پنج نکته طلایی و موثر در خصوص استخراج مقاله از پایان نامه که باید به آن توجه کنید

انتشار 11 مهر 1400
مطالعه 7 دقیقه

یکی از بهترین راه های داشتن مقاله ای مناسب، جهت سابمیت به مجلات علمی، استخراج مقاله از پایان نامه است. در این مطلب میخواهیم در مورد پنج نکته طلایی و موثر در خصوص استخراج مقاله از پایان نامه که باید به آن توجه کنید، صحبت کنیم.

پنج نکته طلایی و موثر در خصوص استخراج مقاله از پایان نامه که باید به آن توجه کنید

یکی از مهمترین و اصلی ترین تجربه های دوران تحصیلی هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی، تدوین پایان نامه و استخراج مقاله از آن است. همانطور که میدانید، هر دانشجوی کارشناسی ارشدی که بخواهد فارغ التحصیل رشته خود شود، نیاز دارد تا پایان نامه ای مناسب ارائه کند و در واقع این پایان نامه نشان دهنده آمادگی دانشجو، برای اتمام تحصیلات است. از آنجایی که دانشجو تمام تلاش خود را میکند تا زیر نظر اساتید خود، پایان نامه ای قوی و منحصر بفرد آماده و تدوین کند، از این رو انتظار میرود که پایان نامه ها، منبع مناسبی برای تهیه مقاله باشند. این مورد را هم در نظر بگیرید که نوشتن یک مقاله با کیفیت، نیاز به روزها و ماه ها پژوهش و مطالعه دارد و استخراج مقاله از پایان نامه برای دانشجویانی که تجربه کافی در زمینه نگارش مقاله ندارند، میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد. این مورد را هم مد نظر داشته باشید، درست است که استخراج مقاله نسبت به نگارش مقاله آسان تر است اما بدون دانستن قواعد و نکات کلیدی، مقاله استخراجی کیفیت لازم را نخواهد داشت. در ادامه در مورد پنج نکته طلایی و موثر در خصوص استخراج مقاله از پایان نامه صحبت خواهیم کرد.

تصویر
 

پنج نکته طلایی و موثر در خصوص استخراج مقاله از پایان نامه که باید به آن توجه کنید 

در ابتدا باید بدانیم استخراج مقاله از پایان نامه، با نگارش مقاله فرق دارد و استخراج کننده باید تلاش کند تا یک پایان نامه 100-80 صفحه ای را به یک مقاله 20-15 صفحه ای تبدیل کند. نباید استخراج مقاله را کاری راحت دانست و فکر کرد این کار فقط به اصطلاح کپی - پیست است!! حتما باید نکات مهم آن را رعایت کرد تا مقاله ای با کیفیت تهیه شود. در ادامه در مورد پنج نکته طلایی و موثر در خصوص استخراج مقاله از پایان نامه صحبت میکنیم...

استخراج درست مقاله

انتخاب عنوان مناسب: بهتر است عنوان مقاله و پایان نامه متفاوت باشد، از این رو اولین کار انتخاب عنوان مناسب برای مقاله است. عنوان مقاله را با توجه به موضوع اصلی مقاله انتخاب کنید. بهتر است عنوان مقاله خیلی طولانی نباشد و در آن از کلمات کلیدی استفاده شود. عنوان باید جذاب باشد و مفهوم و هدف اصلی مقاله را به خواننده انتقال دهد.

نوشتن چکیده مقاله استخراج شده از پایان نامه: چکیده پایان نامه را خلاصه کنید و طبق درخواست مجله به صورت عادی یا ساختارمند بنویسید. چکیده باید تقریبا کل مقاله را به صورت کلی پوشش دهد. معمولا بین 150 الی 250 کلمه مناسب خواهد بود. سعی کنید تمام افعال بکار رفته ماضی بعید باشند.

کلمات کلیدی: همان طور که مشخص است، باید یک سری کلمات مهم و تخصصی و پر تکرار را بعنوان کلمات کلیدی مشخص کنیم تا با استفاده از این کلمات، موضوع و اسکوپ مقاله مشخص شود. تعداد کلمات کلیدی طبق فرمت مجله انجام میشود اما در حالت کلی بین 3 الی 6 کلمه مناسب خواهد بود.

