شرط دانشگاه آزاد برای حمایت از طرحهای پژوهشی

انتشار 26 آذر 1398
مطالعه 2 دقیقه

معاون دانشگاه آزاد از راه اندازی صندوق حمایت از پژوهشگران خبر داد و گفت: طرح های مرجعیت ساز و و پژوهش های ملی و اقتدار آفرین در قالب این صندوق مورد حمایت قرار می گیرند.

شرط دانشگاه آزاد برای حمایت از طرحهای پژوهشی

بابک نگاهداری ، از تصویب آیین نامه و اساسنامه صندوق حمایت از پژوهشگران در نخستین جلسه شورای عالی پژوهش خبر داد و اظهار کرد: آیین نامه صندوق هفته گذشته با حضور رئیس دانشگاه آزاد بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت با اصلاحاتی به تصویب رسید و به زودی شاهد شکل گیری و راه اندازی صندوق حمایت از پژوهشگران در دانشگاه آزاد خواهیم بود.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد با اشاره به سه ماموریت مهم این صندوق، گفت: ماموریت نخست صندوق این است که طرح های پژوهشی مرجعیت ساز مورد حمایت قرار دهد؛ ماموریت دوم حمایت از پژوهش های ملی و اقتدار آفرین دانشگاه آزاد است.

حمایت از طرح های کاربردی پژوهشی 

نگاهداری اضافه کرد: ماموریت سوم، حمایت از طرح های کاربردی در قالب سرمایه گذاری های مشترک با تحقیقات سایر سازمان ها در زمینه پژوهش های کاربردی است؛ چرا که هدف ما حل مساله و رفع نیازهای کشور است.

رایزنی با مراکز تحقیقاتی در کشور/احصای طرح های پژوهشی مورد نیاز

معاون دانشگاه آزاد با بیان این مطلب که این صندوق اولویت های قابل بررسی در حوزه علم و فناوری را نیز تعیین کرده است، خاطرنشان کرد: پیشنهادات و طرح های پژوهشی مراکز تحقیقاتی کشور در رایزنی با آن ها گرفته شده و در حال جذب منابع مالی مورد نیاز هستیم.

وی ادامه داد: این صندوق در یک سال در دو مقطع ۶ ماهه فراخوان خواهد داشت و از پژوهشگران سرآمد دانشگاه و هیات علمی که با سازمان ها و صنایع مختلفی در ارتباط هستند و در قراردادهای برون دانشگاهی خوبی حضور دارند، برای فعالیت دعوت خواهیم کرد. 

شرط پرداخت هزینه پژوهش توسط دانشگاه آزاد

نگاهداری با اشاره به شکل گیری شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه آزاد، گفت: در این شورا ۱۲ کمیته تخصصی تشکیل شده و کار بررسی محتوایی طرح های پژوهشی را برعهده دارد؛ به این صورت که پروپوزال توسط محققان و اساتید سرآمد دانشگاه به صندوق ارسال و توسط شورا بررسی می شود. بعد از تصویب طرح به این شرط که طرح پژوهشی مرجعیت ساز باشد، کل هزینه پژوهش از سوی دانشگاه پرداخت خواهد شد. 

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد افزود: همچنین در صورت تشخیص صندوق، اگر طرح پژوهشی کاربردی و نیاز کشور باشد، می توان طرح را در مشارکت با صنایع پیش برد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین قرار است صندوق حمایت از پژوهشگران، ضمانت نامه ای که سازمان ها و نهادها از پژوهشگران برای عقد قرارداد نیاز دارند را ارائه دهد.

حمایت از محققان در قالب پرداخت وام 

نگاهداری بیان کرد: همچنین در مواردی که تشخیص داده شود محققان برای پیشبرد خود نیاز به حمایت مالی دارند، در قالب وام از آن ها حمایت خواهیم کرد.  

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش