شرایط چاپ مقاله در مجلات ISI-listed

انتشار 15 آبان 1398
مطالعه 3 دقیقه

یکی از بهترین راه های کسب امتیاز و تقویت رزومه پژوهشی چاپ مقاله در مجلات بین المللی است. در این مطلب می خواهیم در مورد شرایط چاپ مقاله در مجلات ISI-listed صحبت کنیم.

شرایط چاپ مقاله در مجلات ISI-listed

شما چه دانشجو باشید ، چه محقق و چه استاد هیئت علمی دانشگاه ، برای این که بتوانید فارغ التحصیل رشته خود شوید ، حاصل تحقیقات خود را ثبت کنید یا اینکه تغییر وضعیت دهید و ارتقای شغلی دهید ، نیاز دارید تا از مجلات معتبر بین المللی ، مقاله یا مقالاتی را پذیرش گیرید. همان طور که می دانید مجلات ISI بدلیل اعتبار علمی بالایی که دارند ، در بین دانش پژوهان جایگاه ویژه برخوردارند و کسانی که بتوانند در این مجلات ، مقاله ثبت شده داشته باشند ، امتیاز بالایی در نظر خواهند گرفت. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد موسسه ISI و مجلات تحت پوشش آن خواهیم داد.

موسسه ISI

مؤسسه اطلاعات علمی ISI یا Institute for Scientific Information ، مؤسسه‌ای با تمرکز بر علم‌سنجی و انتشارات علمی است که در سال ۱۹۶۰ توسط یوجین گارفیلد آمریکایی تأسیس شد. این مؤسسه پس از بیماری آقای گارفیلد توسط مؤسسه علمی تامسون در سال ۱۹۹۲ خریداری و به‌عنوان Thomson ISI شناخته شد. شرکت تامسون در سال ۲۰۰۲ شرکت رویترز را نیز خریداری کرده و شرکت تامسون رویترز (Thomson Reuters) با ریاست آقای دیوید تامسون تشکیل شد که دفتر مرکزی آن در نیویورک قرار دارد و مؤسسه اطلاعات علمی یا موسسه ISI قبلی اکنون بخشی از آن است. این شرکت چندین نوع فعالیت انجام می‌دهد که یکی از آن‌ها فعالیت‌های علمی است. فعالیت‌های علمی این شرکت در دو زیرمجموعه معروف آن یعنی وب‌ آف‌ نالج (WOK) و وب‌ آف‌ ساینس (WOS) انجام می‌گیرد. از جمله اساسی‌ترین و معروف‌ترین کارهای این شرکت ، انتشار نام مجلات معتبر است که به نام مجلات ISI یا مجلات برتر تامسون رویترز معروف‌اند. کار مهم بعدی این موسسه انتشار ضریب تأثیر یا Impact Factor برای مجلات است.

Web of Science

همچنان که اشاره کردیم، وب‌آف‌ساینس (Web Of Science: WOS) نیز در واقع قسمتی از شرکت تامسون رویترز است که به نوعی در داخل و بطن WOK قرار دارد و زیرمجموعه‌ای از آن محسوب می‌شود، WOS خود شامل چندین پایگاه‌داده و یا نمایه بزرگ است که تعدادی از آن‌ها مربوط به کنفرانس‌ها است، WOS حدود ۴۵ زبان مختلف را پوشش می‌دهد و بیش از ۱۲ هزار مجله را پوشش می‌دهد. امروزه بخش علمی شرکت تامسون با عنوان Clarivate Analytics  به ارائه لیست تمامی مجلات تحت پوشش این موسسه می‌پردازد. 

نکته: به صورت کلی مجلات ISI ، به دو دسته مجلات ایمپکتدار (JCR) و مجلات بدون ایمپکت (ISI Listed) تقسیم بندی میشوند. مجلات JCR جز مجلات درجه A و مجلات ISI Listed جزء مجلات درجه B تقسیم بندی میشوند.

مجلات ISI Listed

این نوع مجلات ، نشریات بدون ضریب تاثیر هستند که بر خلاف مجلات IF دار که تنها یک موضوع علمی را پوشش می دهند ، این مجلات میان رشته ای هستند و چند موضوع را با هم پوشش می دهند. داوری در این مجلات به نسبت مجلات IF دار کوتاه مدت و میزان سختگیری پایین تر است. مجلات ISI Listed معمولا اپن اکسس هستند و نویسنده باید بایت داوری و چاپ مقاله هزینه پرداخت کند. این مجلات بدلیل درصد پذیرش بالا ، همچنین بازه داوری نسبتا کوتاه مورد توجه دانشجویان و اساتید دانشگاه ها هستند.

شرایط چاپ مقاله در مجلات ISI-listed

تمام مقالات ISI باید فاکتور نوآوری را در تمام بخش های مقاله داشته باشند ، موضوع مقاله جدید باشد ، ترجمه مقاله تخصصی و بهتر است اکثر منابع استفاده شده ، به مقالات و کتب سه سال اخیر ارجاع داده شده باشند. همچنین با مراجعه به سایت مجله از اهداف نشریه و اسکوپ کار باخبر شد. برای تسریع در کار ارسال مقاله و افزایش درصد پذیرش ، بهتر است از کمک موسسات پژوهشی بهره ببرید.

موسسه آذرگان

موسسه انتشاراتی آذرگان با رویکردی متفاوت در حرفه چاپ و نشر مقاله ، با اجماع برترین متخصصان بخش چاپ و نشر ، که همگی از نخبگان بهترین دانشگاه های کشور هستند و خود تجربه چاپ مقالات در بهترین ژورنالهای بین المللی را دارند ، می توانند بهترین مشاور و همراه برای شما در این کار باشند.

موسسه آذرگان ، بهترین موسسه ارائه کننده خدمات پژوهشی در کشور

تصویر

برای ثبت سفارش ، لطفا کلیک کنید.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش