تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی در دانشگاه آزاد

انتشار 6 بهمن 1399
مطالعه 2 دقیقه

رئیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی از تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی در دانشگاه آزاد

به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، عسکری غلام زاده رئیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری با سرمایه ثبتی ۲۰ میلیارد تومان شروع به کار کرده، گفت: تأمین مالی در حوزه فناوری و نوآوری در سطح ملی از جمله اهداف صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه ماهیت صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، ملی و سراسری است، اظهار داشت: سایر صندوق‌های پژوهش و فناوری در یک حوزه و جغرافیای خاص به فعالیت می‌پردازند، اما صندوق پژوهش و فناوری در سطح ملی ورود خواهد کرد و رویکرد آن حل مسأله های کلان کشور در بخش‌های گوناگون است.

غلام زاده ادامه داد: برای این رویکرد، ابزارهای مختلفی در دسترس است که از جمله می‌توان به ارائه تأمین مالی در قالب تسهیلات، ارائه انواع ضمانت نامه‌ها برای قراردادها، مشارکت مدنی در پروژه‌های مدنی، مشارکت حقوقی در شرکت‌های نوپا برای حمایت از طرح‌های فناورانه اشاره کرد.

رئیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: ارتباط خوبی میان صندوق و سایر بازیگران اکوسیستم دانش بنیان و فناوری شکل گرفته است. در این زمینه با سایر صندوق‌ها و شبکه بانکی برای ایجاد هم افزایی ارتباط خوبی برقرار کردیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت موجود در دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ مالی و بستر تحقیقاتی و دانشی بسیار بالاست، افزود: در تلاش هستیم تا صندوق دانشگاه آزاد اسلامی صندوقی پیشرو و توانمند برای اقتصاد کشور باشد و با استفاده از این ظرفیت بالا شاهد حرکت‌های علمی و فناورانه قابل توجهی در سطح ملی باشیم.

غلام زاده تأکید کرد: در دو سال اخیر تحولات بسیار خوبی در عرصه فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است. این صندوق هم به عنوان بازوی اصلی تأمین مالی در حوزه فناوری نقش ایفا خواهد کرد.

رئیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف این است که یک بنای بسیار قوی در حوزه فناوری ایجاد کنیم و با هم افزایی در کل کشور و با بازیگران این اکوسیستم و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه، یک کار جدی و واقعی در اقتصاد کلان کشور شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: در بخش بازیگران اکوسیستم فناوری و ارتباط با نهادهای بالادستی فناوری از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری، کارگزاران، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، تجربه خوبی در صندوق دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

غلام زاده ادامه داد: قطعاً صندوق در آینده نقش بسیار کلیدی، مؤثر، واقعی در اکوسیستم دانش بنیان، اقتصادی و اشتغالزایی پایدار خواهد داشت. چون یکی از ارکان اقتصاد پایدار و مقاومتی اقتصاد دانش بینان است و این صندوق به عنوان یک نهاد مالی نقش مؤثری در این رابطه خواهد داشت.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش