تاثیر چاپ کتاب در آزمون مصاحبه دکتری

انتشار 17 اردیبهشت 1398
مطالعه 5 دقیقه

یکی از بهترین راه های تقویت رزومه پژوهشی ، چاپ کتاب مرتبط با تخصص افراد است. در این مطلب می خواهیم تاثیر چاپ کتاب در آزمون مصاحبه دکتری را بررسی نمائیم.

تاثیر  چاپ کتاب در آزمون مصاحبه دکتری

برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری دارند ، روز مصاحبه دکتری ، یکی از تاثیر گذار ترین روز های زندگی آنها بشمار میرود. در این روز داوطلبان تنها ده دقیقه زمان دارند تا از عملکرد خود ، در برابر سوالات داوران دفاع کنند و باید به این نکته آگاه باشیم که مهمترین عامل موفقیت در آزمون مصاحبه دکتری ، داشتن رزومه قوی است. 

منظور از رزومه قوی چیست؟

در جلسه آزمون مصاحبه ، برای هر داوطلب ، 100 امتیاز کلی لحاظ می شود که 30 امتیاز آن مربوط به فعالیت های آموزشی ( که مربوط به کیفیت دانشگاه های کارشناسی و کارشناسی ارشد ، زمان اتمام مقاطع ، معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و داشتن مدرک زبان معتبر میباشد ) ، 40 امتیاز به فعالیت های پژوهشی ( که مربوط به چاپ کتاب ، چاپ مقاله ژورنالی و کنفرانسی و کیفیت پایان نامه در نظر گرفته می شود ) و در نهایت 30 امتیاز به خود جلسه آزمون مصاحبه تعلق دارد که داوران بسته به رفتار دانشجو و تسلط او روی بحث های تخصصی ، امتیاز خود را صادر می کنند. در این بین ، برای داوران ، مهمترین بخش ، فعالیت های پژوهشی است که رزومه اصلی افراد را تشکیل می دهد. افرادی که رزومه قوی دارند ، در زمینه های چاپ کتاب و چاپ مقاله فعالیت بیشتری داشته اند و طبیعتا شانس بالاتری برای موفقیت در آزمون مصاحبه خواهند داشت.

تاثیر  چاپ کتاب در آزمون مصاحبه دکتری  

همانطور که در بخش قبل اشاره شد ، یکی از راه های تقویت رزومه پژوهشی ، چاپ کتاب است. چاپ کتاب می تواند یا بصورت تالیفی ، یا بصورت ترجمه از منابع خارجی و یا حتی تبدیل پایان نامه به کتاب صورت گیرد. با اینکه در آزمون مصاحبه ، چاپ کتاب امتیاز پایین تری نسبت به چاپ مقاله ، دارد ، اما باید این مورد را در نظر داشته باشیم که داشتن کتاب ، می تواند روی نظر داوران تاثیر بسیار خوبی بگذارد و از این رو ، روی 30 امتیازی که مربوط به خود جلسه است ، هم بسیار تاثیر گذار خواهد بود. پس نباید از امتیاز آن چشم پوشی کرد.

مراحل چاپ کتاب

شما برای چاپ کتاب در مرحله اول نیاز دارید تا فایل نهایی کتاب را به صورت WORD آماده کنید. پس از این کار ، فایل کتاب باید در قطع دلخواه صفحه آرایی شود ( معمولا برای کتب دانشگاهی قطع مطلوب ، وزیری است ) پس از صفحه آرایی باید برای مجوز شابک اقدام شود. معمولا با کارت ملی نویسندگان می توان در مدت چند روز ، مجوز شابک را از سایت خانه کتاب دریافت کرد. پس از آن برای مجوز فیپا اقدام میشود که باید از سایت کتابخانه ملی دریافت گردد. پس از آن مجوز ارشاد را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد و در نهایت ، بسته به تیراژ کتاب ، تعدادی از آن را برای دریافت اعلام وصول به وزارت ارشاد ارسال کرد ، در نهایت با داشتن مجوزات می توانید کتاب خود را در یکی از چاپخانه های معتبر به چاپ برسانید ؛ اما برای کسانی که اطلاع زیادی از چاپ کتاب و شرایط آن ندارند ، شاید این مسیر در نگاه اول کمی سخت و پیچیده به نظر برسد. اما راه های بسیار ساده ای هم هستند که مراحل چاپ کتاب را برای افراد آسانتر می کنند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

چاپ کتاب بوسیله انتشارات معتبر

زمانی که فایل نهایی کتاب را آماده کردید ، توصیه ما این است که برای چاپ کتاب از یک ناشر یا انتشارات معتبر کمک گرفته شود. در این صورت یک قرارداد بین ناشر و نویسنده بسته می شود که در آن یا نویسنده در ازای مبلغی کلیه حقوق چاپ کتاب را به ناشر واگذار می کند ، یا نویسنده با درصدی مشخص در سود حاصل از فروش با ناشر شریک میشود ، یا اینکه نویسنده هزینه چاپ کتاب را بعهده گرفته و ناشر تنها وظیفه چاپ اثر را در تیراژ در خواستی نویسنده دارد و در این راه حق الزحمه خود را دریافت خواهد کرد و در واقع تمام حقوق کتاب متعلق به نویسنده خواهد بود.

موسسه آذرگان

یکی از بهترین موسسات پژوهشی که با کیفیت و تنوع خدمات خود ، توانسته است نظر مثبت بسیاری از  فرهیختگان کشور را جلب کند ، موسسه آذرگان است. این موسسه ، با دارا بودن تیمی تخصصی از بهترین تکنسین های آماده سازی پیش چاپ ، اپراتور های مجرب در چاپ و تکنسین های کنترل کیفیت ، این اطمینان را به شما می دهیم که یک محصول عالی را از ما دریافت خواهید کرد. تنها کافی است فایل کتاب خود را به همراه اسکن کارت ملی نویسندگان ، در اختیار تیم تخصصی آذرگان قرار دهید تا در کمترین زمان ممکن ، کتاب شما چاپ و از طریق پست خدمتتان ارسال گردد.

مراحل چاپ کتاب در موسسه آذرگان

  • دریافت فایل کتاب به همراه اسکن کارت ملی

  • صفحه آرایی تخصصی در 4 روز کاری 

  • دریافت مجوز شابک در 4 روز کاری 

  • ارسال نامه رسمی انتشارات در 3 روز کاری 

  • طراحی جلد کتاب با نظر نویسنده همزمان با دریافت مجوزات

  • اخذ مجوز فیپا در 10 روز کاری

  • چاپ کتاب و ارسال از طریق پست مجموعا در 22 روز کاری

سایر خدمات موسسه آذرگان  برای شرکت در آزمون مصاحبه دکتری

استخراج مقاله از پایان نامه : برای کسانی که زمان کافی برای نگارش مقاله ندارند ، می توانند با ارسال پایان نامه خود برای کارشناسان ما در بازه زمانی 2 الی 3 روزه ، می توانند بسته به شرایط و کیفیت پایان نامه ، حداقل 2 الی 3 مقاله از ما تحویل بگیرید.

تبدیل پایان نامه به کتاب : چاپ کتاب در  آزمون مصاحبه 4 امتیاز دارد. برای کسانی که کتاب ترجمه شده یا تالیفی ندارند ،  تبدیل پایان نامه به کتاب می تواند گزینه مناسبی باشد. در این روش فرمت پایان نامه تغییر یافته و در نهایت در تعداد درخواستی به چاپ خواهد رسید. تبدیل فرمت پایان نامه و چاپ آن حدود 1 ماه زمان لازم دارد.

چاپ مقاله : یکی از بهترین راه های تقویت رزومه ، چاپ مقاله است. باید بدانیم ، چاپ مقاله بیشترین امتیاز را در بین تمام فعالیت های پژوهشی دارد ؛ از این رو موسسه آذرگان میتواند با رایزنی های مناسب ، مقالات شما را در مجلات معتبر به چاپ برساند و این امتیاز حیاتی را برای شما کسب نماید.

ترجمه تخصصی : برای چاپ مقالات در مجلات معتبر بین المللی ، ترجمه تخصصی یکی از مهمترین نیاز های دانشجویان و محققان کشور است. موسسه آذرگان توانسته است با همکاری مترجمان مجرب ، به صورت تخصصی و تضمینی مقالات و متون علمی شما را ترجمه نماید.

  موسسه آذرگان ، بهترین موسسه ارائه کننده خدمات پژوهشی در کشور

تصویر

برای ثبت سفارش ، لطفا کلیک کنید.

 

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش