تاثیر چاپ مقاله در آزمون مصاحبه دکتری چقدر است؟

انتشار 25 مرداد 1399
مطالعه 3 دقیقه

یکی از بهترین مولفه های موفقیت در آزمون مصاحبه، داشتن مقالات چاپ شده، در مجلات معتبر داخلی و بین المللی است. در ادامه در مورد تاثیر چاپ مقاله در آزمون مصاحبه دکتری صحبت خواهیم کرد

تاثیر چاپ مقاله در آزمون مصاحبه دکتری چقدر است؟

کسانی که سابقه شرکت در آزمون مصاحبه دکتری را دارند، بخوبی میدانند که مهمترین عامل موفقیت در چنین آزمونی در وحله اول، داشتن رزومه قوی است. حتی داوطلبانی که توانسته اند امتیاز بسیار بالایی در آزمون کتبی دریافت کنند، اگر رزومه قابل دفاعی نداشته باشند، قطعا نمیتوانند نظر اساتید را برای ارائه نمره، جلب کنند. در ادامه نحوه امتیازدهی اساتید با توجه به رزومه داوطلب را مورد بررسی قرار میدهیم.

نحوه امتیاز دهی در جلسه مصاحبه

امتیاز آزمون مصاحبه در مجموع 100 امتیاز است. 40 امتیاز این بخش به فعالیت های پژوهشی دانشجو، مانند چاپ کتاب و مقاله مربوط میشود، 30 امتیاز به فعالیت های آموزشی مانند کیفیت دانشگاه کارشناسی و کارشناسی ارشد، معدل و پروسه زمانی فارغ التحصیلی دانشجو از دانشگاه مربوط می شود و در نهایت 30 امتیاز به میزان تسلط و رفتار دانشجو در خود جلسه آزمون اختصاص داده میشود. میانگین امتیاز آزمون کتبی و  آزمون مصاحبه نمره نهایی دانشجو را شکل میدهند. باید در نظر داشته باشیم در آزمون مصاحبه مهمترین امتیاز، امتیازات پژوهشی و رزومه علمی داوطلب خواهد بود.

امتیازات پژوهشی

همانطور که اشاره شد، امتیازات پژوهشی یا همان رزومه علمی دانشجو، مهمترین فاکتور موفقیت داوطلبان در آزمون دکتری میباشد. داشتن مقالات ژورنالی و کنفرانسی پذیرش شده، کتاب های چاپ شده و تدوین پایان نامه قوی، همگی نشان دهنده بار علمی بالای داوطلبان است و هر چه این رزومه قوی تر باشد، میتواند درصد موفقیت متقاضی را بالاتر برد. در جدول زیر میتوانید امتیازات پژوهشی را بررسی کنید.

تصویر

تاثیر چاپ مقاله در آزمون مصاحبه دکتری

اگر  به جدول بالا نگاه کنید، متوجه میشوید که از 40 امتیاز ممکن برای بخش پژوهشی، 32 امتیاز به چاپ مقاله در مجلات ژورنالی و کنفرانسی اختصاص داده شده است که خود، اهمیت چاپ مقاله را بخوبی نشان می دهد. علاوه براینکه چاپ مقاله در بخش رزومه پژوهشی میتواند بسیار امتیاز آور باشد، میتواند نظر داوران را بسیار مثبت کند تا امتیاز مربوط به جلسه را نیز بالاتر دهند. مشخص است که چاپ مقاله تاثیرگزار ترین عامل در موفقیت آزمون مصاحبه دکتری میباشد.

چاپ مقالات علمی

امروزه یکی از بزرگترین راه های انتقال یافته های جدید علمی نوشتن مقاله و چاپ آن در ژورنال های معتبر بین المللی است. چاپ مقاله با دو هدف کلی  انجام می شود. اولی ثبت یافته ها و جلوگیری از سرقت علمی و دومی استفاده سایر پژوهشگران از مقالات برای ارتقای یافته ها و بهبود نتایج آن. همانطور که میدانید، آماده شدن مقاله تا زمان پذیرش و چاپ ، بسیار پروسه طولانی دارد و این پروسه بسیاری از دانشجویان و اساتید را به مشکل انداخته است ، از این رو نقش موسسات در این زمینه بسیار پر رنگ خواهد بود. این موسسات با تعاملات و رایزنی هایی که با سردبیران مجلات مختلف دارند می توانند پروسه چاپ مقاله را تسریع بخشند.

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور ، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله ، چاپ کتاب ، ترجمه تخصصی ، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین این موسسه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید. 

تصویر
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش