ترجمه تخصصی متون صنایع غذایی

انتشار 23 تیر 1397
مطالعه 3 دقیقه

چنانچه به دنبال ترجمه تخصصی متون و مقالات صنایع غذایی از فارسی به انگلیسی و از انگلیسی به فارسی هستید، موسسه آذرگان با داشتن سابقه درخشان در زمینه ترجمه تخصصی آماده ارائه خدمات باکیفیت می باشد.

ترجمه تخصصی متون صنایع غذایی

در این محتوا ابتدا به معرفی مختصری از رشته صنایع غذایی و سپس به اهمیت ترجمه تخصصی مقالات علمی و متون مربوط در این رشته می پردازیم.

از آنجاییکه رشته مهندسی صنایع غذایی به دلیل اهمیت فراوانش طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و پیشرفت در این زمینه نیاز به استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و تبادل این تکنولوژی ها در جای جای جهان دارد، بنابراین دانشجویان هر کشوری نیاز دارند به منظور وفق دادن خود با علم روز دنیا در بحث صنایع غذایی به تجربیات کشورهای پیشرفته در این زمینه دست یابند و این امر جز با ترجمه تخصصی متون و تحقیقات رشته صنایع غذایی و ترجمه تخصصی کاتالوگ ها و بروشورهای ابزار آلات صنعتی مربوطه در این زمینه  و ... بدست نمی ­آید.

معرفی رشته صنایع غذایی

علوم غذایی عبارتست از مجموعه مرتب و منظم از دانش و فهم ماهیت ترکیب ورفتار مواد غذایی تحت شرایط مختلف است .
علوم پایه و فیزیک و شیمی و زیست شناسی و از علوم جدیدتر بیوشیمی و میکروبیولوژی همگی در علوم  غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.
شناسایی اجزای تشکیل دهنده یکی رژیم غذایی ، ذخیره و نگهداری مواد غذایی با حداقل نقصان ارزش غذایی در حوزه علوم غذایی است و استفاده از این اطلاعات جهت تولید، فراوری ، نگهداری و حمل و نقل در حوزه مهندسی صنایع غذایی است. در واقع یک مهندس صنایع غذایی با تحصیلات عالی در علوم پایه و علوم مربوطه به ماده غذای در امر تولید ، طراحی ، فراوری ، نگهداری و حمل و نقل مواد غذایی فعالیت می نماید.
 این رشته در گذشته با نام مهندسی کشاورزی – صنایع فرآورده های کشاورزی در دانشگاههای کشور ارائه می شده است. و از سال ۱۳۷۱ به طور رسمی به علوم و صنایع غذایی تغییر نام داده است. کلیه عملیاتی که پس از صید و برداشت محصولات زراعی و باغی و یا ذبح دام انجام شده و مواد خام را به ماده غذایی آماده مصرف تبدیل می کند، شامل روش های نگهداری، فرآوری، بسته بندی و … زیر مجموعه این گرایش می باشند.
هدف از این رشته، تربیت نیروهای متخصصی است که بتوانند در زمینه هایی چون اجرای عملیات تبدیل مواد غذایی، نگهداری محصولات کشاورزی، کنترل کیفیت، کمک به طراحی و بهینه سازی خطوط تولید در کارخانه های مورد نظر فعالیت کرده هدایت، نظارت و مسئولیت فنی واحدهای تولید فرآورده های مختلف غذایی را به عهده گیرند. نیاز روز افزون جامعه به غذا و رشد بی رویه جمعیت و کاهش منابع غذایی، یکی از مهم ترین مسائلی است که توجه دولتمردان، اندیشمندان و محققان را به خود معطوف داشته است.
در این راستا، لزوم استفاده بهینه از منابع غذایی موجود و به کارگیری روشهای مطلوب نگه داری و جلوگیری از ضایعات بی رویه محصولات کشاورزی، تأمین منابع جدید غذایی، بسته بندی مناسب به منظور حفظ و بهبود کیفیت محصولات و …، از جمله مواردی است که اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست.
علاوه بر این، رشد و توسعه جوامع و پیشرفت علوم و صنعت، سبب پیدایش عادات و سبک های نوین غذایی شده، به گونه ای که نیاز به تنوع محصولات و پیدایش فرآورده های جدید غذایی و کمک غذایی به شکل روز افزونی احساس می گردد. بدین سبب رابطه مستقیم رشته صنایع غذایی با سلامت مردم و توجه خاص دولت و مردم به کمیت و کیفیت غذایی جامعه و ایجاد کارخانجات جدید صنایع غذایی و …، همگی دلایل بارزی هستند که اهمیت این رشته تحصیلی را نشان می دهند.

اهمیت ترجمه تخصصی متون و مقالات صنایع غذایی

با توجه به اینکه صنایع غذایی،  یکی از نیازهای اصلی بشر، یعنی غذای مورد نیاز را فراهم می­ نماید ، از این جهت اهمیت زیادی دارند. باتوجه به این مسئله بحث بهداشت و سالم بودن مواد غذایی اهمیت زیادی دارد و تضمین این مسئله به واسطه تلاش شبانه روزی دانشجویان، اساتید و دانشمندان این حوزه بدست می­ آید.

از این رو به منظور صرفه­ جویی در وقت و هزینه شما دانشجویان، مؤسسه آذرگان اقدام به جذب افراد متخصص و زبده در این زمینه نموده و شما عزیزان می­ توانید بصورت تخصصی، ترجمه متون خود را از مترجم­ های مجموعه ما دریافت نمایید.

با توجه به اینکه رشتۀ صنایع غذایی دارای گرایش های مختلفی مانند فناوری تبديل مواد غذايی، علوم مواد غذايی، مهندسی صنايع غذايی، بيوتکنولوژی مواد غذايی می­ باشد، مؤسسه آذرگان سعی کرده که ترجمه متون شما را در تمامی این گرایش ها به نحو احسن انجام دهد.

خدمات ترجمه تخصصی موسسه آذرگان

موسسه آذرگان متعهد به پاسخگویی سریع، تعهدکاری بالا، رعایت حقوق مشتری، ترجمه عمومی و تخصصی با کیفیت بالا و تحویل سفارش شما در کوتاه ترین زمان ممکن با معقول ترین هزینه و بسیاری از موارد دیگر می­ باشد، که همه این ها جزء آرمان های بنیادی موسسه می باشد.

جهت ثبت سفارش ترجمه تخصصی متون و مقالات صنایع غذایی خود اینجا کلیک کنید.

موفق و موید باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش