی، نحوه بارم بندی و امتیازات کلی ارائه شده در مصاحبه دکتری را مطالعه کردید. در این بخش میخواهیم در مورد امتیاز چاپ کتاب، بخصوص چاپ کتاب از پایان نامه صحبت کنیم و بدانیم چگونه میتوانیم با تبدیل پایان نامه به کتاب، امتیاز کتاب را در مصاحبه دریافت کنیم. در همین راستا باید بدانید چاپ کتاب چه بصورت تالیفی، چه بصورت ترجمه از منابع خارجی یا استخراج شده از پایان نامه دارای 4 امتیاز پژوهشی است، اما باتوجه به زمان بر بودن نوشتن یا ترجمه کتاب، تبدیل پایان نامه به کتاب در اولویت قرار میگیرد و کار داوطلب برای کسب امتیاز، آسان تر است.

تبدیل پایان نامه به کتاب (بصورت گام به گام) با هدف دریافت امتیاز مصاحبه دکتری

برای تبدیل پایان نامه به کتاب باید دو مرحله طی شود. اول اینکه فایل پایان نامه به فایل کتاب تبدیل شود، سپس فایل تبدیل شده بعد از دریافت مجوزها، چاپ گردد. در ادامه نحوه تبدیل پایان نامه به کتاب را توضیح مبدهیم.

  • عنوان کتاب با پایان نامه باید فرق کند، از این رو عنوانی مناسب انتخاب کنید.

  • چکیده انگلیسی را حذف کنید.

  • چکیده فارسی را به مقدمه اضافه کنید یا اینکه کلا حذف کنید.

  • برای کتاب پیشگفتار بنویسید.

  • سعی کنید تمام نشانه هایی که مشخص میکند این کتاب از پایان نامه استخراج شده است، پاک کنید. آرم دانشگاه را حذف کنید، تمام کلمات "پایان نامه" یا "رساله" حذف شوند و کلمه "کتاب" جایگزین آنها شوند. نام اساتید هم بسته به نظر خود دانشجو میتوانید حذف کنید.

  • اگر کتاب نیاز به ویراستاری ادبی دارد، میتوانید ویراستاری کنید تا ایرادات نگارشی و املائی برطرف شوند.

پروسه چاپ کتاب

  • فایل نهایی کتاب را صفحه آرایی کنید. معمولا کتاب های علمی و درسی، در قطع وزیری صفحه آرایی میشوند.

  • برای دریافت شابک اقدام کنید. این مجوز را میتوانید از خانه کتاب دریافت کنید.

  • برای مجوز فیپا اقدام کنید. فیپا از کتابخانه ملی دریافت میشود. معمولا مجوز فیپا 2 الی 4 هفته زمان میبرد.

  • طراحی جلد را انجام دهید. باید طرح جلد با موضوع و محتوای کتاب همخوانی داشته باشد.

  • برای مجوز ارشاد اقدام کنید. مجوز ارشاد از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت میشود.

  • پس از دریافت همه مجوزات، کتاب آماده چاپ است.

  • پس از چاپ کتاب معمولا 3 نسخه را باید به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنید تا در صورت تایید اعلام وصول دریافت شود.

نکته: اگر تجربه کافی در زمینه پروسه چاپ کتاب ندارید و میخواهید فایل کتاب سریعا مجوز دریافت کرده و چاپ شود، بهتر است از همان ابتدا با یک ناشر معتبر همکاری کنید تا در زمانی کوتاه کتابتان چاپ گردد.

تصویر
 

تبدیل پایان نامه به کتاب در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند. همچنین دانشجویانی که تمایل دارند کتاب های تالیفی، ترجمه شده یا استخراج شده از پایان نامه آنها در کمترین زمان آماده و چاپ گردد، میتوانند با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش