نحوه ی سابمیت مقاله به مجلات علمی پژوهشی داخلی بصورت فوری

انتشار 30 مرداد 1400
مطالعه 11 دقیقه

آموزش رایگان فرمت بندی و سابمیت مقاله در مجلات داخلی به‌صورت فوری. نحوه‌ی سابمیت مقاله به زبان ساده و مرحله مرحله بیان شده است، تا دانشجویان و فرهیختگان عزیز با مطالعه این مقاله بتوانند مقالات خود را به صورت فوری در مجلات علمی‌پژوهشی داخلی سابمیت نمایند.

نحوه ی سابمیت مقاله به مجلات علمی پژوهشی داخلی بصورت فوری

بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی بخصوص دانشجویان مقطع دکتری، برای اینکه بتوانند از رساله خود دفاع و فارغ‌التحصیل شوند، نیاز به چاپ مقاله در مجلات معتبر در کوتاه‌ترین زمان ‌دارند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد نحوه‌ی سابمیت مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی به‌صورت فوری صحبت کنیم.

همان‌طور که میدانید، مقاله علمی پژوهشی به آن دسته از مقالات گفته می‌شوند که محتوای آن بر مبنای یک سری پژوهش‌ها و تحقیقات نوشته‌شده باشد، در این صورت انتظار می‌رود موضوع این مقالات کاملاً جدید باشد و در تمام اجزای مقاله، نوآوری دیده شود. درواقع یا باید موضوع تازه باشد و یا اگر موضع قدیمی است، سعی کنیم فرضیه‌ها و نتایج جدیدی ارائه کنیم. اگر این مقالات در نشریات علمی پژوهشی داخلی چاپ شوند، به‌عنوان مقاله علمی پژوهشی داخلی محسوب می‌شوند و اگر در مجلات معتبر خارجی چاپ شوند، به‌عنوان مقاله علمی پژوهشی خارجی محسوب می‌شوند و با توجه به سختگیری و کیفیت مجلات علمی پژوهشی، مقالاتی که در این مجلات پذیرش می‌شوند، دارای امتیاز پژوهشی بالایی هستند. در ادامه بیشتر در مورد مقالات علمی پژوهشی صحبت خواهیم کرد.

ویژگی مقالات علمی پژوهشی چیست؟

مقالات علمی پژوهشی باید دارای نوآوری باشند و این بدان مفهوم است که از مقالات و موضوعات قبلی به‌صورت مروری استفاده نشود. اگر می‌خواهید مقاله علمی پژوهشی بنویسید، باید به دنبال پژوهش و تحقیق میدانی بروید، داده‌های خام را به دست آوردید و پس از آزمایش آن‌ها، به تجزیه‌وتحلیل یافته‌ها بپردازید. سپس می‌توانید مقاله خود را آماده و تدوین کنید. برای تهیه مقاله معمولاً استخراج مقاله از پایان‌نامه برای تسریع در پروسه پیشنهاد می‌شود. برای استخراج مقاله علمی پژوهشی از پایان‌نامه باید دیتاها و نتایج کلی پایان‌نامه در نظر گرفته شود و مقاله اصلی استخراج شود. مقالاتی که از قسمت پیشینه تحقیق و یا فصل دوم پایان‌نامه استخراج می‌شوند به دلیل اینکه مروری بر تحقیقات گذشته است و قالب مقاله مروری خواهند داشت مناسب ارسال به مجلات علمی پژوهشی نخواهد بود. جهت آشنایی با نحوه استخراج مقاله از پایان‌نامه حتماً مقاله استخراج مقاله از پایان‌نامه (آموزش گام‌به‌گام) را مطالعه نمایید.

اجزای اصلی مقاله علمی پژوهشی کدم‌اند؟

عنوان و طرح تیتر موضوع

عنوان مقاله اولین بخش است که خوانندگان مقاله را تحت تأثیر قرار می‌دهد. باید در انتخاب کلمات عنوان مقاله دقت شود. عنوان باید کوتاه باشد و یک جمله خبری باشد و کلماتی که انتخاب می‌کنیم باید نشان دهد مقاله در مورد چیست و چه دستاوردی را معرفی می‌کند. در عنوان مقاله نباید از اختصارات و فرمول‌های علمی استفاده کنیم.

مقاله

اسامی نویسندگان

پس از عنوان باید نویسندگان و مشخصات آن‌ها به ترتیب مشارکت آن‌ها در پژوهش، ذکر شود. افیلیشن نویسندگان باید کامل باشد و ایمیل نویسنده مسئول حتماً درج شود.

چکیده

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقالات علمی، بخش چکیده است. همان‌طور که از نام آن مشخص است، باید خلاصه‌ای از کل مقاله در این بخش نوشته شود تا خواننده با خواندن آن هدف پژوهش را بداند. تعداد کلمات چکیده معمولاً با توجه به درخواست نشریه هدف نوشته می‌شود، اما در حالت کلی، چکیده استاندارد 150 الی 300 کلمه دارد. این بخش را با دقت بنویسید، چون اگر چکیده، نظر خواننده را جلب نکند، ادامه مقاله برای خواننده جذابیتی نخواهد داشت.

چکیده

کلمات کلیدی

معمولاً چند کلمه مهم و پرتکرار مقاله را به‌عنوان کلمات کلیدی، پس از چکیده ذکر می‌کنند. این کلمات نشان می‌دهد مقاله شما چه محدوده و هدفی را دنبال می‌کند و ازنظر موضوعی، در چه دسته‌بندی قرار می‌گیرد. تعداد این کلمات بستگی به نشریه هدف دارد اما در حالت استاندارد، 3 الی 6 کلمه مناسب می‌باشد.

مقدمه

بخش مهم بعدی مقاله، مقدمه است. به طور کلی بخش مقدمه دارای 3 بخش معرفی مسئله، پیشینه تحقیق و ارائه کار تحقیقاتی است. در مقدمه باید به مخاطب شرح دهید هدف از انجام این پژوهش چه بوده است و چه مسیری را طی خواهد کرد و شاهد چه مواردی خواهند بود! یک مقدمه استاندارد معمولاً حدود 2 صفحه می‌باشد.

مقدمه

مرور ادبیات

در این بخش در مورد هر مورد و مطلبی که در مقاله نوشته‌اید، باید با آوردن مقالات و تحقیق‌های گذشتگان، به ‌مرور ادبیات بپردازید. با این کار ضعف و قوت نوشته‌های قبلی را به مخاطب نشان می‌دهید و میگویید مقاله شما توانسته برای مثال، مشکل X را حل کند.

روش تحقیق

در بخش روش تحقیق، جامعه آماری را معرفی می‌کنید، روش پژوهش را شرح می‌دهید و در مورد انتخاب نمونه‌ها و روش نمونه‌گیری صحبت می‌کنید. بخش روش، در واقع نشان می‌دهد مسئله، چگونه مورد مطالعه قرار گرفته است. بخش روش تحقیق معمولا بین 2 الی 3 صفحه است. روش تحقیق ممکن است با عناوینی مانند: اطلاعات مورد نیاز و روشها، روش کار، آزمایشها، شبیه سازی، روش شناسی، مدل بیان شود.

روش تحقیق

نتیجه‌گیری نهایی

نتایج پژوهش هم نشان‌گر این هستند که آیا فرضیاتی که در آغاز تحقیق مطرح‌شده بود به‌خوبی توجیه می‌شوند یا خیر. در بخش نتایج باید پیشنهادی برای ادامه مسیر تحقیقات به محققان دیگر هم داده شود.

منابع

آخرین قسمت مقاله مربوط به منابع و مراجع است. بخش منابع، بسیار مهم می‌باشد. در مقاله منابعی را بکار برید که با موضوع مرتبط هستند و حتماً تلاش کنید جدیدترین منابع را بکار ببرید. به نوع رفرنس نویسی APA ،ENDNOTE، ونکور و غیره طبق درخواست مجله دقت نمایید که با توجه به آن انجام گیرد.

منابع

تضمین سابمیت فوری مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

نکات مهمی که رعایت آن‌ها سابمیت فوری و بدون هیچ‌گونه ایرادی در مجلات علمی پژوهشی داخلی را تضمین می‌کند:

ویراستاری ادبی

پس‌ازاینکه مقاله را آماده کردید، حتماً روی متن مقاله ویراستاری ادبی انجام دهید. ویراستاری ادبی ایرادات نگارشی، دستوری و املائی مقاله را اصلاح می‌کند و باعث روان‌سازی جملات می‌شود. اگر خودتان تجربه ویراستاری ندارید، پیشنهاد می‌شود مقاله را در اختیار ویراستار مجرب و متخصص قرار دهید. با این کار درصد موفقیت مقاله بالا می‌رود.

ویراستاری ادبی

ترجمه تخصصی

ترجمه تخصصی

همچنین مجلات داخلی، از نویسنده درخواست چکیده مقاله به‌صورت انگلیسی دارند. این مورد را جدی بگیرید و در صورت امکان برای ترجمه، از مترجمین متخصص که مهارت و تخصص کافی در ترجمه تخصصی مقاله دارند، کمک بگیرید.

چکیده گرافیکی

همچنین اغلب مجلات علمی پژوهشی داخلی، تهیه چکیده گرافیکی را از الزامات ارسال مقاله اعلام می‌کنند. چکیده گرافیکی را سهل و نادیده نگیرید زیرا تأثیر بسزایی در معرفی مقاله شما دارد و حتماً به راهنمای تهیه و ترسیم چکیده گرافیکی یا تصویری دقت کافی داشته باشید.

چکیده گرافیکی

انتخاب نشریه علمی پژوهشی

انتخاب نشریه علمی پژوهشی مناسب برای مقاله

همان‌طور که میانید، یکی از مهم‌ترین مراحل، در پروسه ارسال مقالات، انتخاب نشریه مناسب با مجله است. خیلی مهم است که مقاله نوشته‌شده و مجله هدف، هم موضوع و هم اسکوپ باشند. هیچ‌وقت یک مجله را تنها با استناد به‌عنوان آن انتخاب نکنید. اگر نشریه‌ای را مدنظر دارید، حتماً به سایت مجله بروید و بخش «اهداف مجله» یا «چشم‌انداز مجله» را مطالعه کنید. سعی کنید چند نمونه از آخرین مقالات چاپ‌شده را دانلود و مطالعه نمایید. درنهایت زمانی که مطمئن شدید مجله و مقاله هم موضوع هستند، آن‌وقت اقدام به فرمت بندی و سابمیت مقاله کنید.

توجه

توجه

مجلات داخلی معمولاً به سه بخش علمی پژوهشی، علمی ترویجی و علمی تخصصی تقسیم‌بندی می‌شوند. در انتخاب مجلات داخلی دقت کنید. هر مجله داخلی، صرفاً علمی پژوهشی نیست. بهتر است سایت مجله را دقیق چک کنید و مجله را با لیست معتبر وزارت علوم یا دانشگاه آزاد تطبیق دهید تا از اعتبار آن مطمئن شوید.

آموزش نحوه‌ی سابمیت فوری مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

سابمیت

انجام مراحل و نکاتی که در ادامه بیان می‌شود تا حد بسیار بالایی زمان سابمیت مقاله را کاهش می‌دهد.

مطالعه دقیق فایل راهنمای نویسندگان

پس از انتخاب نهایی مجله، لازم است که فایل فرمت بندی مقاله و یا فایل راهنمای نویسندگان از سایت نشریه دانلود شود و طبق آن فایل مقاله فرمت بندی گردد.


فرمت بندی دقیق مقاله

طبق دستورات و الزامات اعلامی فایل راهنمای نویسندگان مقاله را فرمت بندی نمایید، هرچقدر در انجام فرمت بندی مقالات علمی به‌صورت تخصصی دقت به خرج دهید پروسه بررسی و داوری مقاله سریع‌تر انجام می‌شود و اصلاحات کمتری از شما خواهند خواست و احتمال پذیرش بالاتر می‌رود.


سابمیت مقاله

پس از فرمت بندی، زمان سابمیت مقاله است. سابمیت به دو حالت انجام می‌گیرد. به‌صورت سیستم آنلاین و به‌صورت ایمیلی. در ادامه به‌صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.



سیستم سابمیت آنلاین

در این حالت مجلات از سیستم خاص و مکانیزه استفاده می‌کنند که نویسنده می‌تواند با ثبت‌نام اولیه، نام کاربری و پسورد برای خود دریافت کند. سپس می‌تواند وارد پنل خود شود و مراحل زیر را طی کند:

  • عنوان و چکیده مقاله را در بخش مربوطه درج گردد.

  • نام و مشخصات نویسندگان به ترتیب اولویت آن‌ها در انجام پژوهش، مشخص می‌شود.

  • باید نویسنده مسئول را مشخص شود و هر اطلاعاتی که مربوط به نویسنده مسئول و نویسندگان دیگر می‌شود، مثل کد اخلاق، کد ارکید، ایمیل و ... در محل موردنظر درج گردد.

سابمیت آنلاین

  • بخشی هست که باید قوانین مجله (عدم چاپ مقاله در سایر مجلات یا کپی‌برداری از مقاله دیگران یا ارسال هم‌زمان به چند نشریه) را تائید کنید.

  • فرم‌های تعهدنامه و تضاد منافع را تکمیل نمایید و امضاشده آپلود نمایید.

  • اگر درخواست کاورلتر داشته باشد، باید این نامه تهیه و در محل موردنظر درج شود.

  • در مرحله بعد، فایل مقاله، جداول و تصاویر به‌صورت جداگانه و در فایل‌های مجزا آپلود شود. فراموش نکنید نام نویسندگان نباید در این فایل ها درج شود.

سابمیت آنلاین

دو گزینه pdf و html نمایش داده خواهند شد که با انتخاب هرکدام، فایل مقاله ارسالی به همان فرمت به شما نشان داده خواهد شد. پس از تأیید فایل مقاله، گزینه Submit فعال می‌شود که اگر روی آن کلیک کنید، مقاله به دفتر مجله ارسال می‌گردد و دیگر امکان اعمال تغییرات روی آن وجود نخواهد داشت.

درنهایت کد مقاله خود را دریافت خواهید کرد که می‌توانید از این کد و یوزر- پسوورد ابتدایی، برای انجام پیگیری و مکاتبات با مجله استفاده کنید.

نکته

هر پیامی که از طرف مجله ارسال گردد، در پروفایل کاربری نویسنده مسئول نمایش داده خواهد شد و از این طریق می‌توانید روند سابمیت مقاله خود را پیگیری کنید.

سیستم سابمیت ایمیلی

در این حالت شما می‌توانید مقاله خود را که مطابق دستورالعمل ژورنال تهیه‌کرده‌اید، به ایمیل مجله ارسال ‌کنید. گاهی پس از ارسال ایمیل، برای مقاله شما یک کد یا Manuscript Number در نظر گرفته می‌شود که شما قادر خواهید بود با استفاده از آن با سردبیر مجله مکاتبه کنید.

در این حالت شما می‌توانید مقاله خود را که مطابق دستورالعمل ژورنال تهیه‌کرده‌اید، به ایمیل مجله ارسال ‌کنید. گاهی پس از ارسال ایمیل، برای مقاله شما یک کد یا Manuscript Number در نظر گرفته می‌شود که شما قادر خواهید بود با استفاده از آن با سردبیر مجله مکاتبه کنید.

سابمیت ایمیلی

تضمین کاهش بازه زمانی پروسه سابمیت مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

پروسه سابمیت مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی چه به‌صورت سیستم آنلاین و چه به‌صورت پنلی پروسه‌ای بسیار زمان‌بر می‌باشد؛ که برای نویسندگانی که تجربه زیادی در این زمینه ندارند ممکن است دشوار و زمان‌بر باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود از افراد متخصص و باتجربه در زمینهٔ پذیرش و چاپ مقاله کمک بگیرید زیرا این افراد به روال سابمیت مقالات تخصصی کاملاً آگاه هستند و می‌توانند تا حد زیادی بازه‌زمانی پروسه سابمیت را کاهش دهند. همچنین مؤسسات معتبری هم هستند که در بخش فرمت بندی و سابمیت مقاله فعالیت دارند؛ و با ارائه خدمات تخصصی فرمت بندی، با تضمین کیفیت فرمت‌بندی و کاهش بازه زمانی فرمت‌بندی مقاله و همچنین تضمین کیفت و کاهش بازه زمانی در مرحله سابمیت مقاله، پروسه سابمیت مقاله شما را کاملاً تخصصی و در سریع‌ترین زمان به انجام می‌رسانند.

بازه زمانی پروسه سابمیت

مؤسسات معتبر سابمیت مقاله به مجلات علمی پژوهشی داخلی به‌صورت فوری

مؤسسات معتبری که به همراهی تیم مجرب و حرفه‌ای خود درزمینهٔ پذیرش و چاپ مقالات به تمام مراحل تخصصی سابمیت مقاله آگاهی کامل دارند، می‌توانند مقالات علمی فرهیختگان عزیز را از پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری استخراج نموده و به‌صورت کاملاً فوری و حرفه‌ای به فرمت مجلات علمی پژوهشی داخلی درآورده و در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه در مجلات علمی پژوهشی داخلی سابمیت نمایند. یکی از این مؤسسات معتبر چاپ مقاله موسسه آذرگان می‌باشد که فعالیت خود را با اجماع دانشجویان و محققان نخبه کشور، از سال 91 آغاز کرده و درزمینه‌های استخراج مقاله از پایان‌نامه، ترجمه تخصصی، چاپ مقاله، تبدیل پایان‌نامه به کتاب، ترجمه کتاب، چاپ کتاب و ... به ارائه خدمات می‌پردازد. همچنین این موسسه، توانسته است به کمک محققان بنام کشور، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال‌ها و مجلات معتبر بین‌المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گران‌قدر بدهد که می‌توانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند. همچنین برای کسانی که نیاز به سابمیت مقاله در مجلات داخلی به‌صورت فوری دارند، موسسه آذرگان می‌تواند اطمینان دهد که در کمترین زمان، مقاله شما فرمت بندی و به مجله دلخواه سابمیت خواهد شد.

مراحل ثبت سفارش سابمیت مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

مراحل ثبت سفارش سابمیت مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی به صورت فوری در موسسه آذرگان به ترتیب مراحل زیر است.

ثبت سفارش

ثبت سفارش

بررسی مقاله

بررسی و معرفی مجله

تایید مشتری

تایید و واریز هزینه سابمیت

پذیرش و چاپ مقاله

ارائه گزارش سابمیت

چرا موسسه آذرگان

پوشش کامل زبان ها و تخصص ها

پوشش کامل زبان ها و تخصص ها

پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی

پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی

کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما

کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما

کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس

کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس

صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی

صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی

ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان

ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان

گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار

گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار

ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز

ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز

ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز

ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز

تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب

تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب

پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته

پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته

حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها

حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها

موسسه آذرگان

خدمات تخصصی سابمیت فوری مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی در موسسه آذرگان

ما در موسسه آذرگان با همراهی تیم مجرب و حرفه ای در بخش های استخراج مقاله از پایان نامه، ویراستاری ، ترجمه تخصصی، فرمت بندی و سابمیت آماده ایم تا آنچه را در چندین سال تجربه سابمیت و چاپ مقاله بدست آوردیم در اختیار شما فرهیختگان عزیز قرار دهیم تا پروسه فرمت بندی و سابمیت مقاله شما در مجلات علمی پژوهشی داخلی را در سریع ترین زمان به سرانجام برسانیم.جهت دریافت مشاوره رایگان و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

سوالات متداول

لطفا فایل word مقاله و مشخصات مجله مورد نظرتان را از طریق ایمیل زیر ارسال فرمایید. azargan.pub@gmail.com

ما مقاله شما را می توانیم در اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی چاپ کنیم.

تمامی خدمات ترجمه و ویراستاری و چاپ مقاله و ... شامل 72 ساعت گارانتی کیفی هستند ولی برای برخی موارد مثل ترجمه مقاله, گارانتی تا زمان چاپ نیز وجود دارد.

خیر, خدمات ترجمه و ویراستاری در موسسه آذرگان به 37 زبان زنده دنیا انجام می شود.

موسسه آذرگان دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد و نماد اعتماد الکترونیکی از اینماد است. بنابراین هیچگونه استفاده غیر قانونی از مطالب ارسالی انجام نمی شود. یکی از مهم ترین اصول موسسه آذرگان حفظ محرمانگی اطلاعات و فایل های ارسالی مشتریان عزیز می باشد و تمامی ارکان این مجموعه ملزم به رعایت اصول محرمانگی و حفظ حریم خصوصی مشتریان هستند.

خیر به هیچ وجه، کار ترجمه آنی توسط بهترین مترجمین انجام می‌شود. مترجمینی که در عین حفظ کیفیت سرعت بالایی در ترجمه دارند.

تمامی مترجمین و ویراستاران و کارشناسانی که در موسسه آذرگان فعالیت دارند، دارای سابقه کار طولانی و حرفه ای در این زمینه بوده و در رشته تحصیلی شما تحصیلات دانشگاهی دارند، بدین صورت تمامی خدمات ما در موسسه آذرگان به صورت تخصصی انجام می شوند

سوالات بیشتر
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش