با صفر تا صد تبدیل پایان نامه به کتاب آشنا شوید

انتشار 8 تیر 1400
مطالعه 12 دقیقه

سالانه هزاران کتاب در سراسر دنیا چاپ و در بین عموم عرضه می شوند و علاقه مندان می توانند این کتاب ها را به روش های مختلف تهیه و مطالعه کنند. نویسندگان کتاب ها، معمولا با اهداف مختلفی دست به نوشتن می زنند که مهمترین آنها شاید، کسب درآمد یا دریافت امتیازات پژوهشی برای تقویت رزومه دکتری در کمترین زمان و یا تقویت رزومه شغلی و همچنین اپلای در دانشگاه های خارجی باشد. در کشور ما نیز بسیاری از افرادی که قصد چاپ کتاب را دارند، همواره یکی از این دو هدف را دنبال می کنند. معمولا دانشجویان و کسانی که با علم و دانش سر و کار دارند، جز کسانی هستند که می خواهند با چاپ کتاب، رزومه علمی خود را تقویت کنند.

چاپ کتاب و تاریخچه آن

کتاب به مجموعه‌ای از برگه‌های نوشته شده و مصور چاپ شده گفته می شود؛ که معمولاً از یک سمت (سمت راست یا چپ) به یکدیگر محکم و یا وصل (که اصطلاحاً به آن صفحافی می گویند) می شوند. تا قبل از اختراع ماشین چاپ، نسخه‌برداری و یا کپی برداری از کتاب‌ به روش رونویسی از کتاب‌ها انجام می شد که بدون شک کاری زمان بر و طاقت فرسا بود و اگر اشتباهی در رو نویسی و یا نوشتن از روی متن اصلی پیش می آمد به ناچار آن صفحه را کنار می گذاشتند و مجددا از ابتدا می نوشتند. در سال 1439 میلادی، با اختراع ماشین چاپ توسط یوهانس گوتنبرگ آلمانی، تحول بسیار بزرگی در صنعت چاپ کتاب به وجود آمد. این ماشین چاپ اختراع شده توسط یوهانس گوتنبرگ، ماشین فشار پیچی نام داشت و سرعت چاپ آن، 70 تا 100 برگ در ساعت بود.

امروزه، با توسعه تکنولوژی‌های نوین و وجود دستگاه های چاپ گوناگون دیگر نیاز به صرف زمان زیاد نیست، بلکه در سریع ترین زمان هر تعداد جلد از کتاب که مد نظر باشد در روش های مختلف چاپ مانند چاپ افست و یا چاپ دیجیتال به چاپ می رسند.

3 حالت چاپ کتاب

همانطور که می دانید، چاپ کتاب می تواند به سه حالت انجام شود:

چاپ کتاب به صورت تالیف شده:

نویسندگانی که کتاب تالیف می کنند، معمولا افراد با تجربه ای هستند که در زمینه خاصی از علم و دانش، به درجه بالایی از تخصص رسیده اند و می توانند با استفاده از اطلاعات حاصل از مطالعه و پژوهش، کتابی را در زمینه خاصی از علم تالیف کنند. معمولا افرادی که فکر فروش کتاب هستند، کتاب های تالیفی خود را با کمک ناشر مطمئن چاپ و به بازار عرضه میکنند.

تالیف کتاب

چاپ کتاب، با استفاده از ترجمه منابع خارجی:

یکی از بهترین و با ارزشترین راه های چاپ کتاب و دریافت امتیاز پژوهشی، بررسی کتاب های جدید النشر خارجی و ترجمه و چاپ آنهاست. ترجمه کتاب باعث انتقال به روزترین و جدیدترین نتایج و مطالب علمی دنیا به سرزمین ها و کشورهای مختلف می شود و عامل اصلی پیشرفت بشر می باشد. هدف از انجام این کار، هم می تواند دریافت امتیازات پژوهشی و هم فروش کتاب باشد. البته اینکه شما اولین نفر باشید که جدیدترین کتاب خارجی چاپ شده در تخصصتون را به زبان فارسی ترجمه و چاپ کنید حتما حس غرور و افتخاری برای شما و اطرافیانتون خواهد داشت. در برخی موارد کتاب جدیدی را انتخاب می کنید که علاقه دارید این کتاب را ترجمه کنید و به چاپ برسانید ولی مهارت و تخصص کافی در ترجمه تخصصی کتاب را ندارید و مهارت ترجمه را دارید ولی زمان کافی برای ترجمه کتاب را ندارید. جای نگرانی نیست در این حالت می توانید از موسسات معتبر که خدمات ترجمه کتاب باکمترین هزینه ترجمه را دارند کمک بگیرید تا کتاب مورد نظرتان را در سریع ترین زمان ترجمه نمایند.

ترجمه کتاب

چاپ کتاب با استفاده از پایان نامه یا رساله دکتری:

معمولا تبدیل پایان نامه به کتاب، تنها با هدف تقویت رزومه و دریافت امتیازات پژوهشی انجام میشود و مخاطب آن بیشتر دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی یا متقاضیان شرکت در آزمون مصاحبه دکتری هستند. البته در مواردی که خروجی پایان نامه یک روش جدید و یا نتیجه جدید علمی دارد از جانب اساتدی و داوران پیشنهاد می شود که پایان نامه به کتاب تبدیل شود و حتی به عنوان منبع درسی برای تدریس استفاده شود. تبدیل پایان نامه به کتاب نیازمند مهارت های خاصی است که امیدواریم با مطالعه دقیق این مقاله بتوانید پایان نامه خود را به صورت حرفه ای به کتاب تبدیل کنید ولی درصورتی که فرصت انجام این کار را نداشتید می توانید از متخصصان و موسسات معتبر کمک بگیرید.

پایان نامه

تبدیل پایان نامه به کتاب (فوری با گارانتی)

تبدیل پایان نامه به کتاب (فوری با گارانتی)

مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب

مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب

هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب در کمترین زمان

هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب در کمترین زمان

ساختار و اجزای اصلی کتاب

معمولاً یک کتاب را به ترتیب به بخش‌های زیر تقسیم می‌کند:

  • جلد

  • عنوان (عنوان کتاب، نویسنده و...)

  • شناسنامه (پیشواز)

  • فهرست مطالب

  • تشکر و تقدیم

  • قدردانی / تائید شده

  • گفتار نویسنده

  • گفتار مترجم

  • پیشگفتار

  • مقدمه / معرفی

  • بخش‌ها و زیر بخش‌ها

  • نتیجه

  • پی‌گفتار

  • ضمیمه

  • یادداشت‌ها

  • منابع

  • پیوندها

  • فهرست اسامی

کتاب

جلد

به صفحه اول هر کتاب، جلد و به صفحه بعدی آن آستربدرقه گفته می‌شود. به اولین برگ از هر کتاب پیشواز گفته می‌شود که نام کتاب و نویسنده نوشته‌شده‌اند.

  1. نوار روی جلد

  2. لب‌برگردان

  3. آستربدرقه

  4. روکش جلد

  5. لب بالا

  6. لب جلو

  7. لب پایین

  8. صفحه سمت راست

  9. صفحه سمت چپ

  10. حاشیه عطف

اجزای جلد کتاب

صفر تا صد تبدیل پایان‌نامه به کتاب

مراحل صفرتا صد تبدیل پایان‌نامه به کتاب شامل دو بخش می‌شود. بخش اول آماده‌سازی فایل کتاب که فایل پایان‌نامه باید مراحلی را طی کند تا به یک فایل کتاب آماده چاپ برسد و بخش دوم مراحلی است که فایل آماده باید طی کند تا چاپ شود و به دست خواننده برسد.

مراحل اولیه آماده‌سازی فایل کتاب

تبدیل محتوا و فرمت پایان‌نامه به فرمت کتاب

در ابتدا باید فایل پایان‌نامه، به فایل یک کتاب که قابلیت چاپ دارد تبدیل شود. برای این کار سعی می‌کنیم تمام کلمات و مواردی که کتاب را شبیه یک پایان‌نامه کرده است، حذف کنیم. در همین راستا برای شروع، عنوان کتاب را تغییر می‌دهیم. آرم دانشگاه و نام اساتید راهنما بهتر است حذف شوند. چکیده می‌تواند تبدیل به مقدمه شود، همچنین تمام کلماتی که به "پایان‌نامه" اشاره می‌کنند حذف و با کلمه "کتاب" جایگزین شوند. می‌توانید برخی جداول، سرفصل‌ها یا بخش‌های کلی کتاب را کم‌وزیاد کنید، این کار کاملاً سلیقه‌ای است. مرحله تبدیل پایان‌نامه به کتاب مرحله بسیار حساسی است که دقت بسیاری را می‌طلبد در خصوص این مرحله بهتر است با مشورت کارشناسان چاپ کتاب اقدام کنید و یا از متخصصان و مؤسسات تبدیل پایان‌نامه به کتاب کمک بگیرید؛ زیرا در این مرحله علاوه بر تغییرات محتوایی و حذف موارد اضافی مربوط به پایان‌نامه که حتماً باید با عبارات صحیح جایگزین شوند، تغییراتی در فرمت بندی و چینش صفحات ایجاد می‌شود که حتماً یک متخصص فرمت بندی باید آن را انجام دهد.

تبدیل پایان نامه به کتاب

ویراستاری کتاب

برای اینکه پایان‌نامه شما بدون هیچ ایرادی به کتاب تبدیل و چاپ شود حتماً باید فایل تبدیل‌شده به کتاب از زیر دست یک ویراستار حرفه‌ای بگذرد. درسته که در نگارش پایان‌نامه حتماً نکات املایی و نگارشی را رعایت کردید و فایل نهایی پایان‌نامه شما بدون هیچ ایرادی به چاپ رسیده است ولی برای بالا رفتن کیفیت کار توصیه می‌کنیم که حتماً پروسه ویراستاری نیز انجام شود. نحوه ویراستاری کتاب نیز تخصص و دقت بالا می خواهد که حتما باید توسط یک ویراستار حرفه ای انجام شود.

ویراستاری کتاب

صفحه‌آرایی کتاب

پس‌ازاینکه فایل کتاب آماده شد، یعنی بعد از انجام فرمت بندی صحیح و ویراستاری دقیق کتاب توسط یک ویراستار حرفه‌ای و باتجربه، نوبت به صفحه‌آرایی کتاب می‌رسد. با توجه به این‌که این کتاب، یک کتاب علمی است، یعنی حاصل دسترنج و تحقیقات و پژوهش‌های شما در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری است، بهتر است که در قطع وزیری صفحه‌آرایی شود.

سایزهای کتاب

اندازه‌ها و قطع‌های کتاب:

کتاب معمولاً در اندازه‌های مختلفی چاپ می‌شود و بستگی به حجم کتاب دارد و بیشتر یک امر سلیقه‌ای می‌باشد؛ اما در کل اندازه‌ها و قطع‌های کتاب به‌صورت جدول زیر است:

قطع

اندازه (سانتی‌متر)

توضیحات

قطع جیبی

15x11

قطع پالتویی

21x12

قطع رقعی

21x14

قطع خشتی (مربعی)

21x21

قطع بیاضی

22x29

در این قطع عرض کتاب بیشتر است

قطع وزیری

24x 17

قطع بیاضی بزرگ

24x34

قطع رحلی کوچک

29x22

قطع رحلی بزرگ

34x24

قطع سلطانی

49x34

البته بیشتر کتاب‌ها در اندازه وزیری چاپ می‌شوند.

بعد از طی این سه مرحله فایل کتاب شما آماده است که تحویل ناشر داده شود تا سریعاً وارد پروسه چاپ کتاب شود و مجوزات موردنیاز را دریافت کند.

مراحل چاپ، بعد از آماده شدن فایل کتاب

این مراحل باید توسط مؤسسات چاپ کتاب و انتشارات انجام شود، شاید 3 مرحله قبلی را شما خودتان بتوانید با آموزش‌هایی انجام دهید ولی بهتر است مراحل بعدی را به کمک مؤسسات چاپ کتاب انجام دهید چون هم به این روال آشنا هستند و در سریع‌ترین زمان انجام می‌دهند و هم با توجه به همکاری‌ها و قراردادهای خود هزینه چاپ کتاب را به حداقل می‌رسانند و با توجه به تجربه‌هایی که دارند این مراحل را بدون هیچ نقص و ایرادی انجام می‌دهند.

دریافت شابک (ISBN) کتاب

بعد از تبدیل فرمت پایان‌نامه به فرمت کتاب، ویراستاری و صفحه‌آرایی کتاب، باید برای کتاب شابک تهیه شود. این مجوز از خانه کتاب دریافت می‌شود. معمولاً 1 روزه صادر می‌شود. شابک مخفف عبارت شماره استاندارد بین‌المللی کتاب یا به انگلیسی International Standard Book Number است. شابک یک کد 10 الی 13 رقمی است که به هر کتاب منسوب می‌شود. باید توجه نمود که با تجدید چاپ یک کتاب شابک آن تغییر نمی‌کند.

شابک

دریافت فیپا کتاب

بعد از شابک نوبت به فیپا می‌رسد. دریافت فیپا می‌تواند 2 الی 4 هفته به طول بکشد. فیپا مخفف فهرست‌نویسی پیش از انتشار است و شامل اطلاعاتی است که در پشت صفحه عنوان کتاب چاپ می‌شود. اداره کل پردازش و سازمان‌دهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی مسئول مستقیم صدور فیپا در ایران است و برای اخذ فیپا باید از طریق این سازمان اقدام کرد. برای دریافت فیپا، کتاب به کتابخانه ملی ارسال می‌شود که شامل شابک، پرینت کتاب و فایل آن در سی دی و درنهایت فرم تکمیل‌شده درخواست فهرست‌نویسی می‌باشد.

طراحی جلد کتاب

در مرحله بعدی باید برای کتاب جلد طراحی شود. جلد کتاب باید با توجه به موضوع کتاب طراحی شود. معمولاً طراحان باتجربه برای اینکه بتوانند طرحی متناسب با موضوع کتاب را طراحی کنند، بخش‌هایی از کتاب را مطالعه می‌کنند و سپس اقدام به طراحی جلد می‌کنند. برای کیفیت بهتر حتماً طراحی جلد خود را به یک موسسه و یا طراح باتجربه بسپارید.

طراحی جلد کتاب

دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز ارشاد تهیه می‌شود. پرینت کتاب به همراه فایل آن در قالب سی دی و اطلاعات مربوط به فیپا و شابک و همچنین طرح رنگی جلد برای صدور مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می‌گردد. به‌طورمعمول مجوز وزارت ارشاد یک هفته الی 4 ماه بعد از تحویل کتاب صادر می‌شود که بستگی به موضوع کتاب دارد. کتاب‌های علمی و دانشگاهی معمولاً در کمترین زمان بررسی می‌شوند اما کتاب‌های شعر یا با موضوعات حساس ممکن است چند ماه پس از ارسال مجوز را دریافت نمایند. همچنین گاهی اوقات ممکن است برای دریافت مجوز نیاز به تغییرات و اصلاحاتی در محتوای کتاب باشد.

چاپ و صحافی

بعد از دریافت تمامی مجوزات، کتاب‌ها در تیراژ دلخواه چاپ می‌شوند.

انواع چاپ کتاب

چاپ افست

چاپ افست که به آن لیتوگرافی نیز گفته می‌شود، برای چاپ انبوه استفاده می‌شود. در چاپ افست، تصاویر و رنگ‌ها، از طریق غلتک‌های مشخص‌شده، روی صفحات فلزی حرکت کرده و سبب چاپی باکیفیت می‌شود. این روش باصرفه‌ترین روش چاپی برای چاپ مقادیر انبوهی از صفحات می‌باشد. چاپ افست رایج‌ترین روش برای چاپ روزنامه، کتاب، مجله، بروشور، چرم و … است. چاپ افست انتخاب گسترده‌ای به مشتریان ارائه نمی‌دهد اما به دلیل کیفیت چاپ بالا، سرعت چاپ و هزینه نسبتاً کم، حدود 65 درصد از سهم چاپ در جهان را به خود اختصاص داده است.

چاپ افست

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال، تازه‌ترین روش برای تبدیل تصاویر دیجیتال و باکیفیت به محصولات چاپی است. معمولاً از این سیستم، برای تیراژ‌های پایین استفاده می‌شود. در چاپ دیجیتال سطح چاپی می‌تواند هریک از این موارد باشد: کاغذ، کنواس، کاغذ عکاسی، فوم برد، بوم، پارچه، چوب، شیشه و سنگ.

اگر حجم پروژه شما و تیراژ چاپی پایین است، بهتر است از چاپ دیجیتال استفاده کنید. از طرف دیگر اگر قصد چاپ روی هر متریالی را دارید، استفاده از چاپ آفست گزینه‌های بیشتری پیش روی شما می‌گذارد. ازلحاظ هزینه نیز اگر چاپ شما انبوه باشد چاپ افست مزیت بزرگی نسبت به دیجیتال دارد.

آشنایی با نحوه چاپ و صحافی کتاب

اعلام وصول

بعد از چاپ کتاب‌ها، چند نمونه از آن برای دریافت اعلام وصول در اختیار وزارت ارشاد قرار داده می‌شود. پس از دریافت اعلام وصول، پروسه چاپ کتاب از پایان‌نامه به پایان می‌رسد و کتاب‌ها از طریق پست برای نویسنده ارسال می‌شوند.

هزینه صفرتاصد تبدیل پایان‌نامه به کتاب و چاپ آن

برآورد هزینه پروسه صفرتاصد تبدیل پایان‌نامه به کتاب در هر بخش با توجه به فاکتورهای خاص ان بخش می‌باشد که به‌ترتیب عبارت‌اند از :

هزینه تبدیل فرمت پایان‌نامه به فرمت کتاب

هزینه تبدیل فرمت پایان نامه به فرمت کتاب با توجه به تعداد کلمات پایان نامه و تعداد منابع پایان‌نامه است، در این مرحله علاوه بر فرمت بندی و تبدیل فرمت پایان نامه به فرمت کتاب پروسه صفحه‌آرایی نیز انجام می شود که در واقع این هزینه شامل تبدیل فرمت پایان‌نامه به فرمت کتاب و صفحه‌آرایی می باشد.



هزینه ویراستاری کتاب

ویراستاری کتاب که باید توسط ویراستاران متخصص و موسسات ویراستاری و چاپ کتاب انجام شود هزینه ای دارد که با توجه به تعداد کلمات فایل کتاب و تخصص کتاب برآورد می‌شود. البته ذکر این نکته لازم است که در اکثر موسسات معتبر چاپ کتاب که خدمات ویراستاری کتاب را نیز به صورت حرفه ای انجام می دهند، با افزایش تعداد کلمات فایل کتاب هزینه ویراستاری شامل تخفیفات حجمی می شود.



هزینه چاپ کتاب

پس از آماده شدن فایل کتاب هزینه مرحله دریافت مجوزات و چاپ کتاب بر اساس این عوامل برآورد می شود: چاپ رنگی یا سیاه‌سفید، تعداد صفحات سیاه‌سفید، تعداد صفحات رنگی، نیاز به طراحی جلد هست یا نه، تعداد جلد یا تیراژ مد نظر برای چاپ.


مراحل ثبت سفارش تبدیل پایان نامه به کتاب و چاپ آن

مراحل ثبت سفارش تبدیل پایان نامه به کتاب در موسسه آذرگان به ترتیب مراحل زیر است.

ثبت سفارش

ثبت سفارش

بررسی فایل کتاب

بررسی و برآورد هزینه

تایید مشتری

تایید و انجام واریزی

تحویل کتاب های چاپ شده

تحویل کتاب های چاپ شده

چرا موسسه آذرگان

پوشش کامل زبان ها و تخصص ها

پوشش کامل زبان ها و تخصص ها

پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی

پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی

کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما

کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما

کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس

کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس

صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی

صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی

ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان

ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان

گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار

گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار

ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز

ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز

ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز

ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز

تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب

تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب

پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته

پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته

حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها

حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها

موسسه آذرگان

خدمات چاپ تخصصی و حرفه ای کتاب در موسسه آذرگان

ما در موسسه آذرگان با همراهی تیم مجرب و حرفه ای در بخش های تبدیل پایان نامه به کتاب، ویراستاری، فرمت بندی، گرافیک و متخصصین امر چاپ کتاب آماده ایم تا آنچه را در چندین سال تجربه تبدیل پایان نامه به کتاب، ترجمه کتاب و چاپ کتاب بدست آوردیم به همراه دانش و ابزارآلات نوین در اختیار شما فرهیختگان عزیز قرار دهیم. و آثار علمی و ادبی شما را با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان به چاپ برسانیم.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

سوالات متداول

خیر، با کمترین تعداد چاپ (برای مثال 5 نسخه) هم میتوان امتیاز دریافت کرد.

ویراستاری کتاب آخرین مرحله در آماده سازی کتاب قبل از انتشار و چاپ است که باید طبق اصول و قواعد انجام گیرد و در طی آن کلیه ی اشتباهات از نوع فنی، زبانی، ساختاری، علمی، محتوایی و تخصصی و حتی علائم نگارشی تصحیح شوند.

لطفا از قسمت ثبت سفارش چاپ کتاب فایل پایان نامه خود را ارسال فرمایید. برای کس اطلاعات بیشتر با شماره 09914516340 تماس حاصل فرمایید.

معمولا پروسه چاپ کتاب به موضوع کتاب مرتبط است. موضوعات علمی معمولا 30 روز کاری و کتاب های شعر معمولا 45 روز کاری زمان لازم دارند.

هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب بستگی به تعداد کلمات پایان نامه و تعداد رفرنس ها دار. همچنین اگر نیاز به تایپ فرمول و یا شعر باشد در هزینه لحاظ می گردد.برای استعلام قیمت با کارشناسان ما با شماره 09914516340 تماس حاصل فرمایید.

موسسه آذرگان دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد و نماد اعتماد الکترونیکی از اینماد است. همچنین موسسه آذرگان هیچگونه خدمات نگارش پایان نامه و یا فروش پایان نامه ندارد. بنابراین هیچگونه استفاده غیر قانونی از مطالب ارسالی انجام نمی شود.

سوالات بیشتر
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
سوال یا دیدگاه شما
سوال یا دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
بازدیدکننده
کارشناس آذرگان
2 سال پیش
در پاسخ به:
چه میزان از فروش کتاب به نویسنده میرسد ..
تمام سود حاصل از فروش کتاب مربوط به خود نویسنده است.
بازدیدکننده
علیرضاشهرکی
2 سال پیش
چه میزان از فروش کتاب به نویسنده میرسد ..
چاپ مقاله
اطلاعات بیشتر
استخراج مقاله
اطلاعات بیشتر
پارافریز تخصصی
ثبت سفارش
فرمت بندی مقاله
ثبت سفارش
ترجمه تخصصی
ثبت سفارش
ویراستاری تخصصی
ثبت سفارش
ترجمه مولتی‌مدیا
ثبت سفارش
گویندگی
ثبت سفارش
ترجمه همزمان
ثبت سفارش
تولید محتوا
ثبت سفارش