نوشتن مقدمه مقاله: این  یک فرصت طلائی است تا بتوانید داوران مجله و خوانندگان مقاله خود را مجاب کنید که چرا کار شما مفید است!! مقدمه خوب باید به سوالات زیر پاسخ دهد:

• چه مشکلی باید حل شود؟

• آیا راه حل های موجود مشکل را حل میکند؟

• در این شرایط کدام راه حل بهترین است؟

• محدودیت های اجرایی اصلی آن چیست؟

• به چه چیزی آرزو دارید برسید (هدف)؟

روش ها را بنویسید: این بخش به این سوال پاسخ می دهد که چگونه مسئله مورد مطالعه قرار گرفته است. اگر مقاله شما روش جدیدی را پیشنهاد می کند، شما باید اطلاعات دقیق را در آن قرار دهید تا یک خواننده آگاه بتواند آزمایش را دوباره تولید کند. با این حال ، جزئیات روشهای ثابت را تکرار نکنید. از منابع مناسب برای نشان دادن رویه های منتشر شده در مقالات قبلی استفاده کنید. خلاصه مطالب گسترده یا منابع اصلی کافی است.

جمع بندی و بحث و نتیجه گیری: در اینجا شما باید به معنای نتایج پاسخ دهید. احتمالاً ساده ترین بخش برای نوشتن و سخت ترین بخش برای درست انجام دادن آن است. به این دلیل که مهمترین بخش مقاله شماست. در اینجا فرصت ارائه داده های خود را دارید. توجه داشته باشید که تعداد زیادی از مقالات علمی بخاطر بحث ضعیف، ریجکت میشوند. شما باید بحث مربوط به نتایج را انجام دهید، اما نتایج را تکرار نکنید.

شکل ها و جداول را آماده کنید: به یاد داشته باشید که "یک شکل خوب به اندازه هزار کلمه سخن دارد" از این رو ، تصاویر ، از جمله شکل ها و جداول ، کارآمدترین راه برای ارائه نتایج شما هستند. داده های شما نیروی محرک مقاله هستند، بنابراین تصاویر شما حیاتی هستند!

منابع را بنویسید: به طور معمول، در بخش منابع بیش از هر قسمت دیگری از مقاله اشتباه صورت میگیرد. برای جلوگیری از این اشتباهات، باید نحوه نوشتن درست منابع و روش های ارجاع دهی را بلد باشید. در متن، شما باید به کلیه انتشارات علمی که کار شما بر اساس آن انجام شده، استناد کنید. همچنین فراموش نکنید از منابع جدید و مرتبط با مقاله استفاده کنید تا مقاله جدید باشد.

انتخاب مجله مناسب

 یکی از مهمترین بخش ها در پروسه چاپ مقاله، انتخاب درست نشریه برای سابمیت مقاله است. در انتخاب نشریه باید خیلی حساس باشید، چرا که اگر حتی مقاله بسیار با کیفیتی آماده کنید، اما آن را به مجله ای اشتباه ارسال کنید، قطعا با مشکل روبرو خواهید شد. با توجه به موضوع مقاله، سعی کنید چند ژورنال مناسب انتخاب کنید، سپس به دقت اسکوپ نشریه و مقاله را مقایسه کنید. حتما به بخش اهداف نشریه سر بزنید و چند مقاله چاپ شده در این مجلات را مطالعه کیند، در نهایت از بین چند نشریه، مجله ای که شباهت موضوعی بیشتری به مقاله خواهد داشت را انتخاب کنید. به این نکته هم حتما توجه کنید که هر چقدر نشریه انتخابی با کیفیت و معتبر تر باشد، قطعا پذیرش شدن مقاله سخت تر خواهد شد، از این رو انتخاب مجله را با توجه به کیفیت مقاله انتخاب کنید. در این راه میتوانید از استاد راهنمای خود کمک بگیرید. علاوه بر این موارد، با انتخاب نشریه، هم میتوانید مقاله را از همان ابتدا با توجه به فرمت مجله، آماده کنید، هم اینکه از هزینه های پذیرش و چاپ مقاله در آن مجله مطلع میشوید و با خیال راحت، تمرکز خود را روی بخش استخراج قرار میدهید.

بین بخش های مختلف مقاله انسجام ایجاد کنید.

بخش های مختلف یک مقاله با یکدیگر در ارتباط بوده و تحت تاثیر یکدیگر قرار دارند. این ارتباط نه تنها در کل کار، بلکه در هر بند مقاله مشاهده می گردد. در هر بند مقاله می بایست به یک نکته اصلی و محوری پرداخت. یعنی در حالی که تمام بندها باید دارای تمرکز و یکپارچگی باشند، درعین حال دنباله رو بند پیشین و کلیت مقاله نیز باشند.

ترجمه تخصصی انجام دهید

اگر قصد ارسال مقاله به نشریات خارجی دارید، باید مقاله به زبان انگلیسی ترجمه شود. مقالات علمی با توجه به اینکه دارای عبارات و اصطلاحات خاص علمی هستند نیاز دارند تا توسط متخصصین رشته خود ترجمه شوند. برای مثال اگر موضوع مقاله در مورد زیست شناسی است، باید مترجم آن کسی باشد که به این رشته اشراف کامل داشته باشد تا بتواند کلمات تخصصی آن را درست ترجمه کند. همچنین توصیه میشود بعد از اتمام ترجمه، فایل مقاله توسط ویراستار متخصص، از نظر گرامری و ادبی بررسی شود تا ایرادات احتمالی رفع شوند.

فرمت بندی مقاله را بدقت انجام دهید

 بعد از انتخاب مجله، لازم است که به بخش راهنمای نویسندگان بروید و فایل فرمت بندی مقاله را دانلود کنید. همانطور که میدانید هر مجله ای برای خود قوانینی دارد که نویسنده مقاله باید قبل از ارسال مقاله، ساختار آن را طبق قوانین آن مجله فرمت کند. در فرمت بندی معمولا یک سری اصول نگارشی، نوع و اندازه قلم، تعداد کلمات هر بخش و ... درخواست میشود که لازم است تمام موارد مو به مو انجام شود. 

تصویر
 

استخراج مقاله در موسسه آذرگان

موسسه آذرگان فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور، از سال 91 آغاز کرده و در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله، چاپ کتاب، ترجمه تخصصی، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. اگر شما قصد ارسال مقاله به کنفرانس ها و نشریات داخلی و خارجی دارید، ما میتوانیم مقالات شما را به صورت دقیق فرمت بندی، سابمیت و پیگیری کنیم و در طول این مسیر همراه و همیار شما باشیم. همچنین در صورت نداشتن مقاله میتوانیم از پایان نامه خود شما مقاله یا مقالاتی را استخراج و به هر نشریه ای که بخواهید سابمیت نمائیم.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. همچنین میتوانید برای ثبت سفارش خود کلیک فرمائید.


لطفا ما را در اینستاگرام همراهی کنید...


تصویر
 

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
بازدیدکننده
کارشناس آذرگان
2 سال پیش
در پاسخ به:
با سلام و احترام ببخشید در خصوص استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشدم و سابمیت در نشریات ااس ا خارجی می خواستم ازتون مشاوره بگیرم
سلام و عرض ادب لطفا فایل پایان نامه را از طریق ایمیل و یا واتساپ شماره زیر ارسال فرمایید تا محقق در تخصص خودتون پایان نامه را بررسی کند که چه تعداد مقاله با چه عناوینی قابل استخراج هست و همچنین مجلات مرتبط با مقاله نیز خدمتتون معرفی شود . 09914516340 azargan.pub@gmail.com
بازدیدکننده
سانازفرقه
2 سال پیش
با سلام و احترام ببخشید در خصوص استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشدم و سابمیت در نشریات ااس ا خارجی می خواستم ازتون مشاوره بگیرم
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش